Gjest bommert. Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har alltid handlet masse på Ebay. I dag bød jeg på et klesplagg som kostet 40 $ på buyout. Det sto ikke oppgitt noen pris på frakt, men jeg har aldri betalt mer enn 20-35$ for det uansett, så tenkte ikke det var noe problem. Helt til jeg fikk mail fra selgeren om at porto kom på 90$!! Altså 130 til sammen! Er det virkelig mulig at porto kan bli så dyrt? Skal ikke selger alltid tilby billigst mulig frakt-alternativ eller noe? Dette var jo helt sykt. Plagget er ikke verdt så mye. Hva gjør jeg nå? 0 Siter
meg__123! Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 kan du ikke trekke tilbake kjøpet? 0 Siter
Zarine Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Holey moley! O_o!! Dersom frakt ikkje er oppgitt må ein spørje. Ja, dei fleste sender billig. Og så er det den eine innimellom som sender "spesial" som standard, da... Vi var utsatt for dette ein gong frå England. Seljaren hadde oppgitt sånn vanleg porto innanriks, og Husbonden tenkte ikkje meire over det før han fikk tilslaget og så viste det seg at einaste alternativet var prioritert, forsikra flypost. Uff da. Før du prøver å heve kjøpet (det kjem berre til å gå ut over deg negativt om du ikkje betaler eller byrjar mase om at du ikkje vil ha varen likevel) må du kontakte seljar og forhøre deg om kvifor portoen er så høg, kva for forsendelsesmåte som er vald og kvifor. Om det finst eit alternativ, og om seljar kan tenke seg å gjere eit unnatak og sende på ein meire vanleg måte. (Det høyrest i alle fall ikkje ut som standard porto, med mindre plagget er fora med bly - vi styrer unna alt som ikkje er USPS når vi bestiller frå USA, forøvrig, for du kan risikere å måtte betale ekstra ved levering, ved bruk av andre selskap). Dersom P&P er urimeleg høg i forhold til faktiske kostnadar seljar har, er det i strid med Ebay sine reglar, og det kan du klage på. -> http://pages.ebay.com/help/policies/listing-shipping.html Lykke til! 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Dette er en typisk felle å gå i på ebay. De har lav pris på varen også skrur de opp prisen på frakten... veldig frekke! Derfor, fra nå av, sjekk ALLTID fraktprisen først. 0 Siter
Incubo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 du kan trekke tilbake budet ditt innen 24 timer eller noe sånt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.