Gå til innhold

Nrk er griske som fy!

Anbefalte innlegg

Gjest Gamle-erik
Skrevet

Jeg har tv for å spille playstation og se dvd'er og litt på tv2, men aldri på den der ekle kanalen Nrk. Kjipt at jeg må betale lisens for dette. Men nå viser det seg at det skal komme sånn her "bakkenett"... er det noen som kan forklare meg hva det er for noe? Må man fortsatt betale lisens når bakkenettet kommer (altså de som har tv, men ikke får inn signaler på grunn av bakkenettet)? Og stemmer det at Rogaland er først ut med bakkenett? Når kommer det isåfall?

Takker for alle svar!

Skrevet

SELVFØLGELIG må du betale NRK lisens selv om det kommer digitalt bakkenett. Lisensen er en avgift for å få lov til å ha en tv-tuner som tar inn signaler, enkelt og greit. Og lisenspengene finansierer statskanalen NRK - dette utgjør over 90% av NRKs totalt budsjett.

"........................................."

Gjest Gamle-erik
Skrevet

SELVFØLGELIG må du betale NRK lisens selv om det kommer digitalt bakkenett. Lisensen er en avgift for å få lov til å ha en tv-tuner som tar inn signaler, enkelt og greit. Og lisenspengene finansierer statskanalen NRK - dette utgjør over 90% av NRKs totalt budsjett.

"........................................."

Jamen jeg tenker på de som ikke kjøper sånn der dekoder til å få inn signaler med. Man får visst ikke inn signaler med å bare ha antenne. Jeg skal bare bruke tv'en til å spille playstation, så jeg kommer ikke til å anskaffe meg en sånn uansett.

Skrevet

Jamen jeg tenker på de som ikke kjøper sånn der dekoder til å få inn signaler med. Man får visst ikke inn signaler med å bare ha antenne. Jeg skal bare bruke tv'en til å spille playstation, så jeg kommer ikke til å anskaffe meg en sånn uansett.

Det er jeg faktisk ikke sikker på. (Litt flaut, iom. at jeg jobber i en tv-kanal for tiden.) Spørsmålet er vel når de tar vekk resten av nettet, om noen andre kjøper opp konsesjon til å bruke det e.l. Sikkert noen her inne som vet mer om dette.

"..........................................."

Gjest Gamle-erik
Skrevet

Det er jeg faktisk ikke sikker på. (Litt flaut, iom. at jeg jobber i en tv-kanal for tiden.) Spørsmålet er vel når de tar vekk resten av nettet, om noen andre kjøper opp konsesjon til å bruke det e.l. Sikkert noen her inne som vet mer om dette.

"..........................................."

Håper ikke man må betale lisens når man faktisk ikke får inn signaler. Det er enda kjipere enn den lisensen vi allerede har... og ikke minst urettferdig når man bare bruker tv'en til èn ting: playstation! :)

Skrevet

Håper ikke man må betale lisens når man faktisk ikke får inn signaler. Det er enda kjipere enn den lisensen vi allerede har... og ikke minst urettferdig når man bare bruker tv'en til èn ting: playstation! :)

Bare det å eie et TV-apparat kvalifiserer for regning fra NRK, enten du bruker det eller ikke!

Skrevet

NRK kan da ikke vite hva du bruker tv'en til og ikke?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...