Caloni Makaroni Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hva vil det si å dobbeltparkere? Jeg har alltid trodd det betyr at man parkerer inne en annen bil, f.eks. parkerer utenfor en bil som er lukeparkert, og sperrer den helt inne. En kamerat av meg klagde akkurat på noen som hele tiden dobbeltparkerer i gata vår. Jeg spurte hva han siktet til, og han sa at han var så lei av at den bilen parkerer ganske langt bak en annen bil, men sånn at det akkurat ikke er plass til en bil imellom. At han sløser med plassen ved gateparkering, ganske enkelt. Hvem har rett? Jeg orket ikke diskutere med ham der og da, men tenkte jeg skulle høre her nå. 0 Siter
kamazi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Du har rett. Det er å stå "på utsiden" av en annen parkert bil. Brannvesenets store pet hate i Oslo. 0 Siter
hidi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vil tro at dobbeltparkering er når man tar opp to plasser... Men er overhodet ikke ekspert på område. Det første du nevnte er innestengning av en bil. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Du har rett. Det er å stå "på utsiden" av en annen parkert bil. Brannvesenets store pet hate i Oslo. Ah. Deilig å ha rett i blant Jeg har "lært" det fra filmer/serier på TV. "Hurry up, I'm double parked out here!". Jeg tviler på at folk har det så travelt fordi de har tatt seg litt ekstra plass på gata. Det virker som om kameraten min mente "parkerer for to", men han kalte det dobbeltparkering. Litt pussig, men det er han selv også, så jeg tror ikke jeg gidder å si noe 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Det som kompisen din sa. 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Vil tro at dobbeltparkering er når man tar opp to plasser... Men er overhodet ikke ekspert på område. Det første du nevnte er innestengning av en bil. Jepp. Men jeg tenker at innestenging av bil = dobbeltparkering. Man parkerer utenfor en annen bil, et sted hvor det bare er plass til biler i en "fil". Kamazi sier jeg har rett, så da håper jeg h*n har rett 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Det som kompisen din sa. Pokker. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg _mener_ dobbeltparkering vil si å parkere dobbelt, uansett måte. Altså å bruke to parkeringsplasser, men også å parkere dobbelt som du beskriver. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Pokker. Er ikke bombesikker, altså, men det høres mest rett ut. Du får spørre en parkeringsvakt neste gang du ser en. 0 Siter
hidi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Eller kanskje slik.... http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article353026.ece 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Dere har rett begge to. Bruker man to plasser dobbeltparkerer man (som kompisen din sier). Parkerer man en bil inne dobbeltparkerer man også (som du sier). 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Skrevet 5. desember 2006 Eller kanskje slik.... http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article353026.ece lol! 0 Siter
hidi Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ah. Deilig å ha rett i blant Jeg har "lært" det fra filmer/serier på TV. "Hurry up, I'm double parked out here!". Jeg tviler på at folk har det så travelt fordi de har tatt seg litt ekstra plass på gata. Det virker som om kameraten min mente "parkerer for to", men han kalte det dobbeltparkering. Litt pussig, men det er han selv også, så jeg tror ikke jeg gidder å si noe 15 dagers fengsel for dobbeltparkering En italiensk domstol idømte tirsdag en mann som dobbeltparkerte og dermed sperret inne en annen bil, en straff på 15 dagers fengsel, skriver avisen Il Messaggero. NTB Mannen nektet å flytte bilen da den innesperrede bileieren gjorde ham oppmerksom på dobbeltparkeringen og ble tirsdag dømt til 15 dager i fengsel. Dobbeltparkereren fikk imidlertid valget om heller å betale en bot på 500 euro. Bilførerne i Roma er beryktet for lovløs kjøring, og lederen av trafikkpolitiet i Roma mener dommen er en kraftig advarsel om at bilførere bør tenke seg om to ganger neste gang de føler for å parkere ulovlig. (©NTB) Du har søren meg rett!! 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Skrevet 6. desember 2006 15 dagers fengsel for dobbeltparkering En italiensk domstol idømte tirsdag en mann som dobbeltparkerte og dermed sperret inne en annen bil, en straff på 15 dagers fengsel, skriver avisen Il Messaggero. NTB Mannen nektet å flytte bilen da den innesperrede bileieren gjorde ham oppmerksom på dobbeltparkeringen og ble tirsdag dømt til 15 dager i fengsel. Dobbeltparkereren fikk imidlertid valget om heller å betale en bot på 500 euro. Bilførerne i Roma er beryktet for lovløs kjøring, og lederen av trafikkpolitiet i Roma mener dommen er en kraftig advarsel om at bilførere bør tenke seg om to ganger neste gang de føler for å parkere ulovlig. (©NTB) Du har søren meg rett!! Nja...en annen her sier jo at det kan bety begge deler. Men 15 dager i fengsel for det lovbruddet? I Norge skal du ha ødelagt livet til ganske mennesker for å få 15 dager i fengsel (litt overdrevet, seff). 0 Siter
hidi Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Nja...en annen her sier jo at det kan bety begge deler. Men 15 dager i fengsel for det lovbruddet? I Norge skal du ha ødelagt livet til ganske mennesker for å få 15 dager i fengsel (litt overdrevet, seff). Skal vi bare gå for begge...! 0 Siter
flisa Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 DU har rett, kameraten din har lav IQ. 0 Siter
ylvali1365381015 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Dobbeltparkering kan godt være å stille seg mellom to oppmerkede plasser, eller stå så langt fra en annen bil at man i praksis benytter to p-plasser. Slik tolker nå jeg det. Og til flisa: JEG har ikke lav iq! ;-) Sikkert ikke kompisen din heller, sympatisk å ville holde en viss ordning och reda, synes jeg! :-) 0 Siter
Speak Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Dobbeltparkering er en bil som opptar to parkeringsplasser. (trodde i hvertfall jeg....) 0 Siter
Gjest XIIII Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Dobbeltparkering er en bil som opptar to parkeringsplasser. (trodde i hvertfall jeg....) http://www.dn.no/borspause/article547913.ece http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article353026.ece 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.