Gå til innhold

Fleip eller? Ang Holmlia prog...

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Der kom jeg på noe morsomt! Jeg bodde ved siden av en sutrefotograf en gang og han klatret inn vinduet i vår leilighet (!) for å komme inn i oppgangen for å kjefte på de som bodde i etagen over. De hadde nemlig fest. Dette var ikke i Oslo, men i en annen norsk by.

Den vaksinen hadde jeg fra før, gitt. :-)

Kanskje det var samme duden!;-)

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

28

• keinstein

28

• Zombiebob

11

• ShitDiddelyDo

7

laguna1365380434
Skrevet

Jeg lurte definitivt på poenget. Også lurte jeg på hva karrilukt har med saken å gjøre. "Det lukter karri fra leiligheten deres - til og med 2 ganger om dagen!??!!"

Også fikk jeg ikke helt sammenhengen mellom alle de sympatiske "fjernkulturelle" vi fikk treffe og konklusjonen hans om at Holmlia er et fryktelig sted for "etniske nordmenn" å oppholde seg.

En eller annen besriver det nedenfor som "Elling møter Aune Sand"... Slutter meg til den!

Det er jo bare å slutte seg til det..;-)

Jeg fant _ingenting_ jeg i det programmet som i grunn hadde noe med noe å gjøre.

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Reprise lørdag kl. 1220.

Thanks!

Det skal jeg forsøke å få med meg.

Skrevet

han har rett i ein ting da:det er mange naive nordmenn,det er barte å lese her det!!!

laguna1365380434
Skrevet

han har rett i ein ting da:det er mange naive nordmenn,det er barte å lese her det!!!

På hvilken måte er jeg naiv? Sa programmet noe som helst som burde få noen til å trekke noen konklusjoner i det hele tatt?

Det var jo bare vas og sutring fra en ende til den andre.

Skrevet

På hvilken måte da?

Og dernest: Bor du selv i et område med mange forskjellige kulturer og nasjonaliteter, sånn at du vet noe om akkurat det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Noen mennesker leter etter problemer overlat, andre lukker øynene for dem og vil ikke, eventuellt kan ikke se. Har en mistanke om at mannen i filmen og du har plaseert dere i hver sin ende av den skalaen.

Med de negative viber du legger for dagen vedr. vestkantfolk tyder det kanskje på at du alltid har bodd på motsatt side og tror og mener at nabokrangler, tilsøpling, politirazziaer og narkoomsetninge er et helt naturlig og selvfølgelig innslag i etthvert bomiljø i Norge?

"Med de negative viber du legger for dagen vedr. vestkantfolk tyder det kanskje på at du alltid har bodd på motsatt side og tror og mener at nabokrangler, tilsøpling, politirazziaer og narkoomsetninge er et helt naturlig og selvfølgelig innslag i etthvert bomiljø i Norge? "

Jeg har aldri bodd på noen vestkant, og utlendinger har jeg hatt rundt meg hele livet. I relativt store tall.

Jeg har aldri opplevd noen problemer med noen av mine innvandrernaboer. Det nærmest jeg kommer må være da en psykisk ustabil spanjoldame trakk kniv. Men jeg vet ikke om spanjoler er noe stort problem blant innvandringsmotstandere. Uansett: Denne dama var psykisk syk.

Den eneste politirazziaen jeg har sett var mot en norsk dopdealer jeg engang bodde i oppgangen ved siden av.

Men det hender naturligvis jeg lukter deres matlaging jeg også. Kan ikke akkurat si jeg noen gang har hengt meg opp i det. Sånn bortsett fra at det ofte medfører at jeg blir sulten.

laguna1365380434
Skrevet

Du er visst ikke alene om tolke "Naive Norge" som en parodi. :)

http://tinyurl.com/y4udnh

Jeg så den..:-) Artig skrevet, han var ganske forbløffet han og, tydeligvis.

Skrevet

Visse nabokrangler er lov å framstille, men ikke de der en familie med annen hudfarge framstilles som den slemme, selv om de utgjør et femtitall personer med samme adferd på samme sted. Så hudfargen på den ene parten er avgjørende for om programmet skal sendes. Jo flere fremmedkulturelle som er innblsndet, jo mindre sjans for at vi får vite noe om det.

