Gjest solbo Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Har kun betalt regning via bank selv. 0 Siter
mrxx Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Fordelen med avtalegiro er at du får betalt fakturaen til rett tid og du slipper å tenke på å få betalt, det ordner seg jo selv. Bakdelen er jo at andre har tilgang til kontoen din og du må stole på at de trekker rett beløp. Den som har mest fordel av dette er kreditoren, de får pengene på forfalldato og er mer sikret pengene enn om kunden ordner dette selv. Med forbehold om at det er dekning på konto da. Jeg bruker ikke avtalegiro. 0 Siter
Gjest solbo Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Fordelen med avtalegiro er at du får betalt fakturaen til rett tid og du slipper å tenke på å få betalt, det ordner seg jo selv. Bakdelen er jo at andre har tilgang til kontoen din og du må stole på at de trekker rett beløp. Den som har mest fordel av dette er kreditoren, de får pengene på forfalldato og er mer sikret pengene enn om kunden ordner dette selv. Med forbehold om at det er dekning på konto da. Jeg bruker ikke avtalegiro. Ok, takk for svaret. Jeg vil nok betale regningene mine selv. 0 Siter
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg synes det er veldig greit med avtalegiro på regninger som er på det samme beløpet hver gang, som f.eks. internett. Jeg vet når regningen kommer (den kommer i posten og det står "beløp trekkes etter avtale") og jeg kan planlegge at jeg har pengene til rådighet. Jeg kan jo fritt gå inn og stanse betalingen! Men regninger som varierer vil jeg gjerne ha litt mer kontroll på, og gå inn og betale selv. 0 Siter
Speak Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Du slipper jo jobben med å betale. Men jeg mister oversikten. (Og jeg er nok ganske så økonomisk av meg) Så jeg foretrekker disse som automatisk dukker opp i nettbanken slik at jeg bare kan godkjenne dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.