poke Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Fulgte min gamle bestemor til en frisørsalong på et eldresenter her om dagen. Ble ganske sjokkert over hvordan det så ut der.... Veldig skittent. Hår overalt, i "ventestolene", frisørstolen,gulvet, vasken etc. Kjempeskitten, sprukket og misfarget vask. Hun brukte samme kammen på de to damene som satt der når vi kom, og samme håndkle. Clynol hårspray og first price shampoo etc. sier vel også sitt. Jeg synes det er fælt at "gamle" skal bli "behandlet" på denne måten. Hun er selvstendig næringsdrivede, derfor er hun ikke "underlagt" selve eldresenteret. Hvor kan jeg melde fra om dette. Er det et eller annet tilsyn jeg kan hendvende meg til som kunne tatt seg en tur innom og sjekket rutinene? Takk for svar 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hver kommune har vel en helsemyndighet. Hva med å ta kontakt med en helsesøster og forhøre seg? De vet iallefall hvem du skal kontakte. 0 Siter
Gjest Humlepungen Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ser du har fått gode råd av andre her. Må bare gi deg en liten gullstjerne *versågod*. Godt å høre at du bryr deg om bestemora di og vil hjelpe henne. Hører om alt for mange som ikke bryr seg om sine bestforeldre. 0 Siter
soleil Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Kommunelegen. Det mest effektive hadde vært og tatt bilder og sendt til avisa og bedt dem lage en sak, men litt slemt kanskje. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Kommunelegen. Det mest effektive hadde vært og tatt bilder og sendt til avisa og bedt dem lage en sak, men litt slemt kanskje. Skal ikke se bort i fra at man kan prøve å løse det på den "riktige" måten først, altså å henvende seg til kommunelegen eller en annen helseinstans, som du sier. Men om man ikke får tilfredsstillende svar/utbedringer i løpet av relativt kort tid, DA er det bare å tipse media! 0 Siter
hidi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hvorfor ikke gå til frisøren og fortell henne hva du har observert...? Og at du gir beskjed til kommunelegen om hun ikke ordner opp i sakene! Det er rett og slett uhygenisk og garantert ikke lovlig. Gamle folk krever respekt... Godt du tar saken opp...! 0 Siter
poke Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 Ser du har fått gode råd av andre her. Må bare gi deg en liten gullstjerne *versågod*. Godt å høre at du bryr deg om bestemora di og vil hjelpe henne. Hører om alt for mange som ikke bryr seg om sine bestforeldre. Takk ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.