Gjest Blir snart gal! Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Tror jeg blir helt tussete her, dess mere jeg kjenner og undersøker dess værre og mer humpete/knudrete blir det. Jeg vet ikke om det er normalt å være småhumpete og småknudrete under armen, ikke direkte i armhulen, men mere utover mot skuldra liksom. Vet ikke akkurat... Kan ikke dere kna litt og sjekke hvordan dere er under og rundt armhulen (og mot skuldra osv.)? Plis, jeg vet jo ikke om jeg er normal, skulle vært godt å få en bekreftelse på at andre var sånn også. Jeg klarer ikke å la være å kna, har drevet på i noen dager nå (gisp! flau!). Blir det verre av at jeg klemmer og knar mye, hovner lymfekjertlene opp av det? Skal til legen neste uke, vet ikke om han vil tro jeg er hypokonder. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Nå vet jeg ikke hva som er din definisjon på modne damer. Men i en annen tråd på dol ble det hevdet at det var alle over 35, så da hiver jeg meg på. Nå har jeg kjent etter, og hos meg er det ikke knudrete under eller rundt armhulen. Hovne lymfeknuter kan være et tegn på at noe er galt, så bare stikk til legen du, uten å trenge å føle deg som hypokonder. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er litt småknudrete, ikke glatt. Kjertlene kan hovne opp når du knar, ja. Hvis du ikke har nattesvette, føler deg dårlig, har vekttap, eller nye kuler på den ene siden, tror jeg nok du kan slappe av. Men gå til legen, bedre med en gang for mye enn for lite. Ikke minst for psyken, har man fått for seg at det er noe, er det lurt å få det avkreftet :-) 0 Siter
Gjest Blir snart gal! Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Nå vet jeg ikke hva som er din definisjon på modne damer. Men i en annen tråd på dol ble det hevdet at det var alle over 35, så da hiver jeg meg på. Nå har jeg kjent etter, og hos meg er det ikke knudrete under eller rundt armhulen. Hovne lymfeknuter kan være et tegn på at noe er galt, så bare stikk til legen du, uten å trenge å føle deg som hypokonder. Hm, rart du er helt slett under armen da, kjenner du ikke en eneste blodåre eller sene? Med knudrete mener jeg smått som riskorn, og ikke rett under arma. Kjenner at det er likt på mannen min også, rart det er ingenting hos deg da??? Han har hatt noen små kuler i 20 år også, uten at de har forandra seg. Hos meg, kan det være det at jeg har blitt eldre og løsere i fisken? har det lett for å bli mer klumpete da? Hva med muskelplager, kan det gi ruklete vev der? 0 Siter
Gjest pompell Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Fint at du skal til legen! Du er ikke noen hypokonder,-men bare tar kroppens signaler på alvor! Det trenger ikke være noe galt...men da har du i hvert fall undersøkt deg... Go` bedring til deg fra meg! 0 Siter
Gjest Blir snart gal! Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er litt småknudrete, ikke glatt. Kjertlene kan hovne opp når du knar, ja. Hvis du ikke har nattesvette, føler deg dårlig, har vekttap, eller nye kuler på den ene siden, tror jeg nok du kan slappe av. Men gå til legen, bedre med en gang for mye enn for lite. Ikke minst for psyken, har man fått for seg at det er noe, er det lurt å få det avkreftet :-) Har ikke nattesvette og vekttap eller noe sånt, men føler meg overnervøs (mildt sagt). Hvor fort kommer nye kuler? Litt knudrete er vel ikke det samme som kuler? Finnes det kuler som kan være normale å ha? Det er søren meg helt sprøtt det her, for jeg har mishandlet arma mi sånn at jeg har hovnet opp flere plasser i løpet av de siste dagene, derfor vet jeg ikke hva som er hva. Jeg klarer ikke å la det være i fred. Skal til legen neste uke, håper han kan berolige meg. ) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Har ikke nattesvette og vekttap eller noe sånt, men føler meg overnervøs (mildt sagt). Hvor fort kommer nye kuler? Litt knudrete er vel ikke det samme som kuler? Finnes det kuler som kan være normale å ha? Det er søren meg helt sprøtt det her, for jeg har mishandlet arma mi sånn at jeg har hovnet opp flere plasser i løpet av de siste dagene, derfor vet jeg ikke hva som er hva. Jeg klarer ikke å la det være i