Gå til innhold

TV-program-anbefaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

På NRK1 i kveld kl 2130 (om ca en halv time) vises dokumentarfilmen "Jenta fra Oz". Den handler om en familie og deres funksjonshemmede datter. Jakten på en diagnose, og etterhvert på et fungerende skoletilbud, noe som viser seg å ikke være så lett...

For alle som tror at det står et fungerende hjelpeapparat parat hvis man skulle være så uheldig å få et funksjonshemmet barn...

Selvsagt er dette kun ETT eksempel, men det er ikke enestående. Andre kommuner finner andre løsninger, men det er et høyst variabelt tilbud i vårt langstrakte land.

Skrevet

Har tenkt å få det med meg, ja.

Har jobbet som assistent på en multihandicappet gutt. Hadde det ikke vært for at fysioterapeuten hans tipset foreldrene om alt mulig rart de hadde krav på (også ting utenfor hennes ansvarsområde), så hadde de vel ikke fått noen ting omtrent.

Trist at det skal være så tilfeldig.

Skrevet

Har jobbet som assistent på en multihandicappet gutt. Hadde det ikke vært for at fysioterapeuten hans tipset foreldrene om alt mulig rart de hadde krav på (også ting utenfor hennes ansvarsområde), så hadde de vel ikke fått noen ting omtrent.

Jeg så også del 2 av programmet Født annerledes på TVNorge nå. Mange tøffe skjebner, men også noen herlige sjarmtroll som klarte seg bra ift. sin funksjonshemning.

Skrevet

I denne filmen er det ikke så mye at foreldrene ikke vet hva de har krav på (selv om det også er litt av problemet i starten), men det at de krever, men bare møter veggen.

Skrevet

Hva synes du nå etter filmen?

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg så ikke tråden før nå :/ Håper den kommer på nett-TV! Jeg så den på TVNorge, det var fint å se hvordan barna klarte seg :)

Skrevet

Jeg så ikke tråden før nå :/ Håper den kommer på nett-TV! Jeg så den på TVNorge, det var fint å se hvordan barna klarte seg :)

Ja, NRK er jo flinke til å legge ut programmer på nett-tv ofte, så du får følge med der.

Gjest Ellipse
Skrevet

Ja, NRK er jo flinke til å legge ut programmer på nett-tv ofte, så du får følge med der.

Koster nett-tv eller er det gratis?

Skrevet

Koster nett-tv eller er det gratis?

På NRK er det gratis, mens TV2 tar betalt for de fleste programmene (men det hender noe går gratis på nett-tv der også).

Du kan som regel skrive www.kanalnavnet.no/webtv for å finne det (bytt ut kanalnavn med nrk eller tv2 osv). I dette tilfellet selvsagt nrk.

Skrevet

I denne filmen er det ikke så mye at foreldrene ikke vet hva de har krav på (selv om det også er litt av problemet i starten), men det at de krever, men bare møter veggen.

Hmm, fikk ikke sett det da lillebror fant ut at han skulle gjøre livet mitt vanskelig...

Men akkurat det med at folk ikke får det de har krav på - det er så utrolig respektløst! Greit at kommunene må spare penger, men når folk faktisk har krav på ting. Når fagfolk sier de bør ha og skal ha, og så sitter det en liten byråkrat og sier - "Nehei, det får du ikke før du har anket minst 2 ganger og skrevet brev til mange fler enn meg!"

Grrrrrrrrr!!!!

Skrevet

Hva synes du nå etter filmen?

Hmmm, som jeg svarte deg et annet sted så fikk jeg ikke sett den. Må nok håpe på en reprise...

Skrevet

Hmmm, som jeg svarte deg et annet sted så fikk jeg ikke sett den. Må nok håpe på en reprise...

Ja, eller kanskje det legges ut på nrk nett-tv, da kan du jo se det akkurat når det passer for deg, og sette på pause hvis du blir forstyrret.

Skrevet

Ja, eller kanskje det legges ut på nrk nett-tv, da kan du jo se det akkurat når det passer for deg, og sette på pause hvis du blir forstyrret.

Det kan jeg jo sjekke ut! Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...