Gjest metabolisme Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 En venninne av meg er litt vanskelig av og til, litt småparanoia. Jeg må liksom passe på hva jeg sier så hun ikke misforstår. Nå sier hun at hun har kjøpt seg bil, 300 tusen. Jeg sa at det hørtes bra ut. Litt dyrt, men man må jo unne seg så pass. Så ble hun sur og trodde jeg var misunnelig osv. 0 Siter
Gimmick Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 hehe, huffda.. sånt er ikke lett, men det er nå mer hennes problem enn ditt:) 0 Siter
Speak Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Noen tolker alt i verste mening. Håpløst. Men dette er faktisk noe man kan bestemme seg for. Nemlig å prøve å tolke alt i beste mening. Det blir sikkert feil en del ganger, men man har det mye bedre:-) 0 Siter
carmela Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Gjør det samme tilbake da, og se om hun reagerer. 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 "Så ble hun sur og trodde jeg var misunnelig osv. " Er du sikker på at hun virkelig ble sur da...og at hun virkelig trodde du var misunnelig? Kanskje du tolker henne galt...i den verste mening? 0 Siter
Gjest metabolisme Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 "Så ble hun sur og trodde jeg var misunnelig osv. " Er du sikker på at hun virkelig ble sur da...og at hun virkelig trodde du var misunnelig? Kanskje du tolker henne galt...i den verste mening? Hun er ikke lett å forstå, men hun har vært sånn så lenge jeg har kjent henne. Merket det på tonen. Jeg mente ikke at jeg ikke unnet henne bilen men det trodde hun, så jeg måtte forklare henne hva jeg egentlig mente etterpå, at hun fortjente det osv... Da ble hun på gofot igjen... Litt travelt når en må veie ordene sine. Jeg har da råd til bil selv, så misunnelig var jeg nå neppe. Jeg bare sa ut i luften at jeg syns det var dyrt, mente ikke noe mer med det. Mente ikke at jeg ikke hadde råd eller at hun ikke burde ta seg råd. Jeg tror hun trodde jeg prøvde å gi henne et råd eller noe... Litt kommunikasjonsproblemer. Denne venninnen har en del psykiske problemer ellers og, så jeg tror hun er klar over at hun har et problem. 0 Siter
Gjest metabolisme Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 "Så ble hun sur og trodde jeg var misunnelig osv. " Er du sikker på at hun virkelig ble sur da...og at hun virkelig trodde du var misunnelig? Kanskje du tolker henne galt...i den verste mening? Dette var i grunn bare en liten filleting i forhold til ellers. Jeg bare rista på hodet denne gangen og tenkte det var best å gi henne med teskje det jeg egentlig mente så jeg slapp at hun surmulte og slutta å svare på sms i ukesvis - ja hun er faktisk så vanskelig. Men jeg har lært hvordan hun er og vet at det er hennes problem at hun misforstår folks hensikter med å si ting. Jeg er kanskje dårlig på å ordlegge meg også. 0 Siter
Gjest sincerely Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hun er ikke lett å forstå, men hun har vært sånn så lenge jeg har kjent henne. Merket det på tonen. Jeg mente ikke at jeg ikke unnet henne bilen men det trodde hun, så jeg måtte forklare henne hva jeg egentlig mente etterpå, at hun fortjente det osv... Da ble hun på gofot igjen... Litt travelt når en må veie ordene sine. Jeg har da råd til bil selv, så misunnelig var jeg nå neppe. Jeg bare sa ut i luften at jeg syns det var dyrt, mente ikke noe mer med det. Mente ikke at jeg ikke hadde råd eller at hun ikke burde ta seg råd. Jeg tror hun trodde jeg prøvde å gi henne et råd eller noe... Litt kommunikasjonsproblemer. Denne venninnen har en del psykiske problemer ellers og, så jeg tror hun er klar over at hun har et problem. Paranoid kanskje? Eller en form for angst? Da er jo det henne det er synd på, og du må bare prøve å holde ut, hvis du ønsker å være hennes venninne. Kan være slitsomt å måtte forklare seg hele tiden, men hvis du er tålmodig så greier du det vettu.. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg hadde en slik venninne en gang. Hadde. Kunne omtrent ikke si noe uten at det ble tatt ille opp. Til slutt orka jeg ikke mer. Selv kunne ho tillate seg det meste, og det ble vanskeligere og vanskeligere å forholde seg til at det skulle være sånn. 0 Siter
Gjest aida75 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Gjør det samme tilbake da, og se om hun reagerer. Problemet er at hun mangler selvinnsikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.