org Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har kommet over en jobbannonse på en jobb jeg godt kunne tenkt meg! Relevant utdannelse og interesser for meg. Tilsettelse skal skje i februar. Men - saken er at jeg går jo på skole. Den er ferdig i mai/ juni (undervisninga er ferdig i begynnelsen av mai - så blir det eksamenstid til først på juni). Bør jeg søke likevel? Hvordan kan jeg gjøre det - jeg kan jo ikke begynne på jobb i februar, som de er ute etter. *har lyst, men vet ikke om jeg kan* Gode råd? 0 Siter
hidi Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det skader jo ikke å søke. Om du ikke får jobben i denne omgang, kan de ha deg i kikkerten hvis noe annet skulle bli ledig... 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Søk i vei! Dersom du er akkurat den personen de er ute etter er det godt mulig de har anledning til å vente noen mnd på deg. Lykke til! 0 Siter
mrxx Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Ikke noe å tenke på, det er bare å søke. Det er de som skal ansatte deg som skal gjøre denne vurderingen og ikke du, så derfor bør ikke slike ting hindre deg i fra å søke. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg vet om ei som fikk jobb selv om hun var gravid, arbeidsgiveren syntes det var verdt å vente på henne fram til hun var ferdig med permisjon på 42 uker og alt! Det skader ikke å søke, men du må selvsagt gjøre klart i søknaden at du ikke kan tiltre stillingen før i slutten av juni. Du stiller nok ikke veldig sterkt, men om du er av de aller mest kvalifiserte til jobben, samt at du jo har erfaring der, så kanskje du får den likevel? Det skader ikke å søke. Jeg kan søke på stillinger som overlege på Ullevål sykehus, det er ingenting som stopper meg, selv om jeg har noen fullførte utdanninger (ennå). Dessuten er ikke Ullevål sykehus så flinke til å sjekke referanser, men det er jo en historie for seg selv 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Du må naturligvis søke! Tilsettelsestidspunkt er bare arbeidsgivers ønskedrøm likevel. Hvis de ønsker at noen skal starte i februar, så er de uansett allerede for sent ute i forhold til de som har 3 mnds oppsigelse, og det har jo de fleste. De får neppe kjørt ferdig prosessen før jul, heller - i så fall skal de være veldig raske, så i realiteten kan de ikke regne med å ha folk på plass i den nye jobben før 1. mai (tilsetting i januar, oppsigelse før 1. februar, og 3 mnd. oppsigelsestid før tiltredelse, dvs. 1. mai) Hvis du er kandidaten de vil ha, så venter de en ekstra måned eller to. Kanskje har du mulighet til å være fleksibel også? Kanskje du kan begynne med noen dager i opplæring før skolen slutter? Ville ikke sagt noen om dette i søknaden, jeg. Det er opp til arbeidsgiver å vurdere, og de ser jo at du avslutter utdanningen til sommeren, og kan trekke konklusjon utifra det. Men dersom du har mulighet til å være fleksibel i oppstartsfasen, ville jeg muligens nevnt det som et pluss. Lykke til! 0 Siter
org Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Takk for svarene! Flotte greier, da søker jeg, da (og kanskje blir vi kolleger, Lillemus, om enn på et annet sted (der du vet))... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.