Gå til innhold

Muren i Bjørvika må stoppes!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har du ikke allerede gjort det - så logg deg inn på: www.stoppblokk.no eller www.redd-bjorvika.blogspot.com og skriv under på underskriftskampanjen der!

Viktig å gjøre det med det samme. Høringsfristen er i morgen!!

:)

Skrevet

Jeg er rimelig skeptisk til om underskriftsaksjoner på internett har noen som helst betydning. Det bruker å være litt for mange Donald Duck og slikt som har signert.

Forøvrig er jeg ikke sikker på om jeg er i mot ideen om noen solide høyhus i Oslo, og midt i sentrum får vi dem ikke. Da er ikke Bjørvika noe dårlig alternativ. Selv om noen av de som bor på riktig side av blokka og litt i høyden mister en del av sjøutsikten sin fra Gamlebyen.

Skrevet

Jeg er rimelig skeptisk til om underskriftsaksjoner på internett har noen som helst betydning. Det bruker å være litt for mange Donald Duck og slikt som har signert.

Forøvrig er jeg ikke sikker på om jeg er i mot ideen om noen solide høyhus i Oslo, og midt i sentrum får vi dem ikke. Da er ikke Bjørvika noe dårlig alternativ. Selv om noen av de som bor på riktig side av blokka og litt i høyden mister en del av sjøutsikten sin fra Gamlebyen.

Hei kamazi!

Ja, selvsagt vil det alltid være en eller flere Donald Ducker ute å gå. Hvis du gidder å sjekke listen jeg viser til, vil du se at det er forsvinnende få i denne sammenheng.

Mulig du kan synes det vil være fint med noen reale høyhys i Oslo. Hvordan du kan mene at Bjørvika ikke er i sentrum stiller jeg meg mer uforstående til...

Dessuten er det dessverre ikke bare de som bor på riktig side og litt i høyden som mister utsikt. Denne utbyggingen vil ha konsekvenser for oss alle. I alle fall oss som bor i, eller bruker Oslo.

Se bildet litt nede på siden her feks: http://redd-bjorvika.blogspot.com/

- kamazi

Gjest erter deg :)
Skrevet

Hei kamazi!

Ja, selvsagt vil det alltid være en eller flere Donald Ducker ute å gå. Hvis du gidder å sjekke listen jeg viser til, vil du se at det er forsvinnende få i denne sammenheng.

Mulig du kan synes det vil være fint med noen reale høyhys i Oslo. Hvordan du kan mene at Bjørvika ikke er i sentrum stiller jeg meg mer uforstående til...

Dessuten er det dessverre ikke bare de som bor på riktig side og litt i høyden som mister utsikt. Denne utbyggingen vil ha konsekvenser for oss alle. I alle fall oss som bor i, eller bruker Oslo.

- kamazi

Bussene var ikke fine ;)

Litt new york stemning synes jeg å merke!

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg er mer skeptisk til at noen her på DOL ber folk om å skrive under NÅ, for da vet man jo at de neste navnene på lista høyst sannsynlig er DOL'ere, og det er jo litt skummelt å tenke på at man sånn sett gir ut sitt eget navn (selv om man ikke knytter det til nick). Kanskje det ikke er så dumt å kalle seg Dolly Duck likevel? ;)

Skrevet

Bussene var ikke fine ;)

Litt new york stemning synes jeg å merke!

Ok! Godt å høre! :)

Men - det er ikke bussbildet jeg tenkte på. Lenger ned på siden finner du et bilde hvor toppene på de planlagte blokkene er markert med røde prikker...

Skrevet

Jeg er mer skeptisk til at noen her på DOL ber folk om å skrive under NÅ, for da vet man jo at de neste navnene på lista høyst sannsynlig er DOL'ere, og det er jo litt skummelt å tenke på at man sånn sett gir ut sitt eget navn (selv om man ikke knytter det til nick). Kanskje det ikke er så dumt å kalle seg Dolly Duck likevel? ;)

Det tror jeg faktisk ikke du trenger bekymre deg særlig mye for. Det renner inn med signaturer hele tiden. Tror ikke en akutt oppfordring her på DOL gir noen veldig merkbar effekt.

Det viktigste er at det signeres! Og helst før kl. 24.00. I alle fall før listen oversendes politikerne i morgen... :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Godt poeng.

Du skal ikke se bort ifra at tijisis kun er ute etter navn.

Uansett skriver jeg ikke under på noe jeg ikke vet stort om bare fordi noen her på dol ber meg gjøre det.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke du trenger bekymre deg særlig mye for. Det renner inn med signaturer hele tiden. Tror ikke en akutt oppfordring her på DOL gir noen veldig merkbar effekt.

Det viktigste er at det signeres! Og helst før kl. 24.00. I alle fall før listen oversendes politikerne i morgen... :)

Flott om det renner inn med signaturer :)

Skrevet

Godt poeng.

Uansett skriver jeg ikke under på noe jeg ikke vet stort om bare fordi noen her på dol ber meg gjøre det.

Nei - det skal du heller ikke gjøre!!!

Men på linkene jeg la ved i første innlegg finner du i alle fall informasjon som fører deg litt på veg...

