lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 ok, først; grunnen til at du får fylleangst! Det trenger ikke ha noe med mengde du drikker. Men alkohol er et middel som demper angst i kroppen. For at kroppen skal komme i likevekt i gjen begynner kroppen å produsere "angstmiddel" - dette stoffet henger i mye lengre enn alkoholen gjør - derav fylleangst når man blir edru. så et problem med svarte hull. Jeg sled så enormt med dette en periode, trengte ikke bli full engang men kunne nesten ikke huske noe. Kom over et blad i syden som traff meg meget godt - hadde en overskrift på forsiden "Drunken Amnezia".. Løsninen som jeg fant er å drikk en blanding av ca 1dl olivenolje, en presset sitron og en halv presset grapefrukt , ristet godt og drakk en halvtimes tid før en begynner å drikke. Sikkert et år siden jeg gjorde dette noen ganger og nå husker jeg alt ennå! (altså jeg trenger ikke drikke dette _hver_ gang, det holdt i en liten periode). Forklaringen er at alle disse stoffene er med på å påvirke levra så den renser bedre, og tror også det var noen av stoffene som påvirket hjernens evne til å lagre minner, selv i en sløvet tilstand. Slet også med fylleangst en periode, løsningen jeg fant på dette var (som jeg også skrev under fylleangsttråden) Depridix på helsekosten. Tar en halv tablett på søndags morgen om jeg føler jeg har fylleangst - så er problemet helt borte! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Trikset er vel strengt tatt bare å drikke litt mindre, gjøre færre dumme ting - noe som gjerne går av seg selv hvis man drikker mindre, drikke mye vann før man begynner å drikke, mens man drikker (selv om akkurat det er lettere sagt enn gjort) og før man legger seg. Vitaminer før drikkinga starter, før leggetid og dagen derpå når man våkner (gjerne sammen med et par paracet), er heller ikke dumt. Lettere fyllenerver med småskjelvinger og "hvorfor faen gjorde-/sa jeg det"-tanker, er for de færreste noe stort problem. Langt verre er det hvis man etter en firedagerskule med blackout og faenskap virkelig får røska opp nervene. Denne fylleangsten er så jævlig at den får det mange her inne kaller fylleangst til å framstå som en deilig solskinnsdag på stranda. Her snakker vi psykiske reaksjoner så jævlig at de manifisterer seg fysisk, angst så ille at det kan skremme selv den mest durkdrevne fyllejævel bort fra flaska i måneder, og uker med lettere angstreaksjoner for å få mer angst. Du skal prise deg lykkelig hvis du ikke vet hva jeg snakker om. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Trikset er vel strengt tatt bare å drikke litt mindre, gjøre færre dumme ting - noe som gjerne går av seg selv hvis man drikker mindre, drikke mye vann før man begynner å drikke, mens man drikker (selv om akkurat det er lettere sagt enn gjort) og før man legger seg. Vitaminer før drikkinga starter, før leggetid og dagen derpå når man våkner (gjerne sammen med et par paracet), er heller ikke dumt. Lettere fyllenerver med småskjelvinger og "hvorfor faen gjorde-/sa jeg det"-tanker, er for de færreste noe stort problem. Langt verre er det hvis man etter en firedagerskule med blackout og faenskap virkelig får røska opp nervene. Denne fylleangsten er så jævlig at den får det mange her inne kaller fylleangst til å framstå som en deilig solskinnsdag på stranda. Her snakker vi psykiske reaksjoner så jævlig at de manifisterer seg fysisk, angst så ille at det kan skremme selv den mest durkdrevne fyllejævel bort fra flaska i måneder, og uker med lettere angstreaksjoner for å få mer angst. Du skal prise deg lykkelig hvis du ikke vet hva jeg snakker om. må dessverre si at jeg vet hva du snakker om! og Depridix har vært løsningen for meg.. Angst så man har lyst å gå å grave ett hull i hagen og legge seg i, ikke stå opp, gjømme seg under dyna, ikke drikke på år og dag.. Selv om man faktisk ikke gjorde noe spesiellt dagen før - og heller ikke drakk spesiellt mye. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 "Løsninen som jeg fant er å drikk en blanding av ca 1dl olivenolje, en presset sitron og en halv presset grapefrukt" *Urk* Da må det vel være bedre å være avholdende? Grapefrukt og sitron smaker bare SÅ vondt! Og så blande det med olivenolje? Nei, ellers mange takk! Men nå må det også sies at jeg aldri har hatt huller i hukommelsen etter en fest, ikke kan jeg huske noen spesiell angst heller. 