fred. Skal til legen neste uke, håper han kan berolige meg. ) Hvor fort forskjellige kuler kan vokse kan jeg ikke svare på. Som regel har man ikke undersøkt på en stund, også "plutselig" er det noe der. Jeg er småknudrete, ikke sånn at jeg kjenner en kul her og en der. De er tett i tett på en måte. Vet ikke om det er fett, lymfeknuter eller noe annet. Lymfeknuter kan være som små klumper, perler på en snor. Du skal ha lymfeknuter. Hvor mange du kjenner, hvor store de er, kan si noe om du er syk eller ikke. Men det kan også være de ikke har gått ned etter tidligere sykdom. Og når du driver og gnir på de....ja, da er det vanskelig for legen å si noe kanskje. Beste er muligens om du klarer å la de være til du skal dit :-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hm, rart du er helt slett under armen da, kjenner du ikke en eneste blodåre eller sene? Med knudrete mener jeg smått som riskorn, og ikke rett under arma. Kjenner at det er likt på mannen min også, rart det er ingenting hos deg da??? Han har hatt noen små kuler i 20 år også, uten at de har forandra seg. Hos meg, kan det være det at jeg har blitt eldre og løsere i fisken? har det lett for å bli mer klumpete da? Hva med muskelplager, kan det gi ruklete vev der? Kaster meg inn her jeg. Man får tynnere hud jo eldre man blir, så din teori om at det er grunnen til at du kjenner noe nå er ikke så dum. 0 Siter
Gjest Blir snart gal! Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hvor fort forskjellige kuler kan vokse kan jeg ikke svare på. Som regel har man ikke undersøkt på en stund, også "plutselig" er det noe der. Jeg er småknudrete, ikke sånn at jeg kjenner en kul her og en der. De er tett i tett på en måte. Vet ikke om det er fett, lymfeknuter eller noe annet. Lymfeknuter kan være som små klumper, perler på en snor. Du skal ha lymfeknuter. Hvor mange du kjenner, hvor store de er, kan si noe om du er syk eller ikke. Men det kan også være de ikke har gått ned etter tidligere sykdom. Og når du driver og gnir på de....ja, da er det vanskelig for legen å si noe kanskje. Beste er muligens om du klarer å la de være til du skal dit :-) Selvfølgelig er det best å la de være i fred, jeg burde vært påsatt håndjern for dette er litt manisk! ;o) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hm, rart du er helt slett under armen da, kjenner du ikke en eneste blodåre eller sene? Med knudrete mener jeg smått som riskorn, og ikke rett under arma. Kjenner at det er likt på mannen min også, rart det er ingenting hos deg da??? Han har hatt noen små kuler i 20 år også, uten at de har forandra seg. Hos meg, kan det være det at jeg har blitt eldre og løsere i fisken? har det lett for å bli mer klumpete da? Hva med muskelplager, kan det gi ruklete vev der? Njei... Helt slett er jeg vel ikke under armen, men jeg vil ikke kalle det småknudrete heller. Det er vanskelig å sammenligne når jeg ikke kan kjenne på deg. 0 Siter
Babette Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Huden er glatt, men jeg kjenner mye bein overalt. Ikke knudrete. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Selvfølgelig er det best å la de være i fred, jeg burde vært påsatt håndjern for dette er litt manisk! ;o) He-he! Kan vedde ganske mye på at legen også ber deg holde fingrene av fatet til de stakkars kjertlene får roet seg litt ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Er glatt jeg... Det kan jo være muskelknuter dersom du sliter med musklene dine. Men sjekk det hos legen før du blir gal av å gruble 0 Siter
Gjest Blir snart gal! Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Er glatt jeg... Det kan jo være muskelknuter dersom du sliter med musklene dine. Men sjekk det hos legen før du blir gal av å gruble Jeg var glatt jeg også...inntil jeg begynte med de mer dyptliggende gravearbeider, nå har jeg snart gravd meg igjennom hele armen *manisk* ;o) Hadde jeg ikke kuler/knudrer før, har jeg det iallefall nå etter all mishandlinga (vondt har jeg og). Så nå er jeg mere forvirra enn noen gang. Moralen må være, ikke kna,men gå til legen og la han sjekke istedet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.