Gyda Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 1. Hvor lenge varte 100-års krigen? * 116 år * 99 år * 100 år * 150 år Blondinen melder pass. 2. I hvilket land ble Panama-hatten oppfunnet? * Brasil * Chile * Panama * Equador Blondinen spør publikum om hjelp. 3. I hvilken måned feirer russerne oktober-revolusjonen? * Januar * September * Oktober * November Blondinen ringer til en venn, en annen blondine. 4. Hva het Kong George IV? * Albert * George * Edward * Jonas Blondinen leter etter svaret på nettet. 5. Hvilket dyr er Kanariøyene oppkalt etter? * Kanarifuglen * Kenguruen * Rotten * Selen Blondinen kan ikke svare og forlater quizzen. PS. Hvis du lo mens du leste ovenstående, så kikk på svarene her under: 1. 100 års krigen varte i 116 år (1337-1453). 2. Panama-hatten ble oppfunnet i Equador. 3. Oktoberrevolusjonen feires i november. 4. Kong George IV het Albert. 5. Kanariøyene har fått sitt navn etter selen. Canaria betyder På latin "selenes øy" (havshund). ........Hvor mange riktige hadde du?? 0 Siter
hidi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Glimrende! Jeg visste faktisk endel av svarene, men ikke alle. Kjempemorsomt å lese! 0 Siter
meg__123! Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 jeg var nok rimelig blond nå ja.. hehe 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg hadde tre riktige! ;-) Bommet på Panama-hatten og Kanariøyene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.