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 "Løsninen som jeg fant er å drikk en blanding av ca 1dl olivenolje, en presset sitron og en halv presset grapefrukt" *Urk* Da må det vel være bedre å være avholdende? Grapefrukt og sitron smaker bare SÅ vondt! Og så blande det med olivenolje? Nei, ellers mange takk! Men nå må det også sies at jeg aldri har hatt huller i hukommelsen etter en fest, ikke kan jeg huske noen spesiell angst heller. det smaker faktisk ikke så verst. Olivenoljen smaker man ikke i det hele tatt nesten pga den sterke smaken til sitron og grapefrukt. Og de to jevner ut hverandre ganske godt også - så det smaker bare litt friskt/surt.. Blandingen ser dog ganske uggen ut da, men det gjør jo egentlig mye som slettes ikke smaker ille 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 må dessverre si at jeg vet hva du snakker om! og Depridix har vært løsningen for meg.. Angst så man har lyst å gå å grave ett hull i hagen og legge seg i, ikke stå opp, gjømme seg under dyna, ikke drikke på år og dag.. Selv om man faktisk ikke gjorde noe spesiellt dagen før - og heller ikke drakk spesiellt mye. Nei. Jeg snakker om angst så jævlig at du bokstavelig talt løper på veggen, du skjelver så jævlig at ristingene tidvis er så ille at du ikke ville klart å gå om du så ville, ingen klare tanker - du bare handler som en søvngjenger (noe som naturligvis kan være fysisk farlig da du er til fare for både deg selv og andre, men sannsynligvis mest deg selv), og abstinenser så jævlige at du hallusinerer. Du har ingen kontroll over egen kropp og egne handlinger, og det er nesten det som skremmer deg mest etterpå og som gjør deg livredd for å oppleve dette flere ganger: Du er ute av kontroll til å styre dine handlinger. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 det smaker faktisk ikke så verst. Olivenoljen smaker man ikke i det hele tatt nesten pga den sterke smaken til sitron og grapefrukt. Og de to jevner ut hverandre ganske godt også - så det smaker bare litt friskt/surt.. Blandingen ser dog ganske uggen ut da, men det gjør jo egentlig mye som slettes ikke smaker ille Jeg har faktisk drukket blanding av olivenolje og grapefruktjuice før, da jeg var dum nok til å prøve meg på en helsekostkur som skulle virke rensende. Hadde ikke den idiotiske kuren vært så kostbar, så hadde jeg aldri klart å gjennomføre det. Jeg liker ikke bitre drikker, så jeg har vanskelig for å tro at det vil bli bedre av å helle sitron i det også... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Trikset er vel strengt tatt bare å drikke litt mindre, gjøre færre dumme ting - noe som gjerne går av seg selv hvis man drikker mindre, drikke mye vann før man begynner å drikke, mens man drikker (selv om akkurat det er lettere sagt enn gjort) og før man legger seg. Vitaminer før drikkinga starter, før leggetid og dagen derpå når man våkner (gjerne sammen med et par paracet), er heller ikke dumt. Lettere fyllenerver med småskjelvinger og "hvorfor faen gjorde-/sa jeg det"-tanker, er for de færreste noe stort problem. Langt verre er det hvis man etter en firedagerskule med blackout og faenskap virkelig får røska opp nervene. Denne fylleangsten er så jævlig at den får det mange her inne kaller fylleangst til å framstå som en deilig solskinnsdag på stranda. Her snakker vi psykiske reaksjoner så jævlig at de manifisterer seg fysisk, angst så ille at det kan skremme selv den mest durkdrevne fyllejævel bort fra flaska i måneder, og uker med lettere angstreaksjoner for å få mer angst. Du skal prise deg lykkelig hvis du ikke vet hva jeg snakker om. Jeg trenger ikke drikke særlig mye for å få blackout, det holder omtrent å lukte på ei spritflaske, det... skikkelig ekkelt de gangene det skjer, så jeg prøver å ikke drikke mye. Er nok en genetisk greie, for flere av familiemedlammene mine har samme problem. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 "Løsninen som jeg fant er å drikk en blanding av ca 1dl olivenolje, en presset sitron og en halv presset grapefrukt" *Urk* Da må det vel være bedre å være avholdende? Grapefrukt og sitron smaker bare SÅ vondt! Og så blande det med olivenolje? Nei, ellers mange takk! Men nå må det også sies at jeg aldri har hatt huller i hukommelsen etter en fest, ikke kan jeg huske noen spesiell angst heller. tror det varierer veldig hvor mye man må drikke før man får blackout. Flere av vennene mine har aldri opplevd det, mens jeg har hatt det flere ganger, og vi har vært omtrent like beruset. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg trenger ikke drikke særlig mye for å få blackout, det holder omtrent å lukte på ei spritflaske, det... skikkelig ekkelt de gangene det skjer, så jeg prøver å ikke drikke mye. Er nok en genetisk greie, for flere av familiemedlammene mine har samme problem. Tror det meste med fyll, reaksjoner i fylla og avhengighet, er genetisk. Det er i hvert fall min erfaring. Noen tåler nok alkohol langt dårligere enn andre, og gjør nok lurt i å holde seg unna. I hvert fall ut over en øl eller to til julemiddagen. