Gå til innhold

Fleip eller? Ang Holmlia prog...

Anbefalte innlegg

Gjest søndre nordstrand
Skrevet

Jeg legger merke til at du liker søndre nordstrand. Jeg har fremdeles venner som bor der og liker seg. Men de har ikke barn, og de omgås ikke naboene tror jeg. De snakker ikke med hverandre.

Av private grunner kan jeg ikke fortelle deg mer uten å eksponere personer og steder som er sakesløse. De har krav på privatliv.

Dermed kan jeg ikke diskutere dette videre uten å bryte regler.

Men at noen/mange "skylder på skoleforholdene" er riktig. Når skolejenter på 12 år må følges hjem av politiet med en diger blåveis for andre gang, da har de virkelig noe å skylde på.

Det er nok sikkert riktig at mange liker seg der. men det hjelepr ikke de som ikke gjør det.

Men mest skyldes den høye andelen innvandrere helt andre forhold enn fremmedfrykt. Norske er så følsomme på bomiljø at de ikke tåler noe særlig. De betaler masse penger, satser mye og vil ikke bo steder de kan mislykkes og vantrives.

"Men at noen/mange "skylder på skoleforholdene" er riktig. Når skolejenter på 12 år må følges hjem av politiet med en diger blåveis for andre gang, da har de virkelig noe å skylde på."

Men du slenger jo ut påstander som for det første er udokumenterte, og for det andre som om det eneste stedet sånt skjer er i områder med flere innvandrere enn i andre områder.

Hvis det virkelig er noen jeg opplever som mindre utagerende og konfliktsøkende enn snittet, så er det da virkelig innvandrerjenter. De er hakket for greie, etter min mening. Det er faktisk et mye større problem.

Og når du nevner at jenter på 12 år må følges hjem av poitiet, med blåveis, så antar jeg at du mener de har vært i konflikt med andre jenter?

Jeg har aldri verken hørt eller sett noe til det, og jeg bor altså i søndre nordstrand selv, og har familie som har bodd her og hatt unger her de siste 25 årene. De bor på Holmlia - det gjør ikke vi, men vi har altså informasjon fra flere steder i området.

Så det du lister opp som, etter din mening, "helt vanlig" her, hører til sjeldenhetene, i alle fall i forhold til våre bomiljø. Vi har altså ikke hørt om det.

Vi HAR naturligvis hørt om konflikter i miljøene, men du fremstiller det som noe dagligdags.

Dessuten - det har vært flere tilfeller av jentemobbing blant jenter i 12 - 14 års alderen i mediene de siste par årene. Og INGEN av de sakene har dreid seg om fjernkulturelle i noen som helst grad. Det har dreid seg om etnisk norske sjarmtroll i begynnelsen av tenårene.

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

28

• keinstein

28

• Zombiebob

11

• ShitDiddelyDo

7

ylvali1365381015
Skrevet

"Men at noen/mange "skylder på skoleforholdene" er riktig. Når skolejenter på 12 år må følges hjem av politiet med en diger blåveis for andre gang, da har de virkelig noe å skylde på."

Men du slenger jo ut påstander som for det første er udokumenterte, og for det andre som om det eneste stedet sånt skjer er i områder med flere innvandrere enn i andre områder.

Hvis det virkelig er noen jeg opplever som mindre utagerende og konfliktsøkende enn snittet, så er det da virkelig innvandrerjenter. De er hakket for greie, etter min mening. Det er faktisk et mye større problem.

Og når du nevner at jenter på 12 år må følges hjem av poitiet, med blåveis, så antar jeg at du mener de har vært i konflikt med andre jenter?

Jeg har aldri verken hørt eller sett noe til det, og jeg bor altså i søndre nordstrand selv, og har familie som har bodd her og hatt unger her de siste 25 årene. De bor på Holmlia - det gjør ikke vi, men vi har altså informasjon fra flere steder i området.

Så det du lister opp som, etter din mening, "helt vanlig" her, hører til sjeldenhetene, i alle fall i forhold til våre bomiljø. Vi har altså ikke hørt om det.

Vi HAR naturligvis hørt om konflikter i miljøene, men du fremstiller det som noe dagligdags.

Dessuten - det har vært flere tilfeller av jentemobbing blant jenter i 12 - 14 års alderen i mediene de siste par årene. Og INGEN av de sakene har dreid seg om fjernkulturelle i noen som helst grad. Det har dreid seg om etnisk norske sjarmtroll i begynnelsen av tenårene.

Er det en sammenheng som ikke kan oversees, så er det vold og konflikter og MENN! Unge menn og gutter, fra alle nasjonaliteter, er de som fyller pilotiloggen hver bidige mandag. Innbrudd, slossing, våpen, dop, voldtekt...

Til keinstein (og forsåvidt morsk og andre): Hva vil du gjøre med dette sørgelige faktum?

Mennene sender familier på flukt til griskrente strøk, de herjer om nettene og overtar bykjernen med sin aggressive og uakseptable adferd! Og ikke er det pk og berette om det heller! Hverken media, politikere eller folk flest er villige til å ta konsekvensen av denne utviklingen og innføre de restriksjoner som trengs.

Jeg foreslår portforbud eller klekkelige straffer til de menn som krenker andres rett til å bevege seg fritt og trygt etter mørkets frembrudd!!

Og etter årtusner har jo gutta fått sin sjanse til å bevise at de kan innrette seg etter de regler et moderne demokrati må fungere utifra... Har de gjort det? Nei!!

