Gjest Kommende sykepleier (forhåpentligvis)... Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg ser at det går an å ta fjernundervisning på nett. Jeg fallt litt for dette studiet: http://www.nks.no/default.asp?redir=showCourse.asp&prodID=NAT5257 Hvis jeg sier så mye som at jeg har 2,3 i snitt fra videregående, består dette studiet og får 30 studiepoeng pluss max alderspoeng på 8... hvordan blir snittet mitt da? 0 Siter
kamazi Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hvordan har du regnet ut snittet, og hvor mange fordypningsfag hadde du? Men om jeg antar at 2,3 er riktig utregnet og at du hadde to fordypningsfag, som er det vanligste, så: 23 karakterpoeng + 2 fordypningspoeng + 8 alderspoeng + 1,5 tilleggspoeng for studier = 34,5 konkurransepoeng Du finner utregningsmetoder på samordnaopptak.no 0 Siter
kamazi Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hvordan har du regnet ut snittet, og hvor mange fordypningsfag hadde du? Men om jeg antar at 2,3 er riktig utregnet og at du hadde to fordypningsfag, som er det vanligste, så: 23 karakterpoeng + 2 fordypningspoeng + 8 alderspoeng + 1,5 tilleggspoeng for studier = 34,5 konkurransepoeng Du finner utregningsmetoder på samordnaopptak.no (Noe som gir deg en viss mulighet til å komme inn på sykepleierstudiet på deltid ved Høgskolen i Harstad. Forøvrig har kravene vært på godt over 40 de fleste steder, så da vil det nok være en tanke å eventuelt forbedre snittet fra vgs) 0 Siter
Gjest Kommende sykepleier (forhåpentligvis)... Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Hvordan har du regnet ut snittet, og hvor mange fordypningsfag hadde du? Men om jeg antar at 2,3 er riktig utregnet og at du hadde to fordypningsfag, som er det vanligste, så: 23 karakterpoeng + 2 fordypningspoeng + 8 alderspoeng + 1,5 tilleggspoeng for studier = 34,5 konkurransepoeng Du finner utregningsmetoder på samordnaopptak.no Tusen takk for svar. Jeg hadde Engels og Geografi i fordypning. Jeg var kjempe skolelei og trengte en pause, men jeg gjennomførte videregående såvidt med masse 2'ere og noen 3'ere dessverre ... Vet du forresten om det går an å ta noen halvårsstudier på nett? Jeg tenkte på nå etter nyttår... er det kanskje for sent å melde seg på? jeg trenger litt poeng.. 0 Siter
kamazi Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Tusen takk for svar. Jeg hadde Engels og Geografi i fordypning. Jeg var kjempe skolelei og trengte en pause, men jeg gjennomførte videregående såvidt med masse 2'ere og noen 3'ere dessverre ... Vet du forresten om det går an å ta noen halvårsstudier på nett? Jeg tenkte på nå etter nyttår... er det kanskje for sent å melde seg på? jeg trenger litt poeng.. Burde gå fint å få tatt noen halvårsstudier kommende semester. Men det er mulig du bare får opptak ved NKI og denslags, de bruker å vite å ta seg betalt. Her er en oversikt over hva de tilbyr: http://www.nki.no/produkt/fagfelt.xsql?fagid=13 Ellers er høgskolen i Volda kjent for mange nettstudier, og de har også en del ved NTNU og UiB. Men jeg tror du er litt sent ute for å få plass der for kommende semester. Men det er mulig det vil lønne seg mer for deg å satse på å forbedre karakterer fra videregående. Et halvt år studier vil gi 1,5 karakterpoeng. Om du i stedet bruker dette halvåret på å forbedre 3-4 fag fra en 2-er til en 5-er er det mulig dette gir seg større utslag på totalsummen. 0 Siter
Gjest må lese godt Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Det er en fin start, meld deg på. Jeg tar selv nettstudier og det krever selvdisiplin men er en god måte å studere på! 0 Siter
Gjest Kommende sykepleier (forhåpentligvis)... Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Burde gå fint å få tatt noen halvårsstudier kommende semester. Men det er mulig du bare får opptak ved NKI og denslags, de bruker å vite å ta seg betalt. Her er en oversikt over hva de tilbyr: http://www.nki.no/produkt/fagfelt.xsql?fagid=13 Ellers er høgskolen i Volda kjent for mange nettstudier, og de har også en del ved NTNU og UiB. Men jeg tror du er litt sent ute for å få plass der for kommende semester. Men det er mulig det vil lønne seg mer for deg å satse på å forbedre karakterer fra videregående. Et halvt år studier vil gi 1,5 karakterpoeng. Om du i stedet bruker dette halvåret på å forbedre 3-4 fag fra en 2-er til en 5-er er det mulig dette gir seg større utslag på totalsummen. Jeg har problemer med å ta opp igjen fag fra vgs fordi ingen av fagene interresserte meg utenom biologi, og der fikk jeg dårlig karakter, men vet at det kan jeg forbedre. Psykologi valgfag og kanskje... men det vil ikke lønne seg noe særlig å forbedre dem til 5, for det vil ikke dra noe særlig opp Jeg prøvde å lese en del i bøkene fra vgs for et halvt år siden, men to minutt senere kunen jeg ikke huske hva jeg hadde lest... 0 Siter
kamazi Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har problemer med å ta opp igjen fag fra vgs fordi ingen av fagene interresserte meg utenom biologi, og der fikk jeg dårlig karakter, men vet at det kan jeg forbedre. Psykologi valgfag og kanskje... men det vil ikke lønne seg noe særlig å forbedre dem til 5, for det vil ikke dra noe særlig opp Jeg prøvde å lese en del i bøkene fra vgs for et halvt år siden, men to minutt senere kunen jeg ikke huske hva jeg hadde lest... OK. Men det vil i alle tilfeller lønne seg å prøve å få tatt ett ekstra fordypningsfag, siden du ikke har makset kvoten for fordypningspoeng. Det kan gi deg to tilleggspoeng til. 0 Siter
Gjest studenten2 Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 (Noe som gir deg en viss mulighet til å komme inn på sykepleierstudiet på deltid ved Høgskolen i Harstad. Forøvrig har kravene vært på godt over 40 de fleste steder, så da vil det nok være en tanke å eventuelt forbedre snittet fra vgs) Er Høgskolen i Harstad en bra skole? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Ville ikke valgt fjernundervisning om jeg var veldig skolelei. Da trenger man jo tettere oppfølging enn noen gang. 0 Siter
kamazi Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Er Høgskolen i Harstad en bra skole? Aner ikke. Men det er den eneste som hadde 35-kommanoe som poenggrense ved inntaket i høst, og dermed gir en realistisk sjanse for opptak med 34,5 karakterpoeng. Du finner oversikt over poenggrenser ved forrige inntak på samordnaopptak.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.