Gå til innhold

enkel aktivitet til 30 barn

Anbefalte innlegg

Gjest hjelper til
Skrevet

Det skal være etter søndagsskolen.

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpte rød og grønn papp og klippe ut firkanter slik at de kan lime på ting og lage julekort? Har dere andre enkle idéer?

Skrevet

Vi hadde juleverksted på søndagsskolen nå på søndag. Sikkert 50 barn. Noe av det de gjorde:

* Lage bivokslys: Et vanlig stearinlys dekkes med små firkanter av oppklippet bivoksplater i mange farger. Ypperlig også for de minste!

*Male på kopp eller tallerken

* Lage kort med glitter, klistermerker små dingser.....

* Tove hjerter (må ha isoporhjerte inni)

* Male på telys

*male på gipsfugurer med magnet bak (til kjøleskap)

Gjest hjelper til
Skrevet

Vi hadde juleverksted på søndagsskolen nå på søndag. Sikkert 50 barn. Noe av det de gjorde:

* Lage bivokslys: Et vanlig stearinlys dekkes med små firkanter av oppklippet bivoksplater i mange farger. Ypperlig også for de minste!

*Male på kopp eller tallerken

* Lage kort med glitter, klistermerker små dingser.....

* Tove hjerter (må ha isoporhjerte inni)

* Male på telys

*male på gipsfugurer med magnet bak (til kjøleskap)

Kan de bruke all maling til telys? Blir det pent? (Jeg tenker på at telysene er så små.)

Tusen takk for tips. :-) Vi har kun 15 min til rådighet, så det kan ikke være for tidkrevende.

Skrevet

Kan de bruke all maling til telys? Blir det pent? (Jeg tenker på at telysene er så små.)

Tusen takk for tips. :-) Vi har kun 15 min til rådighet, så det kan ikke være for tidkrevende.

15 min og 30 barn?

Lag julekort eller til/fra-lapper av kartong og klistremerker med julemotiv.

Gjest hjelper til
Skrevet

15 min og 30 barn?

Lag julekort eller til/fra-lapper av kartong og klistremerker med julemotiv.

Takk for forslag. :-)

Til og fra-lapper kan være noe enkelt.

Skrevet

15 minutter bare? Det høres stressende ut!

Vi hadde ca to timer vi :-)

Min gutt på 7 hadde ikke klart å lage noe på 15 minutter. Han må sitte å se litt, tenke litt og så begynne - og da er han supernøye og bruker lang tid!

Gjest hjelper til
Skrevet

15 minutter bare? Det høres stressende ut!

Vi hadde ca to timer vi :-)

Min gutt på 7 hadde ikke klart å lage noe på 15 minutter. Han må sitte å se litt, tenke litt og så begynne - og da er han supernøye og bruker lang tid!

Det er altfor liten tid.....

Skrevet

Det er altfor liten tid.....

De lysene jeg fortalte om, var faktisk veldig artig! Og like moro for 2 åringer som for 10 åringer!

Men jeg aner ikke hvor du kjøper sånn bivoksplater....

Det var den aktivitetetn som var mest populær og som først gikk tom.

Og det holder kanskje med 15 minutter....Men da bør dere ha klippet opp mange små firkanter i ulike farger på forhånd. Ha dem i kopper eller skåler, fargevis. Og pass på å trykke bitene godt mot lyset.

Gjest hjelper til
Skrevet

De lysene jeg fortalte om, var faktisk veldig artig! Og like moro for 2 åringer som for 10 åringer!

Men jeg aner ikke hvor du kjøper sånn bivoksplater....

Det var den aktivitetetn som var mest populær og som først gikk tom.

Og det holder kanskje med 15 minutter....Men da bør dere ha klippet opp mange små firkanter i ulike farger på forhånd. Ha dem i kopper eller skåler, fargevis. Og pass på å trykke bitene godt mot lyset.

Takk for tips! :-)

Det hørtes ut som et spennende juleverksted!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...