Solsikkefrø Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har begynt å ta litt sol, men sist gang fikk jeg soleksem på armene og i nakken. Er det farlig å ta sol igjen da? Jeg har så lyst å få litt farge, for jeg har pakket inn kroppen min hver sommer i nesten 10 år nå, så jeg begynner å bli ganske blek Grunnen til dette er fordi min far og min onkel har skremmt vettet av meg ved å fortelle at jeg har stor sjangs til å få hudkreft hvis jeg tar solarium... Jeg er kjempe takkenemmlig for svar! Takker på forhånd 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Mannen min får lett soleksem, det hjelper å ta sol litt om gangen for å venne huden til solen, og å bruke forholdsvis høy solfaktor. Vennlig hilsen 0 Siter
Solsikkefrø Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Mannen min får lett soleksem, det hjelper å ta sol litt om gangen for å venne huden til solen, og å bruke forholdsvis høy solfaktor. Vennlig hilsen Jeg fikk ikke lett soleksem før... så det er så rart å plutselig ha det. Men skal jeg bruke solfaktor i solarium også? 0 Siter
Gjest få minutter Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg fikk ikke lett soleksem før... så det er så rart å plutselig ha det. Men skal jeg bruke solfaktor i solarium også? Nei, det er bedre å ta kortere tid enn å bruke faktor i solarium. Begynn med få minutter, øke sakte når du tåler det. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg fikk ikke lett soleksem før... så det er så rart å plutselig ha det. Men skal jeg bruke solfaktor i solarium også? Det avhenger av hvor lang tid du har tenkt å sole deg. Du får soleksem igjen, hvis du soler deg like lenge som sist uten at du bruker solfaktor. Med solfaktor kan du sole deg lenger tid enn uten, og du blir pent brun alikevel, uten å bli brent, det er ikke pent med rød brent hud midt på vinteren. Hilsen 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Nei, det er bedre å ta kortere tid enn å bruke faktor i solarium. Begynn med få minutter, øke sakte når du tåler det. Det er fint å bruke solfaktor i solarium også, for da får huden tilført fuktighet. Solkremen må bare påsmøren i god tid før solingen, slik at det ikke fedter på solsengen. Har du ømfindtlig hud, blir den penere brun når du bruker solkrem. Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.