venninde Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det har jeg.... og det er så hyggelig. Hun er bare 7 mnd men jeg tenker på å vende henne av med det dersom hun blir for stor.Men inntil videre blir hun der. Hva med dere? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Nei, vi har ikke hunden i sengen om natten, har aldri hatt det. Har du først tillatt hunden å være i sengen (eller sofaen for den saks skyld), så er det IKKE særlig enkelt å venne den av med det senere. En gang lov, alltid lov, tenker hunden, og skjønner ikke hvorfor den plutselig ikke får lov lenger. 0 Siter
Gjest Den fete på fire Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg sluttet med det etter jeg våknet med et glefs. Ennå skremt... :o/ 0 Siter
venninde Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Nei, vi har ikke hunden i sengen om natten, har aldri hatt det. Har du først tillatt hunden å være i sengen (eller sofaen for den saks skyld), så er det IKKE særlig enkelt å venne den av med det senere. En gang lov, alltid lov, tenker hunden, og skjønner ikke hvorfor den plutselig ikke får lov lenger. Du sier noe... men hun skilner faktisk mellom sofaene i stuen. Hun vet godt at hun får ligge i en gammel skinn TVsofa som jeg har, den andre er derimot forbudt. Det respekterer hun. Jeg tror intelligente dyr kan lære nye ting dersom dette viser seg å være nødvendig. 0 Siter
NeaNoor Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Nei! Kunne egentlig ikke falt meg inn. Hun har ligget i buret sitt siden vi fikk henne som valp. Nå går hun av seg selv i buret når hun blir trøtt eller det er for mye støy/folk hos oss. For buret er _hennes_ plass og der får hun ligge i fred, noe vi også har gitt besøk (unger) beskjed om. Hun får heller ikke ligge i sofaen e.l, men har en egen seng på stua som hun ligger i. Hun prøver seg heller ikke på å ligge andre plasser. Men har du først latt hunden ligge sammen med deg i senga, kan du nesten bare glemme å nekte henne det en gang i fremtiden. Ikke blir det rett heller, synes jeg. 0 Siter
Gemini Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Du sier noe... men hun skilner faktisk mellom sofaene i stuen. Hun vet godt at hun får ligge i en gammel skinn TVsofa som jeg har, den andre er derimot forbudt. Det respekterer hun. Jeg tror intelligente dyr kan lære nye ting dersom dette viser seg å være nødvendig. Jada, vår hund skiller også på sofaer. I stua har vi to nyere sofaer, som hunden ALDRI får være oppe i, og det er tydeligvis greit. Hunden er lys og sofaen i mørkt stoff, så vi hadde sett spor hvis den hadde vært oppi der når vi ikke er hjemme fx. På datarommet står en gammel to-seter, den får hunden derimot være i så mye den vil. I loftstua har vi også en gammel sofa, men der sitter vi mye sjøl, og vil ikke at hunden skal føle at den SKAL få være når som helst. Det vi gjorde da hunden var valp, var at den ALDRI fikk være i sofaene, fordi vi ikke var sikre på om den ville klare å skille ulike regler for ulike sofaer. Dette var noe vi startet med senere, og det har fungert fint. Men soverommet er og blir off limits. Selv om han var liten og nusselig som valp, og vi sånn sett kanskje kunne ha vært fristet, så har vi hele tiden hatt i bakhodet at hunden etter hvert ville bli (og har blitt) en stor hund på 70 cm høyde og ca 40 kg. 0 Siter
Gjest voffers Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Har hatt store og små hunder i hele mitt 53årige liv men ALDRI hund i senga, nei! Fysj. Hunder kan gjerne sitte på fanget og kose, og den kan gjerne få ha sin egen lenestol, men oppi senga, nei der skal det bare tobeinte (og da mener jeg ikke papegøyer o.l)! 0 Siter
Gjest grøss og gru Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Høres kvalmt ut med hund i senga. * g r ø s s * 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Nei, men jeg har begge kattene der, ofte..Det er jo så koselig! :-) 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Nei, nei og atter nei. Hunder er "grisete". Med det mener jeg at de flyr rundt over alt, gnir seg inntil, ja himmel vet hva, skitne føtter, masse løshår. Nei, jeg er virkelig glad i dyrene jeg har altså, og kan kose og kjele og dulle og lalle, men i senga min kommer ingen av dem. Untatt min andre halvdel da, og da er det bare positivt at det er dyrisk 0 Siter
amber sun Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Ja, har det. Og har ikke tenkt å venne ham av med det heller. Dessuten pleier han å tusle ned når han blir varm, han har så mye pels. Syns dte er koselig å ha ham i sengen jeg. Når samboeren drar tidlig på jobb, legger hunden seg på plassen hans og sover videre der. Syns det er kjekt jeg. :-) 0 Siter
org Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg sluttet med det etter jeg våknet med et glefs. Ennå skremt... :o/ *S* 0 Siter
keinstein Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det er ikke videre sunt. I hvert fall ikke for unger. Hold alle dyr borte fra senger. 0 Siter
blessa Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Dumme bikkja vil ikke ligge der ;o( men hun fårlov,hvis hun vil 0 Siter
Dirflos79 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Dumme bikkja vil ikke ligge der ;o( men hun fårlov,hvis hun vil Eg har mi snuppe i senga :-) Masse varme og kos når eg ligg åleine i ei stor dobbel seng :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Dyr i senga er noe av det mest grisete jeg vet. Jada, katter og hunder er så søte så, jeg har katt selv, hatt mange andre dyr og jobbet med dyr i flere år - men i senga? Nei, fyttirakkern. Uhygienisk er det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.