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Tror det meste med fyll, reaksjoner i fylla og avhengighet, er genetisk. Det er i hvert fall min erfaring. Noen tåler nok alkohol langt dårligere enn andre, og gjør nok lurt i å holde seg unna. I hvert fall ut over en øl eller to til julemiddagen. Jeg tåler det jo, jeg bare husker det ikke ;-) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Nei. Jeg snakker om angst så jævlig at du bokstavelig talt løper på veggen, du skjelver så jævlig at ristingene tidvis er så ille at du ikke ville klart å gå om du så ville, ingen klare tanker - du bare handler som en søvngjenger (noe som naturligvis kan være fysisk farlig da du er til fare for både deg selv og andre, men sannsynligvis mest deg selv), og abstinenser så jævlige at du hallusinerer. Du har ingen kontroll over egen kropp og egne handlinger, og det er nesten det som skremmer deg mest etterpå og som gjør deg livredd for å oppleve dette flere ganger: Du er ute av kontroll til å styre dine handlinger. er det ikke heller da snakk om noen form for abstinenser hos alkoholikere/narkomane??? så du mener det å sitte å ha det helt forjævlig etter en kjempetrivelig kveld, f.eks. med jobben hvor man drakk 2 drinker ikke er å ha fylleangst? analysere alt, tro alle hater en/ikke vil se en noe mere pga en liten ting som man tror kanskje ble sagt feil (som ikke ville vært noe man tenket over til vanlig)? Du mener dette ikke har noe som helst med det at kroppen produserer angstvekkende midler for å komme i likevekt mens man drikker? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Jeg tåler det jo, jeg bare husker det ikke ;-) som jeg skrev, husket omtrent ikke noe en lang periode jeg også, selv etter bare 2-3 små vinglass! så jeg vil så absolutt anbefale deg å prøve blandingen jeg skrev om neste gang du skal drikke! Hva er det verste som kan skje? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 er det ikke heller da snakk om noen form for abstinenser hos alkoholikere/narkomane??? så du mener det å sitte å ha det helt forjævlig etter en kjempetrivelig kveld, f.eks. med jobben hvor man drakk 2 drinker ikke er å ha fylleangst? analysere alt, tro alle hater en/ikke vil se en noe mere pga en liten ting som man tror kanskje ble sagt feil (som ikke ville vært noe man tenket over til vanlig)? Du mener dette ikke har noe som helst med det at kroppen produserer angstvekkende midler for å komme i likevekt mens man drikker? hm? Var den til meg? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg tåler det jo, jeg bare husker det ikke ;-) Hvor lite alkohol snakker vi om her? Ikke et par flasker øl eller et par glass vin? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 som jeg skrev, husket omtrent ikke noe en lang periode jeg også, selv etter bare 2-3 små vinglass! så jeg vil så absolutt anbefale deg å prøve blandingen jeg skrev om neste gang du skal drikke! Hva er det verste som kan skje? drikker ikke sprit mer enn 8-10 ganger i året, så det går nok bra uten. Har slutta å feste såpass at det er noe problem, det var værre i studietida ;-) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 Jeg har faktisk drukket blanding av olivenolje og grapefruktjuice før, da jeg var dum nok til å prøve meg på en helsekostkur som skulle virke rensende. Hadde ikke den idiotiske kuren vært så kostbar, så hadde jeg aldri klart å gjennomføre det. Jeg liker ikke bitre drikker, så jeg har vanskelig for å tro at det vil bli bedre av å helle sitron i det også... hehe. Vel, det er sikkert ikke noe i veien for å tilsette 2-3tsk sukker i blandingen..Eller noe annet som er med på å bedre smaken litt. Men som sagt, jeg synes det at den kanskje smaker _bittelitt_ uvanlig er med på å veie opp for en lang periode med null husk fra div sammenhenger hvor alkohol var inn i bildet (kun t.o.m bittesmå mengder) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Hvor lite alkohol snakker vi om her? Ikke et par flasker øl eller et par glass vin? nei, men etter mer enn skal vi si 2-3 drinker eller 2-3 glass akkevitt, eller 5-6 halvlitere øl tenker jeg? 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 hm? Var den til meg? nei, var til SDD som mener fylleangst er noe jeg kanskje heller ville klassifisert som abstinenser/hallusinasjoner hos narkomane/helbarka alkiser 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 er det ikke heller da snakk om noen form for abstinenser hos alkoholikere/narkomane??? så du mener det å sitte å ha det helt forjævlig etter en kjempetrivelig kveld, f.eks. med jobben hvor man drakk 2 drinker ikke er å ha fylleangst? analysere alt, tro alle hater en/ikke vil se en noe mere pga en liten ting som man tror kanskje ble sagt feil (som ikke ville vært noe man tenket over til vanlig)? Du mener dette ikke har noe som helst med det at kroppen produserer angstvekkende midler for å komme i likevekt mens man drikker? Jo, det er klart det har noe med kroppens produksjon å gjøre, men det er ikke fylleangst, nei. Det er helt vanlig bondeanger. Kjipe følelser etter ting man har sagt/gjort (kan fint være bagateller), generelt nedsatt allmenntilstand, og en hjerne som gjør ting mye større enn det er. Men nei: Det har intet med angst å gjøre. Fylleangst er den samme angsten de som sliter med angst opplever, men direkte forårsaket av alkoholmisbruk. Og du får naturligvis ikke en sånn reaksjon etter et julebord som gikk litt skeis. Det skal mer enn en natt med heftige mengder sprit til før kroppen tar hevn på denne måten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.