Programmet er et brudd på stortingsresolusjon nr 74 utstedt av Brundtlandregjeringen i 1979, og en brosjyre med regler fra Norsk Journalistlag fra året etter. Der står det i korthet at det er forbudt å framstille andre etnisiteter negativt, selv om det er sant. I tilfelle må det dokumenteres i mye større grad enn kritikk mot etnisk norske. Faktisk så strengt at det nesten ikke er mulig å skrive om visse emner.

Punkt 14.1 "De sentrale myndigheter og de politisk ansvarlige må til enhver tid påvirke massemedia som fjernsyn og radio..."

"Det er nødvendig med betydelig innsats av økonomiske og andre ressurser for å ta igjen og styre den utviklingen mot et flerkulturellt/pluralistisk samfunn som vi er inne i (...) En ønsker ikke å stille noe krav om at innvandreren skal bli mest mulig norsk, (assimileres) selv om han eller hun vil bosette seg her for godt."

Prøv å finne noe stoff om den enorme migreringen mellom bydeler i Oslo og årsakene. Ikke et ord, enda så alvorlig som det er.

I et program på NRK om taxinæringen i Oslo i fjor, der ble reglene nøye fulgt. Taxinæringen oppfører seg aå ille at NRK ikke turde ha med en enenste fremmedkulturell sjåfør, bare norske. Hele taxinæringen gliste i skjegget, fordi de alle vet at 95% av Oslos sjåfører ikke er etnisk norske. Sannheten (som NRK alltid ønsker å framstille) var for tung å svelge, derfor fant de utveien: utelat alle innvandrersjåfører.

På en skole og i en barnehage løp NRK rundt og lette etter etnisk norske elever/barn for å få et "korrekt" bilde av elevmassen. De er nå søte også da stakkars :-) men patetiske, og krampeaktige.

Den norske kulturrevolusjonen. Når skal de begynne å endre historien?

Åh! De har begynt alt! Pappan til Pippi skal ikke lenger være negerkonge. Negerleker skal brennes. Og bøker med negre i. Snart begynner de å stille folk for retten for å tenke feil tanker.

Skrevet

Jeg har ikke sett programmet.

TV2 har funnet det verdt bryet å sende det, og det er derfor påfallende hvor samstemte dols "kjerringer" er i sin kritikk av filmen.

Tråden gir fint lite inntrykk av hva som er så ille med filmen, bortsett fra "tragisk", "sutring" etc etc.

Pussig at ingen av trådens "kjerringer" ytrer avvikende meninger i det hele tatt..eller kanskje ikke pussig, egentlig. Det er krevende å tenke egne tanker.

Stortingsmelding nr 74 1979: 4.2 "Grunnen må legges til rette for å stimulere den nytenking og de nye adferdsformer dette krever av hver enkelt av oss. Oppmerksomheten må ikke rettes mot innvandrerene fordi de er ensbetydende med problemer, men fordi det norske samfunn har fått en ny dimensjon som det må tas hensyn til i den fremtidige planlegging på alle samfunnsnivåer".

Vi har fått en ny dimensjon i nabokrangler: drapstrusler, matlukt, støy, manglende trappevask, brudd på husordensregler, nix klipping av plen, nix maling og dugnad.... men er det noe nytt? Det er bare blitt så forferdelig mye mer av det i visse områder i visse bydeler. Regelrett forfall og rasering av bomiljø. Folk flytter, og hvem kan klndre dem? Bomiljøet er tross alt noe vi betaler millioner for, så det må være verd noe?

At 1000 har gode erfaringer hjelper ikke de 20 000 som har dårlige. Hvorfor skulle de ellers flytte fra bestemte områder?

Skrevet

Når det gjelder narko- og alkoholbruk blant ungdom, kommer forresten vestkantungdom veldig mye verre ut enn østkantungdom. All forskning viser det, kan sikkert spa opp en link, men det burde du tross alt ha fått med deg.

Hvorfor det da er så mye mer narko-omsetning her enn på vestkanten kan jeg da ikke begripe, siden omsetning og bruk gjerne henger sammen.

Dersom du mener smugling og omsetning i sentrum, så mener jeg å ha hørt at "fjernkulturelle" er overrepresentert. Kan sikkert spa opp en link på det også, men noe sier meg at du ikke tviler på at jeg har rett i det.

