Gjest har hus, ikke bsu Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ringte ligningskontoret nå og de sa at om en har kjøpt bolig så er det ikke for sent å begynne å spare på BSU, men man kunne ikke bruke pengene til det huset man hadde kjøpt. Man måtte bruke pengene på en annen bolig. Er det noen måte en kan omgå dette på? Har ikke tenkt til å kjøpe annen bolig med det første.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg trodde det kunne brukes til oppussing av bolig også, jeg? 0 Siter
Signaturelle Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 tror ganske sikkert du kan bruke det på oppussing 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Sakset dette fra bankens informasjonsside om BSU. "Pengene øremerkes fremtidig boligkjøp For å få full skattefordel må pengene brukes til kjøp av "ny" bolig, eller til nedbetaling av lån på "ny" bolig. Med "ny" bolig menes at du må ha kjøpt boligen og flyttet inn i boligen etter at du opprettet BSU. Dersom du tar ut pengene uten å bruke dem til bolig som beskrevet, må du betale tilbake skattefordelen du har fått. Du kan heller ikke ta ut renter som er opptjent til og med det året du fyller 33 år. Renter som du opptjener senere, kan du fritt ta ut. Uttak til annet enn boligformål regnes som kontraktsbrudd. Det betyr at du ikke kan spare videre på BSU-kontoen, og avtalen opphører." Hilsen 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har da brukt det på "gammelt" hus jeg? Vi refinansierte lånet, og da var jeg for gammel for BSU, og putta det inn i potten. 0 Siter
Åsemor Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har da brukt det på "gammelt" hus jeg? Vi refinansierte lånet, og da var jeg for gammel for BSU, og putta det inn i potten. Men du hadde kanskje kjøpt huset etter du oppretta BSU-kontoen... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Men du hadde kanskje kjøpt huset etter du oppretta BSU-kontoen... Ja, det hadde jeg jo. Tenkte jeg ikke på... 0 Siter
Speak Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg trodde det kunne brukes til oppussing av bolig også, jeg? Bare om du har startet sparingen FØR du kjøpte boligen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.