Gå til innhold

FU: Hvordan ser du på overvektige?

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnar B.
Skrevet

jeg er en meget overvektig kar som føler jeg blir sett ned på, derfor vil jeg starte en forumundersøkelse her: ser du ned på overkevtige psroner, isåfall hvorfor? Gjør du det ikke, hvorfor?

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ylvali1365381015

19

• ShitDiddelyDo

6

• streker paa veggen..!

6

• hidi

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg ser på en i speilet. Noen dager ser jeg ned på henne, andre dager er jeg veldig fornøyd med henne.

Skrevet

Ser ikke ned på overvektige. Hva som er overvektig kan også være en forskjell. Er man liten skal det ikke mange kilo til for at man ser stor ut.. Er dem store og høyvokste, så kan man ha enda flere kilo før de ser overvektige ut. Ikke så lett å svare.

Ser heller ikke opp til dem, men synes synd? på dem. Det kan være mange ulike årsaker til kiloene. Det er vel dette som slår meg når jeg ser veldig overvektige folk.....

Jeg behandler store og små på samme måten :) Alle er vi gode.

streker paa veggen..!
Skrevet

Nei, de er jo så mye større en meg! Må se opp! :)

*spøk!*

Nei, gjør ikke det.. veldig mye fedme, sånn at jeg ser at de har problemer for og bevege seg så kan jeg synes veldig synd på dem.

Vi vet jo at det er tøft og forrandre en godt innarbeidet livstil, og sånn jeg har forstått det så er det og bli overvektig også veldig mye i genene.. At det er de som ikke kan noe for det heller.

Jeg er ekstremt undervektig.. veier 55k og er litt over 175 et sted..

Jeg spiser og jeg trener, men legger ikke på meg.. det er stress.. så da er det jo lett for meg og se at det godt kan fungere andre veien.

Skrevet

Jeg vil være like glad i en person som er tykk som tynn. Men jeg tror at en svært overvektig person har et annet problem, som viser seg i form av overvekt. Så av den grunn syns jeg nok litt synd på dem.

Samtidig reagerer jeg når jeg ser tykke mennesker kjøper "junk" ute, enten til seg selv eller barna sine. Fordi jeg er så streng med hva jeg selv spiser, føler jeg litt at de mangler kontroll. Men det er vel en del av problemet? Og jeg reagerer når barna er like tykke som foreldrene, fordi jeg mener at barn bør få gode og sunne matvaner fra de er små...

Skrevet

jeg ser ikke ned på de nei. hvorfor skulle jeg det? de er da mennesker de også, som alle andre..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Klarer ikke se på overvektige som en ensartet rase, og bedømmer dere derfor ikke basert på utseende.

Nøyaktig som jeg ikke dømmer noen andre etter utseende.

Men det er klart: hvis jeg ser et overvektig kvinnfolk sitte ute og dytte i seg sjokoladekake mens hun diskuterer det siste innenfor slankepiller med sine venninner, ser jeg på henne som mindre lur.

Det har dog intet med at hun er overvektig å gjøre. Bare at hun _er_ mindre smart.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Klarer ikke se på overvektige som en ensartet rase, og bedømmer dere derfor ikke basert på utseende.

Men det er klart: hvis jeg ser et overvektig kvinnfolk sitte ute og dytte i seg sjokoladekake mens hun diskuterer det siste innenfor slankepiller med sine venninner, ser jeg på henne som mindre lur.

Det har dog intet med at hun er overvektig å gjøre. Bare at hun _er_ mindre smart.

Hva vet du om det? Tenk om hun hadde en "kosedag" i slankekuren sin, og skulle nyte denne på kafe med venninner, så dreide praten seg inn på slankepiller?

Det er ikke særlig gøy å spise kake på kafe når man er tjukk og kjenner blikkene til folk i nakken som tror man er dum og ikke eier viljestyrke.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva vet du om det? Tenk om hun hadde en "kosedag" i slankekuren sin, og skulle nyte denne på kafe med venninner, så dreide praten seg inn på slankepiller?

