Gå til innhold

inspirert av fylleangsstråd - løsninger på fylleangst og svarte hull

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

Nei, det klassifiserer ikke til å drikke mye, men du tåler det jo tydeligvis ikke.

En god venn av meg begynte å få skrekkelige dagen-derpå opplevelser selv etter bare to øl. Det var jo ikke noe gøy.

Men jeg hadde stor respekt for måten han håndterte problemet på:

I stedet for å søke etter alle mulige (og umulige) løsninger for å kunne drikke, så sa han bare - " jeg tåler tydeligvis ikke alkohol lenger". Og så sluttet han å drikke.

Vips - problem borte.

hehe, hadde nok vært den beste løsningen for meg dette og..men den tiden jeg plagdes med dette var da jeg var rundt 19-20 år, alle vennene drakk en del helger, så var vel for ung og dum (hehe,siden jeg er hele 3-4år eldre nå) til å tenke på dette som en løsning..

men nå prøvde jeg ikke ut så mye, kom over disse to løsningene og ble kvitt problemene etter et pr mnd - altså nå tåler jeg alkohol helt fint - husker alt og har nesten aldri fyllenerver dagen derpå

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• lalala1365380457

21

• ShitDiddelyDo

13

• laguna1365380434

4

• fuji1365380447

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

lalala1365380457
Skrevet

Hva man kaller diverse nerver er vel gjerne en definisjonssak, men selv mener jeg at det å kalle de vanlige dagen-derpå-nervene for angst, er nummeret før et hån mot folk med angstdiagnosen.

Angst er i mitt vokabulær langt mer alvorlig enn småfrynsete nerver.

ok.

går vel mer på det at jeg føler det ikke er nok ord for å få uttrykkt diverse følelser man har.. og dermed tenker på angst som noe alle kan ha i perioder - lett angst og oppover - mot lidelsen angst

laguna1365380434
Skrevet

hehe ;) er nok en del gode tips der ja. men de fleste har jeg aldri opplevd har påvirket fylleangsten (sorry SDD, bondeanger) eller svarte hull...

men det å prøve å tenke mer rasjonellt over ting er nok så absolutt effektivt, er vel noe man kan øve seg opp på, det med hvordan man overfokuserer på små ting med seg selv.. tror dette ble forsterket i en periode til meg, av at jeg hadde ei venninne som alltid la ut om hvor mye teit jeg hadde gjort dagen før og hvor mye jeg hadde driti meg ut.. helt til jeg ble kritisk og spurte andre - de hadde knapt lagt merke til at jeg var full..! Jessør, god venninne du gitt..

Det med å drikke melk hjelper faktiskmot svarte hull..;-) ( Sikkert mye av det samme som olja?)

Jeg kan også ha den at folk ikke ser at jeg er særlig full - Jeg får alltid & urettferdignok bestille mere i baren - men jeg kan være ramlende kanakkas for det..;-P

Enten det, eller så er det åpenbart for alle og enhver..;-P

Men du har rett i at det er greit å skrive seg bak øret at en stort sett ( Med enkelte vesentlige unntak!) krisemaksimerer egen oppførsel dagen derpå, og at en oftest hadde kunnet latt være.

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

ok.

går vel mer på det at jeg føler det ikke er nok ord for å få uttrykkt diverse følelser man har.. og dermed tenker på angst som noe alle kan ha i perioder - lett angst og oppover - mot lidelsen angst

Jo, lettere angst er jo en grei måte å beskrive det på. Det hender jeg sier jeg har lettere fyllenoia, selv om jeg naturligvis ikke er i nærheten av ha noia.

Jeg tenkte bare jeg skulle komme med noen definisjoner før skapningen som alltid skjeller ut dere som kaller bondeanger for fylleangst ser tråden din. Han har rett i det han skriver (det samme som meg), men han pleier å la seg irritere relativt mye mer enn meg, og han blir fort ufin. :)

lalala1365380457
Skrevet

Det med å drikke melk hjelper faktiskmot svarte hull..;-) ( Sikkert mye av det samme som olja?)

Jeg kan også ha den at folk ikke ser at jeg er særlig full - Jeg får alltid & urettferdignok bestille mere i baren - men jeg kan være ramlende kanakkas for det..;-P

Men du har rett i at det er greit å skrive seg bak øret at en stort sett ( Med enkelte vesentlige unntak!) krisemaksimerer egen oppførsel dagen derpå, og at en oftest hadde kunnet latt være.

kan godt være det ja =) var mange ting som sto hjalp i den artikkelen i det bladet, husker avocado også var en av tingene på lista.. men jeg husker jeg hadde sett på extreme makover at han supertrenern der plaget noen til å drikke en blanding av olivenolje sitron og grapefrukt - fordi dette var med på å rense kroppen og hjelpe levra arbeide mer effektivt - var derfor jeg merket meg denne blandingen =)

lalala1365380457
Skrevet

Jo, lettere angst er jo en grei måte å beskrive det på. Det hender jeg sier jeg har lettere fyllenoia, selv om jeg naturligvis ikke er i nærheten av ha noia.

Jeg tenkte bare jeg skulle komme med noen definisjoner før skapningen som alltid skjeller ut dere som kaller bondeanger for fylleangst ser tråden din. Han har rett i det han skriver (det samme som meg), men han pleier å la seg irritere relativt mye mer enn meg, og han blir fort ufin. :)

hehe =) nei, men det er fint å få innspill på dette, greit å få redefinert begrep og bli mer påpasselig med hvordan man uttrykker seg med jevne mellomrom ;)

laguna1365380434
Skrevet

Hehe..Litt som russernaboen min...Jeg får ikke enggang lov til å mumle om at jeg er fyllesjuk og skjelven, om jeg møter henne i trappa og faktisk er det...Før hun legger i vei om at hva jeg våger å kalle fyllesjuke, hva hun tar av kalsiumtabletter, hvor fort hun må reparere og hva som skjer om hun ikke gjør det i all ufin detalj...Hun er da, øff cørse, fullblåst alkis..Og etter hva jeg kan bedømme, nsten stolt av å fortelle verden hvor klein hun blir..;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe..Litt som russernaboen min...Jeg får ikke enggang lov til å mumle om at jeg er fyllesjuk og skjelven, om jeg møter henne i trappa og faktisk er det...Før hun legger i vei om at hva jeg våger å kalle fyllesjuke, hva hun tar av kalsiumtabletter, hvor fort hun må reparere og hva som skjer om hun ikke gjør det i all ufin detalj...Hun er da, øff cørse, fullblåst alkis..Og etter hva jeg kan bedømme, nsten stolt av å fortelle verden hvor klein hun blir..;-)

Hehe, det er jeg og alkisa, lissom ... :)

lalala1365380457
Skrevet

looool =D

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, det er jeg og alkisa, lissom ... :)

Hehe..;-) Det var nå ikke sånn ment, selvom at jeg ser det kom sånn ut!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Man tror alltid at man selv var den verste, men hvis man tenker seg litt om så var alle andre like fulle om ikke fullere, så man trenger -egentlig- ikke være nervøs. ;)

(Selv om jeg blir det likevel.) :P

Skrevet

nei, men etter mer enn skal vi si 2-3 drinker eller 2-3 glass akkevitt, eller 5-6 halvlitere øl tenker jeg?

Sånn har jeg det og.. Skikkelig kjipt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...