Gå til innhold

Hvilken side av knekkebrødet?

Anbefalte innlegg

Gjest knekkebrød-elsker
Skrevet

Hvilken side av knekkebrødet tar du pålegget på?

På reklamebildene er det alltid den hullete siden som kommer opp, men jeg foretrekker den flate siden fordi da detter ikke smør og pålegg nedi hullene så det blir altfor mye smør/pålegg på det.

Fortsetter under...

Skrevet

Endelig noen som meg! hehe...jeg smører også på den flate siden, nettopp fordi jeg ikke vil ha huller med myyye pålegg her og der. Familien og venner synes dette blir helt feil og smører på andre siden, der det er frø etc. =)

Så er vi hvertfall to...

Skrevet

Endelig noen som meg! hehe...jeg smører også på den flate siden, nettopp fordi jeg ikke vil ha huller med myyye pålegg her og der. Familien og venner synes dette blir helt feil og smører på andre siden, der det er frø etc. =)

Så er vi hvertfall to...

Tre. Jeg gjør det jeg også.

Skrevet

Den flate siden. Noe annet kan da umulig gå an! *makan!*

Skrevet

Tre. Jeg gjør det jeg også.

Fire! Kunne aldri smørt på den hullete siden...

Skrevet

Et like interessant spørsmål er:

Hvilken side av smøret legger du ned mot knekkebrødet?

Annonse

Skrevet

Så er vi hvertfall to...

fire, mest naturlig det trodde jeg...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hehe, håper dette ikke blir en monsterlang tråd slik det var sist gang dette spørsmålet var oppe. :)

Jeg smører på den siden uten hull.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er visst i mindretall her, selvom jeg selvølgelig smører på den _riktige_ siden aka den hullete..;-P

Det er godt med pålegg i hullene så det så.

Dessuten ser og føles det helt pervert ut å skulle snu knekkebrødet før man ordner.

Freaks! ;-P

Skrevet

Jeg smører på den flate siden.

Vet at ernæringsfysiologer sier at undervektige barn bør smøre på den hullete siden for å få mest mulig smør og pålegg på :)

Gjest Når jeg er sulten
Skrevet

Fire! Kunne aldri smørt på den hullete siden...

Hvorfor?

Jeg smører grovt på, og det går med en halv 200 grams boks til 3 små knekkebrød.

Annonse

Skrevet

Hvorfor?

Jeg smører grovt på, og det går med en halv 200 grams boks til 3 små knekkebrød.

Liker tynt lag med smør og pålegg... Dessuten er det så kronglete!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ante faktisk ikke at det var hull på den ene siden, og gikk derfor og sjekket så jeg kunne motbevise deg.

Men du har faen meg rett.

Også jeg som er så manisk i forhold til så mye.

Jeg får bruke natta til å tenke over hvilken side jeg skal begynne å smøre på og hvorfor den siden er mer fornuftig enn den andre, og komme tilbake til spørsmålet i morgen.

Caloni Makaroni
Skrevet

Den flate! Men jeg får et problem med Rugsprø-knekkebrød eller andre typer knekkebrød (ikke Waza). Da står jeg og funderer lenge på hvilken side jeg skal smøre på ;)

Skrevet

Jeg gjør som deg - smører på den flate siden. For meg er det det eneste fornuftige stedet på knekkebrødet. Den siden er jo bare lagd for at man skal stryke smøret lett utover - og det blir mye lettere å bestemme hvor tjukt eller tynt smørlaget skal bli.

Dessuten er den hullete siden undersiden på knekkebrødet og den skal ligge ned. Man kan rett og slett ikke smøre noe utover baksiden.

Punktum.

Skrevet

Jeg ante faktisk ikke at det var hull på den ene siden, og gikk derfor og sjekket så jeg kunne motbevise deg.

Men du har faen meg rett.

Også jeg som er så manisk i forhold til så mye.

Jeg får bruke natta til å tenke over hvilken side jeg skal begynne å smøre på og hvorfor den siden er mer fornuftig enn den andre, og komme tilbake til spørsmålet i morgen.

Jeg håper natta har hjulpet deg til å forstå at den eneste riktige sida er den glatte.

Du hadde forhåpentligvis en oppklarende drøm der du utforska begge sidene nøye og prøvesmurte og prøvesmakte og triksa og miksa. Resultatet du kom fram til var selvfølgelig helt udiskutabelt. Du fant fort ut at om du smurte på den hullete sida så forsvant det store mengder smør eller smøreost eller hva du måtte finne på å prøvekline utover knekkebrødet. Null kontroll på hvor som havna på/i knekkebrødet.

Og dessuten er jo den hullete sida undersida/baksida! :)

hare1365380455
Skrevet

Den flate! Men jeg får et problem med Rugsprø-knekkebrød eller andre typer knekkebrød (ikke Waza). Da står jeg og funderer lenge på hvilken side jeg skal smøre på ;)

Den som er mest flat! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...