Jeg dømmer ikke alle menn, bevares jeg kjenner flere som er meget hyggelige og oppegående mennesker.

Men nok er nok- vi kan ikke lenger lukke øynene! All statistikk og forskning, i tillegg til kvinners egenerfarte opplevelser, peker i samme retning!

Nå må det handling til, folkens! Disse mennene skaffer oss problemer og hemmer oss i en utvikling mot et mer harmonisk og sivilisert samfunn!

;-P

Jeg bruker her _ubestridelige_ fakta, selv om dette var et ironisk innlegg myntet på dem som fører an invandrings- debatten her på dol.

Likefullt mener jeg vi kunne diskutere disse tingene nå, eller er det ikke like interessant, iom at hverken keinstein eller morsk er kvinner???

Skrevet

Det er trist når de som faktisk er ofrene ilegges usympatiske egenskaper fordi foreldrene viker unna og ikke ønsker ofre barna.

Skrevet

Er det en sammenheng som ikke kan oversees, så er det vold og konflikter og MENN! Unge menn og gutter, fra alle nasjonaliteter, er de som fyller pilotiloggen hver bidige mandag. Innbrudd, slossing, våpen, dop, voldtekt...

Til keinstein (og forsåvidt morsk og andre): Hva vil du gjøre med dette sørgelige faktum?

Mennene sender familier på flukt til griskrente strøk, de herjer om nettene og overtar bykjernen med sin aggressive og uakseptable adferd! Og ikke er det pk og berette om det heller! Hverken media, politikere eller folk flest er villige til å ta konsekvensen av denne utviklingen og innføre de restriksjoner som trengs.

Jeg foreslår portforbud eller klekkelige straffer til de menn som krenker andres rett til å bevege seg fritt og trygt etter mørkets frembrudd!!

Og etter årtusner har jo gutta fått sin sjanse til å bevise at de kan innrette seg etter de regler et moderne demokrati må fungere utifra... Har de gjort det? Nei!!

Jeg dømmer ikke alle menn, bevares jeg kjenner flere som er meget hyggelige og oppegående mennesker.

Men nok er nok- vi kan ikke lenger lukke øynene! All statistikk og forskning, i tillegg til kvinners egenerfarte opplevelser, peker i samme retning!

Nå må det handling til, folkens! Disse mennene skaffer oss problemer og hemmer oss i en utvikling mot et mer harmonisk og sivilisert samfunn!

;-P

Jeg bruker her _ubestridelige_ fakta, selv om dette var et ironisk innlegg myntet på dem som fører an invandrings- debatten her på dol.

Likefullt mener jeg vi kunne diskutere disse tingene nå, eller er det ikke like interessant, iom at hverken keinstein eller morsk er kvinner???

Ondskapsfulle guttebander av norsk avstamning fantes både på Lambertseter i 60-åra og i New York fra rundt år 1900 - 1915.

I New York var avisene fulle av forskrekkede borgere som ville stoppe disse brutale norske kjeltringene, ca 30 ulike norske guttebander som myrdet, ranet og voldtok. De mange tusen norske prostituerte derimot som var veldig populære skulle også jages fra byen.

Et glemt kapittel om sosial nød og håpløshet.

I Lapskaus Avenue og omkringliggende områder bodde nesten utelukkende norske. 95%.

Historien gjentar seg ofte med motsatt fortegn.

Frankrike hadde senere store problemer med en mill tilbakevendte soldater, og de var franske. Ganske lik det vi står overfor nå, men med andre grupper. Franskmennene som kom tilbake til sitt eget land etter krigen var heller ikke villig til å integrere seg og gikk amok i kriminalitet, bander og elendighet i 20 år før de roet seg. Boken Papillon forteller bl a hvor harde straffer de tok i bruk for å om mulig stagge kriminaliteten og uroen.

Skrevet

Stortingsmelding nr 74 1979: 4.2 "Grunnen må legges til rette for å stimulere den nytenking og de nye adferdsformer dette krever av hver enkelt av oss. Oppmerksomheten må ikke rettes mot innvandrerene fordi de er ensbetydende med problemer, men fordi det norske samfunn har fått en ny dimensjon som det må tas hensyn til i den fremtidige planlegging på alle samfunnsnivåer".

Vi har fått en ny dimensjon i nabokrangler: drapstrusler, matlukt, støy, manglende trappevask, brudd på husordensregler, nix klipping av plen, nix maling og dugnad.... men er det noe nytt? Det er bare blitt så forferdelig mye mer av det i visse områder i visse bydeler. Regelrett forfall og rasering av bomiljø. Folk flytter, og hvem kan klndre dem? Bomiljøet er tross alt noe vi betaler millioner for, så det må være verd noe?

At 1000 har gode erfaringer hjelper ikke de 20 000 som har dårlige. Hvorfor skulle de ellers flytte fra bestemte områder?

Styring av tanker har vært mange sosialisters prosjekt.

Denne fotografens personlig dokumentar har definitivt tråkket utenfor den brede vei, og pådratt seg den politisk korrekte vrede.

Som nevnt har jeg ikke sett filmen, men av reaksjonene å dømme har den noe for seg.

Jeg tror kanskje det beror i en misforståelse angående ulike sjangre og deres innhold. Mange har samme forventninger til en personlig dokumentar som til en forskningsrappport.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...