Gå til innhold

Hva er fordel med avtalegiro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordelen med avtalegiro er at du får betalt fakturaen til rett tid og du slipper å tenke på å få betalt, det ordner seg jo selv.

Bakdelen er jo at andre har tilgang til kontoen din og du må stole på at de trekker rett beløp.

Den som har mest fordel av dette er kreditoren, de får pengene på forfalldato og er mer sikret pengene enn om kunden ordner dette selv.

Med forbehold om at det er dekning på konto da.

Jeg bruker ikke avtalegiro.

Skrevet

Fordelen med avtalegiro er at du får betalt fakturaen til rett tid og du slipper å tenke på å få betalt, det ordner seg jo selv.

Bakdelen er jo at andre har tilgang til kontoen din og du må stole på at de trekker rett beløp.

Den som har mest fordel av dette er kreditoren, de får pengene på forfalldato og er mer sikret pengene enn om kunden ordner dette selv.

Med forbehold om at det er dekning på konto da.

Jeg bruker ikke avtalegiro.

Ok, takk for svaret. Jeg vil nok betale regningene mine selv.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg synes det er veldig greit med avtalegiro på regninger som er på det samme beløpet hver gang, som f.eks. internett. Jeg vet når regningen kommer (den kommer i posten og det står "beløp trekkes etter avtale") og jeg kan planlegge at jeg har pengene til rådighet. Jeg kan jo fritt gå inn og stanse betalingen! Men regninger som varierer vil jeg gjerne ha litt mer kontroll på, og gå inn og betale selv.

Skrevet

Du slipper jo jobben med å betale. Men jeg mister oversikten. (Og jeg er nok ganske så økonomisk av meg)

Så jeg foretrekker disse som automatisk dukker opp i nettbanken slik at jeg bare kan godkjenne dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...