Gjest sopelimen Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Hvordan uttales navnet Angelica på norsk? Hører det blir uttalt på mange forskjellige måter, og jeg begynner å klundre litt når jeg skal uttale det. Fint om noen kunne informere meg 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg uttaler det som det skrives, men med enkel k-lyd ikke med dobbelt k-lyd som Solsikkefrø skriver. 0 Siter
Gyda Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg uttaler det som det skrives - og med trykket på e-en. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg uttaler det som det skrives, men med enkel k-lyd ikke med dobbelt k-lyd som Solsikkefrø skriver. Enig med deg, ikke dobbel k. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Uttales som det skrives, men med lang e-lyd, ikke kort. Angeelika (med trykk på e). 0 Siter
nick Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg uttaler det med P og K som i flatbrød. 0 Siter
Gjest liede Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 [aŋge:lika] på østlandsk. Hundre år siden jeg tok lingvistikk merker jeg. 0 Siter
amber sun Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Sånn som gyda skriver. Angelika rett ut, med trykk på e'en. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vi uttaler det i vært fall rett fram som Angelika. Men hun er oppkalt etter gresk svigermor som het Aggeliki, kan ikke skrive det her med greske bokstaver. 0 Siter
Gjest sopelimen Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Sånn som gyda skriver. Angelika rett ut, med trykk på e'en. Da skulle det ikke være noe problem å uttale det riktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.