Les - så skriver du kanskje likevel??

Gjest ertet deg :)
Skrevet

Ok! Godt å høre! :)

Men - det er ikke bussbildet jeg tenkte på. Lenger ned på siden finner du et bilde hvor toppene på de planlagte blokkene er markert med røde prikker...

Lykke til med kampen!

Caloni Makaroni
Skrevet

Godt poeng.

Om ikke trådstarter selv har noen skumle baktanker med det, så har vi fortsatt rimelig mange som leser tråden og får et lite anfall av nysgjerrighet og saumfarer lista.

Skrevet

Hei kamazi!

- kamazi

Bjørvika er sentralt, men ikke i det jeg definerer som sentrum. Men poenget mitt var uansett at jeg vil gjerne ha høyhus i Oslo, og helst så sentralt som mulig. Men jeg ser ikke for meg at vi får tilbud om skyline ved Youngstorget med det første, så da er Bjørvika et fint alternativ.

Skrevet

Om ikke trådstarter selv har noen skumle baktanker med det, så har vi fortsatt rimelig mange som leser tråden og får et lite anfall av nysgjerrighet og saumfarer lista.

Be my guest!!

Bare sånn ca. 22.000 underskrifter....

Caloni Makaroni
Skrevet

Be my guest!!

Bare sånn ca. 22.000 underskrifter....

Hvorfor trenger du oss? :P

Men jeg rettet egentlig ingen kritikk generelt mot deg, altså. Jeg bare kommenterte det en annen skrev. Fagpersoner her på DOL har advart mot såkalte "FU'er" også, da det kan være folk som er ute etter å samle informasjon. Det er mye rart "der ute", vet du :)

Skrevet

Hvorfor trenger du oss? :P

Men jeg rettet egentlig ingen kritikk generelt mot deg, altså. Jeg bare kommenterte det en annen skrev. Fagpersoner her på DOL har advart mot såkalte "FU'er" også, da det kan være folk som er ute etter å samle informasjon. Det er mye rart "der ute", vet du :)

Ok. Og det er en klok advarsel.

I dette tilfelle kan jeg ikke gi annet enn min forsikring her - for hva nå det er verdt...

Jeg viser ellers til den øvrige teksten på sidene. Her er en link til: www.allgronn.org

Jeg syns dette er for viktig til å la være å prøve og få med folk. DOL er et sted hvor mange sitter koblet til nett og lett kan gjøre et grep.

Ønsker bare ikke at dette overgrepet skal gjøres mot Oslo!!

Skrevet

Er det ikke smartere å legge inn en sånn oppfordring på et forum med bare Oslofolk? Vi som ikke bor i Oslo er nok ikke så overvettes opptatt og oppdatert om alt som bygges. Syns det er bra vi får en opera, men hvordan og hvor det bygges det får være opp til Oslofolk. Samma med alt annet som bygges i Oslo også, enten det er parkeringshus eller høyhus.Jeg har skrevet under på mange nettopprop i mitt liv så jeg er ikke i mot det, men dette er bare en liten forklaring på hvorfor jeg ikke skriver under på dette.

Ville du ha skrevet under på et opprop som hadde med ett eller annet byggverk i Trondheim å gjøre?

Skrevet

Er det ikke smartere å legge inn en sånn oppfordring på et forum med bare Oslofolk? Vi som ikke bor i Oslo er nok ikke så overvettes opptatt og oppdatert om alt som bygges. Syns det er bra vi får en opera, men hvordan og hvor det bygges det får være opp til Oslofolk. Samma med alt annet som bygges i Oslo også, enten det er parkeringshus eller høyhus.Jeg har skrevet under på mange nettopprop i mitt liv så jeg er ikke i mot det, men dette er bare en liten forklaring på hvorfor jeg ikke skriver under på dette.

Ville du ha skrevet under på et opprop som hadde med ett eller annet byggverk i Trondheim å gjøre?

Ja - det ville jeg selvsagt gjort! Hvis jeg var enig! Spesielt dersom det var av slike dimensjoner som dette.

Ta f.eks. sprengningen av fuglefjellet i Åleusun (det er jo en stund siden da, men det eneste jeg kommer på). Skulle gjerne signert, eller på annen måte støttet innbyggerne i at det ikke skulle skje.

Heldigvis er mange ikke-Oslo-borgere også solidariske denne gangen. Dette gjelder i tillegg landets hovedstad. Det er ikke uvensentlig hvoran den framstår. ..ei heller landet forøvrig..

Jeg tror alle vil være tjent med en by som kan være stolt av seg selv, og som folk kan identifisere seg med. Det betyr utviklet i tråd med folks ønsker - og ikke ut fra hva kortsiktige markedskrefter mener.

Skrevet

Enig:) jeg aner knapt hvor bjørvika er jeg, men har jo hørt om operaen da...

blir litt håpløst og skrive under på ting når man bor milevis ifra stedet:)

Skrevet

Beklager at jeg skrev Ålesund så feil!!

Men - kjenner du noen sider spesielt med Oslo folk? Tar gjerne i mot tips på det. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...