Det er ikke særlig gøy å spise kake på kafe når man er tjukk og kjenner blikkene til folk i nakken som tror man er dum og ikke eier viljestyrke.

Diskuterer man det siste innen slankepiller er man per definisjon tjukk i hue.

Greit nok for 20 år siden da folk ikke visste bedre, men i dag vet vi bedre. Alle gjør det. Det finnes ingen unnskyldning for å bruke penga sine på denne idiotien.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Diskuterer man det siste innen slankepiller er man per definisjon tjukk i hue.

Greit nok for 20 år siden da folk ikke visste bedre, men i dag vet vi bedre. Alle gjør det. Det finnes ingen unnskyldning for å bruke penga sine på denne idiotien.

Nei, men fordi om man -snakker- om det, er det ikke dermed sagt man bruker dem.

Ville bare si at det ikke alltid er så svart/hvitt som vi tror. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, men fordi om man -snakker- om det, er det ikke dermed sagt man bruker dem.

Ville bare si at det ikke alltid er så svart/hvitt som vi tror. :)

Nå snakker jeg om folk som dytter dem i seg mellom sjokoladekakene. Jeg har sett mer enn nok av den typen kvinnfolk (ja, det er stort sett kvinnfolk) opp igjennom årene.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nå snakker jeg om folk som dytter dem i seg mellom sjokoladekakene. Jeg har sett mer enn nok av den typen kvinnfolk (ja, det er stort sett kvinnfolk) opp igjennom årene.

Nåjaaaa.... Vel, ok. :)

Men man trenger ikke være feit for å være dum, heller. Selv om man spiser kake med reductil-strø. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nåjaaaa.... Vel, ok. :)

Men man trenger ikke være feit for å være dum, heller. Selv om man spiser kake med reductil-strø. :)

Nope, man trenger ikke være feit for å være dum, og det var nettopp derfor jeg skrev i mitt første innlegg at jeg ikke dømmer noen basert på utseende. :)

Skrevet

Jeg ser ikke ned på noen av den grunn, men jeg tenker at det er trist når jeg ser unge folk som ikke greier å bevege fremover. Folk som åpenbart har problemer med å gå pga vekten. Jeg synes rett og slett det er trist, men jeg ser ikke ned på dem.

Skrevet

Jeg ser ikke ned på overvektige av den enkle grunn at jeg ikke føler jeg har noen grunn til det.

Jeg har selv vært sterkt overvektig, men har slanket meg. Men jeg har venner som sliter medovervekt, og vi er like gode venner fordet.

:o)

Skrevet

Ser på dem som medmennesker.

Men jeg røyker, så jeg har vel egentlig ingenting jeg skulle sagt...

Forferdelig vanskelig å slutte med noe en er avhengig av!

Gjest Lykke til
Skrevet

Ser ikke ned på overvektige. Forstår at det kan være bl.a. sykdom og medisinbruk som kan ligge bak overvekten, eller dette genet som gjør at noen har vanskelig for å begrense matinntaket. Jeg ser ikke på overvekt som mangel på viljestyrke.

Skrevet

Nei, jeg ser ikke ned på overvektige personer. Er personen meget overvektig, må jeg innrømme at jeg nok kan synes litt synd på personen... Jeg er av den oppfatning av at overvekt er et komplekst problem. Det er er ikke "bare" å ta seg sammen og gjøre noe med det. Ofte trenger man nok hjelp utenfra for å klare å endre livsstil.

Skrevet

Stemmer for den jeg.

Gjest Mastercard
Skrevet

Det er nok ofte vi overvektige selv som har mindreverdihetskomplekser og som ser ned på oss selv. Om andre ikke ser ned på oss, så er det ihvertfall mange som mener at de har rett til å kommentere oss i vårt påhør, det har jeg opplevd flere ganger. "Hva gjør du her'a di feite megge?" f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...