Gjest Kommende svigermor.... Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Ingen spørsmål er vel for dumme for dette forum.....! Skal for første gang hilse på en mulig kommende svigerdatter. Dette er noe helt nytt for meg. Vi skal møtes i en middag med sønnen min (som har kjent henne en stund) og hans søstre (altså mine døtre) og samboeren til hun ene søsteren, min mann og meg. Har aldri opplevd det å møte en kommende svigerdatter. De er ikke helt av de yngste kjærestene , rundt 30, og første gang han presenterer en dame. Har jo en "svigersønn" fra før, men han kjente jeg da datteren ble sammen med han så ble annerledes enn nå. Har noen erfaringer og tips? Må jo finne på noe å snakke om uten å virke nysjerrig. Jenta er visst ganske stille av seg. På forhånd takk for svar. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Server henne mye vin så vil nok prate gå av seg selv 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvis hun er litt stille av seg må du passe på å ikke være for pågående. Ta det litt etter som du ser an kropsspråket hennes. Spør henne om sikre temaer som jobb, hvordan de møttes, eventuelt interesser hun har. Om hun virker veldig sjenert så kan du jo heller bare spør henne om hun vil se album av sønnen deres når han var liten. Dette bør du kanskje vente med til hun har blitt litt mer varm i trøya. Jeg vet i hvert fall at jeg digger å se barnebilder av de jeg har vært sammen med. Jeg digger også å høre om artige historier om min daværende kjæreste. Men det er meg da. Se det litt an med henne. Husk du trenger ikke å snakke med henne hele tiden. Dere kan jo snakke litt dere andre i mellom også, men pass på så hun ikke sitter helt stille over lang tid. Så heldig hun er som får en svigermor som deg:o) Du til og med forbereder deg til første møtet. Dette kommer til å gå så bra så) Og hvis hun er veldig stille i starten så tør hun nok helt sikkert opp i løpet av noen besøk. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Spør om jobben hennes. Kom med oppfølgingsspørsmål. Snakk om hva hun liker å gjøre i fritiden. Kanskje hun liker å lese, kanskje dere liker samme type bøker? Hva liker hun å se på TV. Kanskje dere følger med på samme serier. Du kan snakke om Ari Behn og MEtte Marit. Uansett skal du ikke være for skråsikker med dine egne meninger - og særlig ikke hvis de ikke stemmer overens med hennes. Du kan snakke litt om barndommen til sønnen din - men ikke dum han for mye ut! 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Spør sønnen din litt om henne først - så har du noen knagger. "Jakob forteller at du nettopp har fått ny jobb - så spennende!" På den måten viser du at du har vist interesse for henne på forhånd, samtidig som du kan få en advarsel fra sønnen din om ting du bør unngå å snakke om. Det er ikke hyggelig å få spørsmål om hva man jobber med, om man nettopp har fått sparken. Og det er ikke hyggelig å bli spurt om familien, hvis far ligger for døden. Ekstremeksempler, men når du først vil gjøre research (som er positivt!) er det greit å sjekke med sønnen og. Lykke til! 0 Siter
Gjest Kommende svigermor Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1165249574' post='3418924] Server henne mye vin så vil nok prate gå av seg selv Drikker visst ikke vin og ellers veldig måteholden med alkohol..., men takk for tipset til dere alle her, veldig fint at mange svarte og jeg fikk virkelig gode tips av dere!! 0 Siter
Gjest Kommende svigermor Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvis hun er litt stille av seg må du passe på å ikke være for pågående. Ta det litt etter som du ser an kropsspråket hennes. Spør henne om sikre temaer som jobb, hvordan de møttes, eventuelt interesser hun har. Om hun virker veldig sjenert så kan du jo heller bare spør henne om hun vil se album av sønnen deres når han var liten. Dette bør du kanskje vente med til hun har blitt litt mer varm i trøya. Jeg vet i hvert fall at jeg digger å se barnebilder av de jeg har vært sammen med. Jeg digger også å høre om artige historier om min daværende kjæreste. Men det er meg da. Se det litt an med henne. Husk du trenger ikke å snakke med henne hele tiden. Dere kan jo snakke litt dere andre i mellom også, men pass på så hun ikke sitter helt stille over lang tid. Så heldig hun er som får en svigermor som deg:o) Du til og med forbereder deg til første møtet. Dette kommer til å gå så bra så) Og hvis hun er veldig stille i starten så tør hun nok helt sikkert opp i løpet av noen besøk. Ja, har det med å forberede meg jeg:-) Takk til deg for tips. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.