Det gjenstår et enormt viktig spørsmål, hvis du sier det er så hyggelig der:

Hvorfor flytter etnisk norske fra visse bydeler?

Vennligst besvar det, den som kan.

For det gjør de i tusenvis. Tendensen er kraftig økende. Vi snakker om at det dreier seg om nær 60% i vise bydeler, Holmlia senter er det nær 90%.

Et uoffisielt lite forsøk på virke troverdig når det gjelder tallene:

http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=holmlia+senter+vei

Boligpriser?

Oslo Øst er dobbelt så dyrt som utkantkommunene, så var det prisen det dreier seg om, så ville de ikke bodd nær Oslo i det hele tatt!

laguna1365380434
Skrevet

Visse nabokrangler er lov å framstille, men ikke de der en familie med annen hudfarge framstilles som den slemme, selv om de utgjør et femtitall personer med samme adferd på samme sted. Så hudfargen på den ene parten er avgjørende for om programmet skal sendes. Jo flere fremmedkulturelle som er innblsndet, jo mindre sjans for at vi får vite noe om det.

Programmet er et brudd på stortingsresolusjon nr 74 utstedt av Brundtlandregjeringen i 1979, og en brosjyre med regler fra Norsk Journalistlag fra året etter. Der står det i korthet at det er forbudt å framstille andre etnisiteter negativt, selv om det er sant. I tilfelle må det dokumenteres i mye større grad enn kritikk mot etnisk norske. Faktisk så strengt at det nesten ikke er mulig å skrive om visse emner.

Punkt 14.1 "De sentrale myndigheter og de politisk ansvarlige må til enhver tid påvirke massemedia som fjernsyn og radio..."

"Det er nødvendig med betydelig innsats av økonomiske og andre ressurser for å ta igjen og styre den utviklingen mot et flerkulturellt/pluralistisk samfunn som vi er inne i (...) En ønsker ikke å stille noe krav om at innvandreren skal bli mest mulig norsk, (assimileres) selv om han eller hun vil bosette seg her for godt."

Prøv å finne noe stoff om den enorme migreringen mellom bydeler i Oslo og årsakene. Ikke et ord, enda så alvorlig som det er.

I et program på NRK om taxinæringen i Oslo i fjor, der ble reglene nøye fulgt. Taxinæringen oppfører seg aå ille at NRK ikke turde ha med en enenste fremmedkulturell sjåfør, bare norske. Hele taxinæringen gliste i skjegget, fordi de alle vet at 95% av Oslos sjåfører ikke er etnisk norske. Sannheten (som NRK alltid ønsker å framstille) var for tung å svelge, derfor fant de utveien: utelat alle innvandrersjåfører.

På en skole og i en barnehage løp NRK rundt og lette etter etnisk norske elever/barn for å få et "korrekt" bilde av elevmassen. De er nå søte også da stakkars :-) men patetiske, og krampeaktige.

Den norske kulturrevolusjonen. Når skal de begynne å endre historien?

Åh! De har begynt alt! Pappan til Pippi skal ikke lenger være negerkonge. Negerleker skal brennes. Og bøker med negre i. Snart begynner de å stille folk for retten for å tenke feil tanker.

De sendte nå hverttfall det programmet og tro du meg, der var det ikke mange som anstrengte seg for å fremstå som politisk korrekte..!

Jeg tror ikke en dritt på at halvrasistene i dett landet er ilagt noen slags form for knebel. Jeg tror derimot på at de ikke har så mye vettugt å melde. I så forstand, nevnte program i ett nøtteskalll..;-)

Skrevet

De sendte nå hverttfall det programmet og tro du meg, der var det ikke mange som anstrengte seg for å fremstå som politisk korrekte..!

Jeg tror ikke en dritt på at halvrasistene i dett landet er ilagt noen slags form for knebel. Jeg tror derimot på at de ikke har så mye vettugt å melde. I så forstand, nevnte program i ett nøtteskalll..;-)

Dessverre så kan jeg dokumentere med en stortingsmelding og en brosjyre fra journalistforbundet at de faktisk er ilagt knebel. Med klare ord og vendinger, svart på hvitt.

