Gå til innhold

Muren i Bjørvika må stoppes!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig:) jeg aner knapt hvor bjørvika er jeg, men har jo hørt om operaen da...

blir litt håpløst og skrive under på ting når man bor milevis ifra stedet:)

Jeg har skrevet under på mye som ikke har hatt bare med mitt nærmiljø å gjøre. Men da har det vært en riksdekkende eller internasjonal debatt i forkant. Dette her har vært en ren Oslodebatt, og da er det ikke så rart at vi ikke vil skrive under. Vi kjenner jo ikke saken godt nok.

Skrevet

Jeg har skrevet under på mye som ikke har hatt bare med mitt nærmiljø å gjøre. Men da har det vært en riksdekkende eller internasjonal debatt i forkant. Dette her har vært en ren Oslodebatt, og da er det ikke så rart at vi ikke vil skrive under. Vi kjenner jo ikke saken godt nok.

Jeg bor i Oslo og vet ikke i hvilken grad dette har vært debattert i landet som sådan.

I Oslo har det i alle fall vært alt for lite åpen debatt omkring temaet. Noen har trolig hatt interesse av å holde den nede.

Det er synd det først har kommet såpass på dagsorden så sent i løpet. Håper bare ikke det er for sent...

Skrevet

helt enig, sikkert viktig for noen, men er også litt skeptisk til nettaksjoner som dette der folk gir fra seg navn på oppfordring gjennom en chattekanal... (nevnt i tråden).

men uansett, det kommer jo selvfølgelig ann på hvilken tilknytning, engasjement eller interesse saken vekker for hver og en, jeg sier neitakk:)

Skrevet

Vet hvor Bjørvika er, men ikke hvor og hva denne muren er.

Ikke vet jeg hvilken skade den vil gjøre for omgivelsene der og ikke bor jeg i Oslo heller.

Derfor vil jeg ikke skrive under.

Skrevet

Ja - det ville jeg selvsagt gjort! Hvis jeg var enig! Spesielt dersom det var av slike dimensjoner som dette.

Ta f.eks. sprengningen av fuglefjellet i Åleusun (det er jo en stund siden da, men det eneste jeg kommer på). Skulle gjerne signert, eller på annen måte støttet innbyggerne i at det ikke skulle skje.

Heldigvis er mange ikke-Oslo-borgere også solidariske denne gangen. Dette gjelder i tillegg landets hovedstad. Det er ikke uvensentlig hvoran den framstår. ..ei heller landet forøvrig..

Jeg tror alle vil være tjent med en by som kan være stolt av seg selv, og som folk kan identifisere seg med. Det betyr utviklet i tråd med folks ønsker - og ikke ut fra hva kortsiktige markedskrefter mener.

Oslo har allerede tapt kampen om turistene og hvordan den fremstår i utlandet av turistene i sommer, som syntes byen er skitten...

Og må nok si meg enig i at Oslo ikke er som det engang var... desverre!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er rimelig skeptisk til om underskriftsaksjoner på internett har noen som helst betydning. Det bruker å være litt for mange Donald Duck og slikt som har signert.

Forøvrig er jeg ikke sikker på om jeg er i mot ideen om noen solide høyhus i Oslo, og midt i sentrum får vi dem ikke. Da er ikke Bjørvika noe dårlig alternativ. Selv om noen av de som bor på riktig side av blokka og litt i høyden mister en del av sjøutsikten sin fra Gamlebyen.

Jeg hørte faktisk aksjonen omtalt på nyhetene i NRK i morges, da var det snakk om at nesten 18000 hadde skrevet under.

Politikere hører også nyheter i radioen, så jeg har absolutt tro på at det har en viss effekt!

Gjest Elextra
Skrevet

Er det ikke smartere å legge inn en sånn oppfordring på et forum med bare Oslofolk? Vi som ikke bor i Oslo er nok ikke så overvettes opptatt og oppdatert om alt som bygges. Syns det er bra vi får en opera, men hvordan og hvor det bygges det får være opp til Oslofolk. Samma med alt annet som bygges i Oslo også, enten det er parkeringshus eller høyhus.Jeg har skrevet under på mange nettopprop i mitt liv så jeg er ikke i mot det, men dette er bare en liten forklaring på hvorfor jeg ikke skriver under på dette.

Ville du ha skrevet under på et opprop som hadde med ett eller annet byggverk i Trondheim å gjøre?

De aller fleste i landet har vel et visst forhold til Oslo, og ønsker at byen ikke skal bli ødelagt? Husk også at omtrent 25 % av landets befolkning bor innen en halvtimes avstand fra byen.

Skrevet

De aller fleste i landet har vel et visst forhold til Oslo, og ønsker at byen ikke skal bli ødelagt? Husk også at omtrent 25 % av landets befolkning bor innen en halvtimes avstand fra byen.

Takk Elextra! :)

Skrevet

Jeg hørte faktisk aksjonen omtalt på nyhetene i NRK i morges, da var det snakk om at nesten 18000 hadde skrevet under.

Politikere hører også nyheter i radioen, så jeg har absolutt tro på at det har en viss effekt!

!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...