Gå til innhold

engelsk eksamen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har engelsk eksamen for allmenfaglig påbygging den 13 des. men har ikke fått lest så mye som jeg burde av forskjellige grunner... noen som vet om disse muntlige eksamenene går totalt etter boka, eller hva annet de kan finne på? har lest "boy" av roald dahl som jeg regner med å bli spurt litt om... hadde vært fint med litt hjelp.. jeg sliter!!!

takk :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Det lønner seg å ha skummet igjennom pensum, ja. Som oftest får man ikke spørsmål om innholdet i tekster direkte. Men man får en av novellene/tekstene fra pensum utlevert, og skal gjerne lese høyt et avsnitt eller tre, og så snakke litt om hva som sto i avsnittet. Ofte får man levert ut en ukjent tekst eller et ukjent bilde etterpå, som dere også skal snakke litt om.

Det går så bra atte :) Jeg har hatt to eksamener i engelsk muntlig, og fikk topp-karakter på begge. Det handler tross alt om å kommunisere bra på engelsk, ikke at man vet hva Roald Dahl gjorde i sitt andre år på internatskole :)

Skrevet

Du kan jo kanskje lese Boy på norsk, så er du helt sikker på innholdet?

Jeg har gjort det noen ganger, og det var lurt.

Skrevet

I vårt fylke er muntlig eks i engelsk slik:

1. lytteprøve i 20 min - så går du inn og forteller om det du har hørt

2. Du trekker en lapp og får et emne fra bakgrunnspensumet - om USA, Storbritannia eller den engelsktalende verden.

Du forteller og sensor spør når du stopper opp.

3. Du trekker er en lapp og får et emne fra litteraturpensumet - roman, novelle, film

Samme opplegg som punkt 2.

Det viktigste er at du holder samtalen gående best mulig og at senor slipper å hale svar ut av deg.

Du _må_ lese pensum fra alle områdene, du kan risikere å stryke hvis du ikke kan noe om en av tekstene du blir spurt om. En snill sensor vil tillate at du trekker en ny lapp for at du kan ha en sjans til å vise at du kan noe, men det er ikke automatikk.

Lykke til med lesinga :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...