De er pålagt å ikke skrive noe negativt om våre etniske uten at det er benådiget av åndseliten som politisk korrekt, bevist og dokumnetert, i tillegg må det ha betydning for saken. Så nå heter det "en yngre herre fra Holmlia kom tilfeldigvis til å slå ned en gammel kjerring for tilfeldigvis å rappe veska hennes da han tilfeldigvis gikk etter henne fra posten etter tilfeldigvis å ha hentet pensjonen sin, noe han tilfeldivis har gjort mange ganger", og det kom ikke i avisen, fordi noen kan mistenke han for å være av utenlandsk opprinnelse siden han bor på Holmlia. Så kuet er de.

Skrevet

Lurer på hvor du finner disse omtalte rasistene? Jeg burde ha hørt om dem eller sett noen, men jeg kjenner ingen. Fakta.

Ikke etter at rasismedebatten var slutt for 20 år siden.

Spøkelser? Alle snakker om dem, men ingen jeg kan hilse på. Bortsett fra et 50-tall galninger som er et kasus for psykologene.

laguna1365380434
Skrevet

Dessverre så kan jeg dokumentere med en stortingsmelding og en brosjyre fra journalistforbundet at de faktisk er ilagt knebel. Med klare ord og vendinger, svart på hvitt.

De er pålagt å ikke skrive noe negativt om våre etniske uten at det er benådiget av åndseliten som politisk korrekt, bevist og dokumnetert, i tillegg må det ha betydning for saken. Så nå heter det "en yngre herre fra Holmlia kom tilfeldigvis til å slå ned en gammel kjerring for tilfeldigvis å rappe veska hennes da han tilfeldigvis gikk etter henne fra posten etter tilfeldigvis å ha hentet pensjonen sin, noe han tilfeldivis har gjort mange ganger", og det kom ikke i avisen, fordi noen kan mistenke han for å være av utenlandsk opprinnelse siden han bor på Holmlia. Så kuet er de.

For noe tull. Folk fletter da inn hudfarge og etnisitet i hytt og vær, både der det måtte være relevant og der det overhodet ikke er det.

Er det noen som ikke er kneblet i Norge er bygdetullinger og halvrasister, uansett hvor mye de måtte ønske å leke martyr.

at vi ler av dere når de driter rett på draget er en annen sak og har lite med undertrykkelse og sannhetssensur å gjøre.

laguna1365380434
Skrevet

Lurer på hvor du finner disse omtalte rasistene? Jeg burde ha hørt om dem eller sett noen, men jeg kjenner ingen. Fakta.

Ikke etter at rasismedebatten var slutt for 20 år siden.

Spøkelser? Alle snakker om dem, men ingen jeg kan hilse på. Bortsett fra et 50-tall galninger som er et kasus for psykologene.

Jeg så en på Tv hvertfall..Som på klassisk vis kryssklipte innvandrere/ nordmenn, der det ar overtydelig understreket & implisitt hvor det var meningen vi skulle finne fem feil..;-P

Og ellers hadde lite å melde, bortsett fra at hn synes de luktet vondt a, folk som ikke er født her.

Hele greia var en parodi.

Rasister ser & hører jeg forøvrig & desverre, ganske ofte, selvom ingen av dem liker å kalle se akkurat det. Forøvrig sløser jeg vel bort tida mi med å snakke med en av de mest ihuga av dem akkurat nå.

laguna1365380434
Skrevet

Det gjenstår et enormt viktig spørsmål, hvis du sier det er så hyggelig der:

Hvorfor flytter etnisk norske fra visse bydeler?

Vennligst besvar det, den som kan.

For det gjør de i tusenvis. Tendensen er kraftig økende. Vi snakker om at det dreier seg om nær 60% i vise bydeler, Holmlia senter er det nær 90%.

Et uoffisielt lite forsøk på virke troverdig når det gjelder tallene:

http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=holmlia+senter+vei

Boligpriser?

Oslo Øst er dobbelt så dyrt som utkantkommunene, så var det prisen det dreier seg om, så ville de ikke bodd nær Oslo i det hele tatt!

Fordi det viser seg at uhyggelig mange av oss er trangsynte bygdetullinger som ikke liker å måtte gå på butikken sammen med noen som er født sør for Kristiansand, og som ellers setter erlikhetstegn mellom hvitt nabolag og trivelig nabolag, selvom de selvfølgelig ikke trives med å ordlegge seg og skyldfordele akkurat sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...