Gjest noen som vet? Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 TV-lisensen betales vel ikke før på nyåret ettersom jeg husker. Men det er en ting jeg har lurt på: Hvorfor er det slik at nrk får hele lisensen? Eller må de dele med andre kanaler? Tenk om en seer feks aldri ser på nrk men bare TV2 og TVNorge feks. Da er det jo blodig urettferdig overfor disse andre kanalene, at nrk skal ha pengene?! 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 TV-lisensen skal betales to ganger i året den innen den 1. mars og 1. september. De andre kanalene er reklamefinansierte. Hilsen 0 Siter
Gjest lisensavdelingen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 http://www.nrk.no/lisens/ Kringkastingsavgiften er en offentlig avgift forbundet med det å ha fjernsynsmottaker i bruk. Den er ikke en betaling til NRK for de kanaler man har tilgang til. 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Du "betaler" til tv2 og tvnorge ved at du ser på reklamen de sender. 0 Siter
Gjest Min mening!! Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Nrk er noen gjerrigknarker uten like. 2000 kroner koster det å ha en konservativ drittkanal med kjedelige programmer man aldri ser på! Det der er for drøyt! 0 Siter
Gjest jeppsk Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 går det an å få droppa lisensen? kan godt være uten nrk jeg. :-D 0 Siter
Gjest tvslave Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 går det an å få droppa lisensen? kan godt være uten nrk jeg. :-D da må du skrive brev til nrk og fortelle at du ikke har tv lengre. (Gått i stykker, solgt etc) men det bør helst være sant. mange har tv reg. på sine foreldre, og slipper å betale lisens 0 Siter
Gjest jeppsk Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 da må du skrive brev til nrk og fortelle at du ikke har tv lengre. (Gått i stykker, solgt etc) men det bør helst være sant. mange har tv reg. på sine foreldre, og slipper å betale lisens det der hørtes smart ut! men kan de sjekke det på noen måte? eller komme på døra og forlange å få komme inn og se? 0 Siter
Gjest tvslave Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 det der hørtes smart ut! men kan de sjekke det på noen måte? eller komme på døra og forlange å få komme inn og se? nei, det gjør de nok ikke. men du kan bli tatt på stikkprøver,dvs kontroller som de utfører. mange sier da at de nettopp har fått tv. 0 Siter
stone Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 TV-lisensen skal betales to ganger i året den innen den 1. mars og 1. september. De andre kanalene er reklamefinansierte. Hilsen Tv-lisensen skal aldri betales! Prinsippsak! :-) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 det der hørtes smart ut! men kan de sjekke det på noen måte? eller komme på døra og forlange å få komme inn og se? De kan ikke forlange å komme inn. Det er det kun politi med ransakelsesordre som kan gjøre (og det i helt spesielle situasjoner, ikke noe som er TV-lisensrelatert). Men lisenskontrollørene kommer og ringer på, gjerne utpå kvelden hvor folk flest har TV'en stående på. Svært ofte kan TV'en høres fra inngangspartiet, og dermed er det gjort :/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.