Mañana Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Noen som har tips til meg om hvilke planter jeg kan ha på badet? Altså som tåler å stå i varmen? Det er ikke vindu der. Bare kaktuser kanskje?:/ 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Kanskje orkidéer? De tåler varmen, men bør helst ha lys for å sette ny blomst. 0 Siter
Mañana Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Kanskje orkidéer? De tåler varmen, men bør helst ha lys for å sette ny blomst. Ja, kanskje det. Jeg elsker orkideer, de er så vakre! Lyset er på hele tiden på badet her, bortsett fra noen timer på natten. Du tror det går altså? Hva med vanndamp, tåler den det da? 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Den som heter svigermors drøm. Også den som heter sjømannstrøst. Tror jeg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har hørt at orkideer liker seg veldig godt på badet, jeg! 0 Siter
Mañana Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Jeg har hørt at orkideer liker seg veldig godt på badet, jeg! Da skal jeg kjøpe en orkidé i dag, uten tvil! De er jo så flotte, spesielt de helt hvite. Hadde en i fjor på skrivepulten min, den holdt seg ei god stund helt til det ble for lite lys. Uff, jeg er så utrolig dårlig til å stelle med planter, men er så altfor glad i å ha mye grønt og blomstrende rundt meg.... 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Kaktus? De vil vel ha det tørt så da må jo bade være en sikker død? 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ja, kanskje det. Jeg elsker orkideer, de er så vakre! Lyset er på hele tiden på badet her, bortsett fra noen timer på natten. Du tror det går altså? Hva med vanndamp, tåler den det da? Pass bare på at du gir den nok vann. Ikke hold deg til myten om et eggeglass i uka. Hvis det ofte er fukt på badet vil vel røttene hente noe vann der. Jeg bruker uansett å overrisle hele potta med lunka vann en gang i uka. De står evig lenge i blomst på det viset. 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Pass bare på at du gir den nok vann. Ikke hold deg til myten om et eggeglass i uka. Hvis det ofte er fukt på badet vil vel røttene hente noe vann der. Jeg bruker uansett å overrisle hele potta med lunka vann en gang i uka. De står evig lenge i blomst på det viset. Min får ca. 1 dl vann en gang i uka eller annenhver uke ettersom jeg husker det. Fikk den i juni i fjor og nå blomstrer den for tredje gang - denne gangen har den 13-14 blomster og den har stått sånn i flere uker nå! Og dette skal være en vanskelig plante å få til? *Hehe* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Min får ca. 1 dl vann en gang i uka eller annenhver uke ettersom jeg husker det. Fikk den i juni i fjor og nå blomstrer den for tredje gang - denne gangen har den 13-14 blomster og den har stått sånn i flere uker nå! Og dette skal være en vanskelig plante å få til? *Hehe* Men hva gjør du når den er avblomstra? 0 Siter
Lillemus Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Men hva gjør du når den er avblomstra? Jeg lar den bare stå, med stenglene på, de nye blomstene kommer nemlig der. Gir den like mye/lite vann hele året og den ser ut til å stortrives. Står i et sørvendt vindu med mye lys, men ikke så mye direkte sol (innetrukket bak en overbygd veranda). Tidligere sto den på kjøkkenet, mer vestvendt, var like fin da også. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg lar den bare stå, med stenglene på, de nye blomstene kommer nemlig der. Gir den like mye/lite vann hele året og den ser ut til å stortrives. Står i et sørvendt vindu med mye lys, men ikke så mye direkte sol (innetrukket bak en overbygd veranda). Tidligere sto den på kjøkkenet, mer vestvendt, var like fin da også. Høh... Jeg kutta av hele den stilkgreia jeg, da den var avblomstra. Det var visst feil det, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.