Gå til innhold

Ny jobb , gravid litt før planen....ehm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, man vet jo ikke lenger hvor lang tid man bruker på å bli gravid...Så min mann og jeg bestemte oss for å begynne å prøve når jeg fikk meg fast jobb. Og det fikk jeg for to måneder siden, og begynte da å prøve. Nå er jeg altså 4 uker på vei, det var jo full klaff med en gang! :-) faktisk hadde vi ikke trodd det, samtlige av våre venner har prøvd i minst 6 måneder..

Jeg begynte altså i ny, fast jobb for en måned siden - og vips, så er jeg gravid. Nå gruer jeg meg til å fortelle min sjef og de andre om det..

noen i samme situasjon eller som har vært der? hva slags reaksjoner kan man forvente når man blir gravid like etter å ha fått ny jobb?

huff. hvordan si dette til kolleger og sjef, da? Ble jo litt tidligere gravid enn planlagt...hadde håpt å vært i jobb ca et halvt år først, men ville jo begynne prøve fordi det kan ta tid...

Råd? og bør jeg egentlig grue meg til å si dette?Er det ikke en rettighet for en kvinne å føde barn, da ;-) er forøvrig første barnet, da..

Fortsetter under...

Gjest labolina
Skrevet

Jeg har sittet i den andre stolen, dvs ansatt nyutdannede kvinner (tilogmed førskolelærere) som har mann, hus, bil og hund. Ble ikke veldig overrasket da de ble gravid etter relativt kort tid (6 mnd - 1 år). Satser på at de blir stabile arbeidstakere over sikt, da de mann, barn osv blir med bofaste...

Gjest livet skjer når man minst venter det
Skrevet

Du har bare plikt til å si ifra 3 mnd før du skal ut i svangerskapspermisjon, så egentlig har du god tid.

Men de vil jo sikkert se det på deg før den tid, da.

Lykke til med svangerskapet!

Gjest Persille
Skrevet

Hvis du haddet håpet å være i fast jobb et halvt år før du ble gravid, hvorfor startet dere å prøve med en gang du begynte da??

Skrevet

Nei, det er ikke en "rettighet" for en kvinne å føde barn. Ikke for menn heller. La han ta like mye mammapermisjon som du tar pappapermisjon.

Skrevet

Arbeidsgiver vet hva de gjør. Det er helt normalt at kvinner blir gravide så selv om du er ny i jobben synes jeg ikke du skal synes dette er ekkelt eller flaut. Lett å si jeg vet, men likevel. Kos deg med graviditeten og gjør ditt for å gjøre en god jobb før du går ut i permisjon så skal du se de likevel er fornøyd med deg. Lykke til.

Annonse

Skrevet
  Persille skrev (På 5.12.2006 den 20.59):

Hvis du haddet håpet å være i fast jobb et halvt år før du ble gravid, hvorfor startet dere å prøve med en gang du begynte da??

Det svarte jeg på i mitt første innlegg. Fordi samtlige av mine venninner har prøvd i minimum et halvt år før de ble gravide, de fleste nesten et år. Vi ønsket ikke vente et år..men var innstilte på at det kunne ta tid. Det gjorde det altså ikke, og glade er vi for det :) Kan ikke tenke meg noe tristere enn å slite lenge, men det er altså nokså vanlig blant mine venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...