Gjest Wonderr Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Kredittkortselskapene burde ikke prøve å få sånne kunder som ikke har orden på økonomien... At man straffes så det svir når man overskrider fristene deres synes jeg ikke er så merkelig. Jeg får utbetalt en god del penger fra et konkursoppgjør, og beregnet å betale gjelden med dette beløpet.. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Men man blir vel fortsatt kredittvurdert før man virkelig får det? Tilbudene hagler inn, det er jeg enig i, men hvis man søker om å få, sjekker de vel at man har fast inntekt? Jeg vet ikke hva de sjekker, har aldri hatt kredittkort. Men de sjekker gjør ikke godt nok, for når det er så mange som har vansker med å betale, blir kredittene gitt for lempfeldigt. Hilsen 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg får utbetalt en god del penger fra et konkursoppgjør, og beregnet å betale gjelden med dette beløpet.. Jeg skjønner at det er fristende å bruke et kredittkort som et betal-senere-kort, men det beste er å late som om det er et vanlig betalingskort... Altså at man aldri har mer i gjeld på kortet enn det man kan betale der og da, med en gang. Lykke til :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg vet ikke hva de sjekker, har aldri hatt kredittkort. Men de sjekker gjør ikke godt nok, for når det er så mange som har vansker med å betale, blir kredittene gitt for lempfeldigt. Hilsen De pleier jo å sjekke forrige års inntekt, mener jeg,- i tillegg til å se om man er svartelistet av andre selskap. Men jeg er helt enig i at de har en umoralsk markedsføring, reklamerer med at man skal kjøpe alt mulig man ønsker seg, selv om man ikke har råd ennå... 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ok.. Mastercard er igrunn noe dritt..:-) Jeg synes det er veldig betryggende å ha noe i bakhånd. Men det kreves en del disiplin da å ikke bruke slike kort unødvendig. 0 Siter
Gjest Pontiac Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Men man blir vel fortsatt kredittvurdert før man virkelig får det? Tilbudene hagler inn, det er jeg enig i, men hvis man søker om å få, sjekker de vel at man har fast inntekt? Vet vel ikke det. Fikk en kreditt for mange år siden, tror den var på 25000 eller noe. Har oppetter årene lånt litt der men jeg er meget pliktoppfyllende på å betale da. Uten sjekk om jobb osv. har de hevet grensen, etter min aksept selvsakt, og i dag fikk jeg brev om at den var hevet til 100.000.- Jeg er meget flink økonomisk, men jobb ol. har jeg virkelig ikke hatt i alle årene som har gått. 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Prøv å aaaldri handle på kreditt. Det kommer bare tilbake og sparker deg i ræva senere. 0 Siter
Gjest Wonderr Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg synes det er veldig betryggende å ha noe i bakhånd. Men det kreves en del disiplin da å ikke bruke slike kort unødvendig. Jeg vet.. Men har belagt det på å bruke de pengene jeg får fra Lønnsgarantifondet å betale regningen.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.