Gå til innhold

Medisinstudiene i Trondheim og Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Gadiopa
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt å søke meg inn på medisinstudiet, og hadde lenge bestemt meg for Trondheim, men heller nå mer og mer mot Oslo. Poenggrensene for å komme inn i Oslo er høyere enn i Trondheim, det er jeg klar over. Men det jeg lurer på er om noen har erfaringer/vet noe om medisinutdanningene disse stedene.

Det vil si, jeg vet om folk som tar utdanningen ved NTNU i Trondheim, og har bare hørt positivtom det. Lærestedet ligger på sykehusområdet, og foreleserne er stort sett gode. Det virker generelt som et godt organisert studie. Forholdene i Trondheim er mindre enn i Oslo, jeg vet ikke om det kan være en fordel ved studier og praksis?

Hvordan er det i Oslo? Hvor er studiestedet, og er det generelt godt læringsmiljø?

Det er et langt studium, jeg vil helst vite mest mulig før jeg bestemmer meg for hvor jeg skal søke :)

Jeg er utdannet omsorgsarbeider, og har jobb innen helse og omsorg i Trondheim. Dersom jeg skal flytte til Oslo trenger jeg ny jobb der, helst innenfor samme "bransje". Men det er vel noen utlysninger av slike stillinger stadig vekk, i alle fall noen helgestillinger med nok av ekstravakter å ta av?

Håper noen har noen ord de vil dele med meg. Takker på forhånd for svar!

Hilsen

Skrevet

Har ei venninne som studerte til lege i Oslo.

Dette begynner å bli noen år siden nå da.

Da var mye av førsteåret på Gaustad. Så var de på Blindern og på Ullevål. Praksis var litt rundt omkring.

Turnus over hele landet.

Tror hun var fornøyd med utdanninga - hørte i alle fall ikke noe annet.

Gjest Gadiopa
Skrevet

Har ei venninne som studerte til lege i Oslo.

Dette begynner å bli noen år siden nå da.

Da var mye av førsteåret på Gaustad. Så var de på Blindern og på Ullevål. Praksis var litt rundt omkring.

Turnus over hele landet.

Tror hun var fornøyd med utdanninga - hørte i alle fall ikke noe annet.