mariaflyfly Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ei venninne i Malawi etterlyser pepperkakedeigoppskrift. Noen som har en god en? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg laget i går, skal se om jeg klarer å memorere oppskriften: 150 g mykt margarin, 5 dl sukker og 2 dl sirup (jeg brukte mørk) røre hvitt. 2 dl vann røres inn sammen med krydder: 1 ss kanel, 1 ss ingefær, 1 ss nellik og 1 ss kardemomme. Ha i 1 ss natron. Da 1,5 liter hvetemel knas inn. Tror ikke jeg tok i alt, men nesten. La deigen stå noen timer, gjerne over natta. Jeg laget den klokka 10 i går og vi begynte å bake klokka 14. Gikk fint det! Kakene stekes på ca 200 grader i 5-10 minutter. Pass på! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Jeg laget i går, skal se om jeg klarer å memorere oppskriften: 150 g mykt margarin, 5 dl sukker og 2 dl sirup (jeg brukte mørk) røre hvitt. 2 dl vann røres inn sammen med krydder: 1 ss kanel, 1 ss ingefær, 1 ss nellik og 1 ss kardemomme. Ha i 1 ss natron. Da 1,5 liter hvetemel knas inn. Tror ikke jeg tok i alt, men nesten. La deigen stå noen timer, gjerne over natta. Jeg laget den klokka 10 i går og vi begynte å bake klokka 14. Gikk fint det! Kakene stekes på ca 200 grader i 5-10 minutter. Pass på! Åh, tusen takk, prust! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Åh, tusen takk, prust! Bare hyggelig :-) Har lest gjennom det jeg skrev fem ganger, og jeg er 98% sikker på at jeg fikk med meg alt! En ting til: Deigen er best å jobbe med når den er kald. Så det er lurt å ha deilgen i kjøleskapet og hente nye deigklumper derfra - ikke ha alt stående på kjøkkenet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.