Gjest jobbsøker Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg er inne i en jobbsøkerperiode, og i våre dager blir det jo ofte bedt om elektronisk søknad. Men - jeg sender den avgårde, beholder kopi i sendt-mappa. Og hører ikke mer. Er det ikke vanlig at arbeidsgiver i hvert fall sender mail om at søknaden er mottatt? Og så om at stillingen er besatt, og at det dessverre ikke ble meg denne gangen? Det er veldig frustrerende å sende personlige søknader ut i "det store intet", weben, for siden å ikke høre noe mer. Og - er det ikke rett og slett uhøflig å ikke sende kvittering for mottatt søknad.Ja, er ikke offentlige arbeidsplasser faktisk pålagt ifølge Forvaltningsloven nettopp å sende kvittering? Eller tar jeg helt feil. Noen som vet? 0 Siter
mrxx Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det er ikke så mange som sender kvittering for mottatt søknad. Men det bør være vanlig høflighet å gi tilbakemelding på at jobben er besatt. 0 Siter
Babette Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det stemmer at offentlig forvaltning er pålagt å sende foreløpig svar. Der bør de også redegjøre for den videre saksgang, når avgjørelse forventes etc. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Vi pleier ikke gjøre det, men vi sender ut brev til alle søkere så snart stillingen er besatt. 0 Siter
keinstein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Be om en bekreftele på at søknaden er mottatt. Det har vært vanlig å bekrefte mottagelse av søknader i alle tider. Noen ringer og takker, noen sender brev og de fleste gir f... 0 Siter
Gjest jobbsøker Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det stemmer at offentlig forvaltning er pålagt å sende foreløpig svar. Der bør de også redegjøre for den videre saksgang, når avgjørelse forventes etc. Jeg sender mine søknader fra min hotmailkonto - noen sa til meg at noen sperrer for post derfra - kan det være en grunn til at jeg ikke får kvittering og svar på søknader jeg sender? 0 Siter
Mistera Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Da jeg var jobbsøkende så hadde jeg det samme problemet. Jeg satt og ventet og ventet på svar på søknader som jeg hadde sendt rundt, og det blir jo endel om man da søker på ALT man kommer over. Får enda svar i fra noen, om at jobben er besatt, eller at de takker for min søknad men at jobben nå er besatt... man skjønner jo det etter månder uten noen slags form for respons! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.