Gå til innhold

"Dobbeltparkering"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har rett. Dobbelparkering er når du stiller bilen på utsiden av de vanlig parkerte bilene. Det er ikke ulovlig en gang.

ylvali1365381015
Skrevet

Du har rett. Dobbelparkering er når du stiller bilen på utsiden av de vanlig parkerte bilene. Det er ikke ulovlig en gang.

det er vel å "parkere inn" noen?

ikke dobbelparkere!

Skrevet

Se på mine svar å bli opplyst! Den første linken er faktisk ganske moro!

Caloni Makaroni
Skrevet

Er det ikke ulovlig selv om du sperrer inne en annen bil?

Skrevet

Er det ikke ulovlig selv om du sperrer inne en annen bil?

I utgangspunktet er det ikke det. Hvordan skal det påvises at du ikke står ved siden av din egen (nr2) bil? Eller har en avtale med naboen?

Om du blir sperret inne så kan du får synderen tauet bort, men da må du selv klage.

Regelen sier at man skal ikke være til hinder for trafikken. Der kan de ta deg dersom det f.eks. ikke er plass til brannbiler, etc, i det ene feltet som er ledig.

Dobbelparkering i enkelte områder i Oslo er nesten dagligdags.

Stiller du deg derimot midt på streken mellom to parkeringsplasser (opptar to plasser), så er du feilparkert og får bot.

Skrevet

Se på mine svar å bli opplyst! Den første linken er faktisk ganske moro!

Jeg er opplyst fra før av.

Skrevet

det er vel å "parkere inn" noen?

ikke dobbelparkere!

Ja, du parkerer inne noen, og du er dobbelparkert.

Skrevet

Jeg er opplyst fra før av.

Helt sikkert! Bare at den forste linken er herlig! Jeg lo som nare det!

Men det er ditt valg...*lol*

Caloni Makaroni
Skrevet

I utgangspunktet er det ikke det. Hvordan skal det påvises at du ikke står ved siden av din egen (nr2) bil? Eller har en avtale med naboen?

Om du blir sperret inne så kan du får synderen tauet bort, men da må du selv klage.

Regelen sier at man skal ikke være til hinder for trafikken. Der kan de ta deg dersom det f.eks. ikke er plass til brannbiler, etc, i det ene feltet som er ledig.

Dobbelparkering i enkelte områder i Oslo er nesten dagligdags.

Stiller du deg derimot midt på streken mellom to parkeringsplasser (opptar to plasser), så er du feilparkert og får bot.

Ja, det var det jeg tenkte på egentlig, at jeg selv bør kunne få bilen tauet bort om den sperrer inne min egen. Om det er plass nok i veien så er det vel forsåvidt lov til å parkere i to filer om man ønsker det, men jeg vil tro at hvis det blir en trend vil det bli gjort noe med det fra parkeringsvaktene/politiets side.

Skrevet

"Jeg har alltid trodd det betyr at man parkerer inne en annen bil, f.eks. parkerer utenfor en bil som er lukeparkert, og sperrer den helt inne".

Du har nesten rett. Å dobbelparkere betyr å parkere ved siden av en lukeparkert bil, men det betyr ikke å sperre den inne. I gata jeg bor, er det lov å dobbelparkere så lenge den innerste bilen kan kjøre ut uten problemer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...