Gå til innhold

Tips til espressomaskin :)

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Ja, nå er jeg i gang med julegavehandlin :)

Min bedre (?) halvdel ønsker seg sånn maskin som lager små, litt sterkere kaffetårer.

Det er espresso, sant?

Hvilken maskin anbefales? Helst ikke så mye over tusenlappen eller noe.

Ser elkjøp har espresso/cappuchino maskiner, er de bra eller?

Hvordan er espressokaffen, og cappuchinon igjen?

Hvilken kaffe kjøper jeg til å bruke til dette?

Har no nix greie på dette som dere skjønner, drikker bare "americano" selv :)

Ahhh, og sånn "gullkaffekopp" noe ala kaffereklamen på tv, hvor finner jeg det?

Takker, bukker, nikker og neier på forhånd.

Skrevet

Espresso er veldig sterk kaffe og skal drikkes i små mengder, helst raskt. Jeg har sett espresso-kopper på Kitchn, Glassmagasinet, men regner med de har de overalt. Gullkopper vet jeg derimot ikke nøyaktig hvor du finner:D

Cappucino er kaffe med skummelt melk, ofte tilsetter man sukker.

Det viktigste med en espressomaskin er at den stamper kaffen ordentlig. Trykket bør være høyt, men heller ikke for høyt for da øldelegges aromaen. Hvordan espressomaskinen stamper måles i antall bar, og det anbefale er vel rundt 8-9. Men hvis samboeren din ikke er så veldig kresen og en erfaren kaffeekspert, er det stor sjanse for at han ikke kjenner forskjell og at du kan slippe unna med en billigere en:)

Det finnes både espresso og cappucino-typer av kaffe på de fleste dagligvarebutikker, det burde være godt nok.

Gjest Pontiac
Skrevet

Espresso er veldig sterk kaffe og skal drikkes i små mengder, helst raskt. Jeg har sett espresso-kopper på Kitchn, Glassmagasinet, men regner med de har de overalt. Gullkopper vet jeg derimot ikke nøyaktig hvor du finner:D

Cappucino er kaffe med skummelt melk, ofte tilsetter man sukker.

Det viktigste med en espressomaskin er at den stamper kaffen ordentlig. Trykket bør være høyt, men heller ikke for høyt for da øldelegges aromaen. Hvordan espressomaskinen stamper måles i antall bar, og det anbefale er vel rundt 8-9. Men hvis samboeren din ikke er så veldig kresen og en erfaren kaffeekspert, er det stor sjanse for at han ikke kjenner forskjell og at du kan slippe unna med en billigere en:)

Det finnes både espresso og cappucino-typer av kaffe på de fleste dagligvarebutikker, det burde være godt nok.

Takker "i morgen" :D

Får tygge litt på dette og så håper jeg at jeg finner en dugendes.

Skrevet

Takker "i morgen" :D

Får tygge litt på dette og så håper jeg at jeg finner en dugendes.

Lykket til da:D

Nicket er en henvisning til mitt søte utsettelsessyndrom btw.

Gjest Pontiac
Skrevet

Lykket til da:D

Nicket er en henvisning til mitt søte utsettelsessyndrom btw.

*he he*

Que tangas un buen dia tu tambien. Hay mucho que podemos dejar hoy y hacer manana:D

(med fare for mange skriveleifer)

Skrevet

*he he*

Que tangas un buen dia tu tambien. Hay mucho que podemos dejar hoy y hacer manana:D

(med fare for mange skriveleifer)

Jeg kan ikke så mye spansk, men kan italiensk og fransk så jeg skjønner jo litt....

"håper du har en fin dag. Har du mye som skal gjøres i dag kan du gjøre det i morgen" var det det du skrev?:D Eller totalbom?

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg kan ikke så mye spansk, men kan italiensk og fransk så jeg skjønner jo litt....

"håper du har en fin dag. Har du mye som skal gjøres i dag kan du gjøre det i morgen" var det det du skrev?:D Eller totalbom?

Ikke dårlig.

"Que tangas un buen dia tu tambien. Hay mucho que podemos dejar hoy y hacer manana:D"

På norsk vil dette bli noe som: "må du også ha en fin dag. Det er mye vi kan la være å gjøre i dag og heller gjøre i morgen :D"

Ha en riktig fin kveld :)

Skrevet

Ikke dårlig.

"Que tangas un buen dia tu tambien. Hay mucho que podemos dejar hoy y hacer manana:D"

På norsk vil dette bli noe som: "må du også ha en fin dag. Det er mye vi kan la være å gjøre i dag og heller gjøre i morgen :D"

Ha en riktig fin kveld :)

Hehe, ok! Takk det samme:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...