Gjest Storesøster til attpåklatten Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ser blant de jeg kjenner at det varierer _veldig_ hva som forventes. Noen har ordnet seg selv med klær og lommepenger i flere år allerede, mens andre, som min bror, fortsatt får hver minste truse kjøpt inn av mamma. *himle* Ikke jobber han, og ikke gjør han stort på skolen. Foreldrene mine strekker seg langt for at han skal få bilen, det hender at jeg må kjøre og hente dem, til tross for at jeg har små barn og jobb. Er litt lei av dette... 0 Siter
kamazi Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ville forventet at han bidro med husarbeid (da snakker vi middagslaging, jevnlig husvask på lik linje med husstandens andre voksne medlemmer etc), handlet sine egne klær og skolesaker og whatever, og hadde en kvelds/helgejobb som kunne bidra til eget forbruk. Så lenge han går på skole synes jeg det er akseptabelt at han bor gratis og får noe sponsormidler fra foreldre. Men det er vel ikke så mye du kan gjøre med måten dine foreldre oppdrar ham på, rent bortsett fra eventuelt å sette deg på bakbeina når det gjelder f.eks kjøringen du nevner. 0 Siter
Speak Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg synes en 18-åring skal klare seg selv økonomisk når det gjelder daglige fritidsinteresser + kjøp av noe klær. Men at foreldrene også fortsatt sponser litt ettersom han går på skolen. I tillegg bør han også gjøre litt hjemme. Pliktene hjemme bør jo øke med alderen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.