Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Et vennepar av oss har en datter på fjorten. Jenta ser i mine øyne helt ordinær ut, ja nesten litt under middels fordi munnen hennes som alltid er åpen henger ned og skaper et ganske fårete uttrykk i ansiktet. Dette sier jeg selvsagt aldri høyt. Jeg pleier ikke å kommentere andres utseende, men faren til denne jenta lar aldri en sjanse gå fra seg til å kommentere utssendet hennes. Foreldre er foreldre, og alle synes vi vel at våre barn er nydelige, men denne mannen sier det altså høyt. Ofte! Og han søker bekreftelse fra oss andre. Hun er jammn blitt en vakker jente kan han si, for så å snu seg til meg og spørre om ikke jeg også synes hun er godt over gjennomsnitts pen. Det vrir seg i meg hver gang det skjer, for jeg har ikke lyst til verken å skuffe ham eller å lyve. Jeg synes ikke hun er spesielt pen! Dessuten liker jeg ikke å kommentere folks utseende høyt på den måten. Jeg kommenterer aldri mitt eget barns penhet heller. Ikke nytter det å si at hun er ei fin jente heller. Jeg prøvde det engang, men da ville han at jeg skulle utdype hva jeg la i ordet fin. Hjelpes! Han er en veldig hyggelig mann ellers, men dette begynner å gå meg på nervene. Hva ville dere gjort? Sagt det som det var eller smurt på og skrytt av jentas skjønnhet? Blæ... 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 LOL - sannelig er det sant: "beauty is in the eye of the beholder!" Jeg ville i allefall ikke sagt at du ikke syntes at hun er noe pen. Men kanskje du kan si noe om at du ikke syntes noe om å kommentere utseende til unge jenter, fordi de så sårbare og usikre. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kanskje jenta har komplekser og det er derfor faren gjerne vil fremheve at datteren er vakker for å styrke selvtilliten til datteren. Hilsen 0 Siter
Angela1365380318 Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvordan reagerer jenta på dette da, blir hun flau? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Et vennepar av mine foreldre er akkurat like, og der også er det spesielt faren. Han sier ofte at det er utrolig hvor vakre de to barna deres er blitt, og at de kommer til å skuffe mange gutter i tiden som kommer, og andre teite ting som det. Det er to døtre og ingen av dem kan kategoriseres som veldig pene, altså de ser helt vanlige ut men jeg ville aldri brukt ordet pen om dem. Men uansett om de hadde vært smellvakre så skjønner jeg ikke hvordan noen kan få seg til å si sånt til andre. Greit at man sier det til sine egne barn, men til venner?? Synes det er pussig. 0 Siter
Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 LOL - sannelig er det sant: "beauty is in the eye of the beholder!" Jeg ville i allefall ikke sagt at du ikke syntes at hun er noe pen. Men kanskje du kan si noe om at du ikke syntes noe om å kommentere utseende til unge jenter, fordi de så sårbare og usikre. Det var et godt argument. Dessuten er det jo helt sant også. Takk for tipset:-) 0 Siter
Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Kanskje jenta har komplekser og det er derfor faren gjerne vil fremheve at datteren er vakker for å styrke selvtilliten til datteren. Hilsen Jeg tror ikke det, men det er klart at man aldri kan være helt sikker. Hun virker ganske selvsikker synes jeg. Hun har mange venner og er populær. 0 Siter
pekkaline Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 En vrien sak. Man vil ikke såre dem heller Ville sagt med glimt i øyet at alles sønner og døttre er verdens vakreste, og har du egne barn så sier du at hans datter er pen, men ingen slår ditt barn. Man _må_ da ha spøketonen. Ellers kan du si: Visst er hun vakker. Så snakker du om været. ikke lett....... 0 Siter
Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvordan reagerer jenta på dette da, blir hun flau? Nei hun virker ikke flau.Hun er en av de som trives som midtpunkt. Han hadde nok ikke gjort det hvis man merket at hun ble forlegen. 0 Siter
Gemini Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det var et godt argument. Dessuten er det jo helt sant også. Takk for tipset:-) En annen ting er jo at jenta bør få bekreftelser på hva hun er flink på, oppmuntring osv., for å vise at man verdsetter personlighet og evner, og ikke ensidig fokusere på utseende. Det er jo altfor mange jenter som føler at utseendet er det viktigste de har å spille på. 0 Siter
Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Et vennepar av mine foreldre er akkurat like, og der også er det spesielt faren. Han sier ofte at det er utrolig hvor vakre de to barna deres er blitt, og at de kommer til å skuffe mange gutter i tiden som kommer, og andre teite ting som det. Det er to døtre og ingen av dem kan kategoriseres som veldig pene, altså de ser helt vanlige ut men jeg ville aldri brukt ordet pen om dem. Men uansett om de hadde vært smellvakre så skjønner jeg ikke hvordan noen kan få seg til å si sånt til andre. Greit at man sier det til sine egne barn, men til venner?? Synes det er pussig. Det er pussig ja:-) 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg tror ikke det, men det er klart at man aldri kan være helt sikker. Hun virker ganske selvsikker synes jeg. Hun har mange venner og er populær. Det er vel bare foreldrene som får vite om usikkerheten til barna sine. Jeg har da selv sagt til venner og familie: "Er det ikke en vakker datter, jeg har?" For på den måten å styrke hennes selvtillit. Alle barn og unge mennesker er vel vakre selvom ikke alle er filmskjønnheter. Det koster deg vel ingenting å være med på å bygge opp selvtilliten til andres barn og ungdommer ved å gi foreldrene rett i at det er vakre barn de har. Hilsen 0 Siter
Åsemor Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ville svart "Ja, vi har vel alle hørt om myrsnipa!!" (Som jeg personlig lærte om her på dol for kort tid siden...) 0 Siter
Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det er vel bare foreldrene som får vite om usikkerheten til barna sine. Jeg har da selv sagt til venner og familie: "Er det ikke en vakker datter, jeg har?" For på den måten å styrke hennes selvtillit. Alle barn og unge mennesker er vel vakre selvom ikke alle er filmskjønnheter. Det koster deg vel ingenting å være med på å bygge opp selvtilliten til andres barn og ungdommer ved å gi foreldrene rett i at det er vakre barn de har. Hilsen Jeg prøver å si fine ting, men det blir litt feil for meg å bruke sånne ord. Jeg er kanskje bare en annen type enn han, men ordene vokser i munnen på meg når han lurer på om hun ikke er penere enn jenter flest. Kan han ikke bare være fornøyd med at jeg sier at han har en fin jente?! 0 Siter
Gjest snakkebobla Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ville svart "Ja, vi har vel alle hørt om myrsnipa!!" (Som jeg personlig lærte om her på dol for kort tid siden...) Det vil han ta som en grov fornærmelse, så jeg lar det være selv om det er fristende;-) 0 Siter
Idéfix Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Det er vel bare foreldrene som får vite om usikkerheten til barna sine. Jeg har da selv sagt til venner og familie: "Er det ikke en vakker datter, jeg har?" For på den måten å styrke hennes selvtillit. Alle barn og unge mennesker er vel vakre selvom ikke alle er filmskjønnheter. Det koster deg vel ingenting å være med på å bygge opp selvtilliten til andres barn og ungdommer ved å gi foreldrene rett i at det er vakre barn de har. Hilsen Hadde min mor sagt det der om meg - at jeg var vakker, da hadde jeg sannsynligvis drept henne etterpå. For når man ikke føler seg pen, er det grusomt å vente på hvordan vedkommende som blir spurt reagerer. For man venter jo at svaret skal bli nei, og blir det ikke nei vet man jo at det bare er av høflighet. Ikke sett noen i en slik pinlig situasjon! Selvtilliten blir ikke bedre. Tvert i mot. 0 Siter
Gjest kveldssvar Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg synes det er flott at denne pappaen skryter av datteren sin, og det synes jeg du bør synes også(samme hva du mener om utseendet hennes). Selvfølgelig sårer du han ikke med negative kommentarer om datteren. Men du kan si noe sånt som: Dette synes jeg var fint sagt av deg, det varmer hjertet mitt å høre at noen bryr seg så mye om barna sine. Ethvert barn er det vakreste for foreldrene! 0 Siter
Idéfix Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg synes det er flott at denne pappaen skryter av datteren sin, og det synes jeg du bør synes også(samme hva du mener om utseendet hennes). Selvfølgelig sårer du han ikke med negative kommentarer om datteren. Men du kan si noe sånt som: Dette synes jeg var fint sagt av deg, det varmer hjertet mitt å høre at noen bryr seg så mye om barna sine. Ethvert barn er det vakreste for foreldrene! Mulig det, at de er det vakreste for foreldrene, men det er dårlig dømmekraft å spørre en annen om vedkommende er enig. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Sier han alt dette mens datteren hører på? Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for ham hva andre mener om barnas utseende. 0 Siter
Gjest kveldssvar Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Mulig det, at de er det vakreste for foreldrene, men det er dårlig dømmekraft å spørre en annen om vedkommende er enig. La nå pappaen få ha denne gleden, sier jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.