Gjest øst-på en plass... Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hei dere Fikk ny jobb for to uker siden på et svært lite kontor. Vi er kun tre som jobber der, pluss sjef - så altså fire tilsammen. Jeg fikk vite på intervjuet at arbeidsmiljøet er nokså dårlig, og at vedkommende jeg har fått jobben til, slutter pga miljøet. Jeg valgte si ja til jobben likevel. Er fortsatt glad for den jobben, da det er noe jeg virkelig har stor interesse for. MEN arbeidsmiljøet? Det har jeg allerede merket er svært dårlig. Heldigvis liker jeg sjefen godt men de to andre som jobber der foruten meg, de rotter seg voldsomt sammen. De er gode venner, dvs det virker som den ene er støttekontakt for den andre, samt at de er svært brautende. I lunsjen f.eks har jeg en tendens til å bli veldig stille, fordi disse to er veldig brautende og oppmerksomhetskrevende. Jeg liker kun den ene av dem, da den andre er for "tøff i trynet" for meg. Hva skal jeg gjøre? Her er jeg på en jobb jeg liker, men havner fort utenfor fordi det er klikkete - samt at jeg er yngst og mest sannsynlig ikke så "interessant" å snakke med. Dette begynner gå innpå meg, men vet det ikke har med meg å gjøre at miljøet er slik. Har snakket med forrige arbeidstaker om det, og h*n sier at den ene brautende, bossete kollegaen som jeg ikke liker, er bare et lite barn inni seg. Fryktelig usikker. ingen bombe, men veldig synd. Jeg får vel bare gå på jobb g gå hjem igjen. Gjøre det jeg skal. Men miljøet har jo faktisk en hel del å si da....Eller? Uansett, ikke lett å være helt ny..og hvertfall ikke når de andre er så klikkete.. 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg er enig med deg om at miljøet er veldig viktig på en arbeidsplass. Vil ikke dette bedre seg og du fortsetter i jobben vil dette brenne deg ganske mye ut. Bare tenk over dette. Du føler at det tærer nå allerede... hvordan skal du da føle det om to måneder? Har du snakket med sjefen din om denne personen som er så brautete og tar så mye plass? Husk i hvert fall at dette har ikke noe med deg å gjøre. Jeg har en teori om at hun som er mest brautete av seg også har dårlig selvtillit. Hvorfor skal hun da ellers ha behov for å heve seg over andre? Synd at folk skal ha så stor "makt" med sin væremåte. I hvert fall på en liten arbeidsplass. Håper du finner ut av ting. Prøv å prat litt med sjefen din kanskje? 0 Siter
pekkaline Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg ville gjort et forsøk på å møtes på midten. Be dem med på kafe etter jobb, kall det "bli-kjent" ett eller annet. Du kan jo også innvitere til kaffe hjemme hos deg? Vis at du er interessert i godt samhold på jobben. Ta det som en firmakaffe eller noe? Mulig du kan vise deg litt ydmyk i og med at de har jobbet der en stund, men vis så hvem du er. Tror du kan få respekt på den måten. Eller kan du avtale med sjefen at du vil ha julemøte på jobb. Julelunsj kanskje? Gi dette en sjangs, før jobben tar deg helt av skaftet, Bli kjent med dem..... Bare noen tanker som fløy... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.