Gå til innhold

Billig og sunn middag!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Hva er det som både er billig og sunn mat? Trenger råd. Er student. Trenger å spare alle pengene jeg kan framover, men samtidig må jeg ha meg mat. Og den må også være sunn. Er det noen dolere der ute som vet det?

Gjest noen ting
Skrevet

Kjøp en fiskegrateng og ha til potet og gulerot.

Tomatsuppe med egg og makaroni.

Karbonade og egg på brødskive.

Fiskekaker.

Kyllingfilet.

Tunfisk og pasta.

Caloni Makaroni
Skrevet

Nå vet jeg ikke om din definisjon av "sunt" går på slankekost, eller bare ikke "fullt av fett", men:

Fiskepinner finnes i svært mange billigmerker. Ikke like gode som Findus, men det er middagsmat.

Frosne grønnsaker koster ned til 10 kroner pakken.

Kjøp en 5-kilos sekk med poteter, det varer lenge.

Ofte har Findus tilbud på fiskegrateng til 10 kroner. Hold øynene åpne! Det er mer enn nok til to middager om du har poteter og grønnsaker til.

Generelt er det veldig mye av fiskeprodukter (fiskekaker etc.) som er billig.

Nudler får du kjøpt 5-pakninger av til 10 kroner (Rema).

Les reklamebilag, og kjøp det som er billig. Men ikke fall for fristelsen til å legge hele handelen til ICA Maxi bare fordi de har tilbud på én ting! Det er best å kjøpe dagligvarene på billige butikker (som Rema), og heller slå til på tilbudene på andre butikker.

Om du ønsker noe å kose deg med, så husk at f.eks. en 2-liter med is gir mer godt for pengene enn en pose smågodt.

First Price har veldig mange produkter som er billige og gode. Blant annet selger de trepakninger med pizza til 30 kroner (porsjonspizza).

Kneipp er billig brød, men det er mye luft og lite fiber. Det kan lønne seg å bake brødet selv, fra sånne ferdigpakker som bare tilsettes gjær. Da blir man ofte like mett av én skive, som det man blir av tre skiver kneipp.

Suppeposer er ofte på tilbud, og er ofte billige i utgangspunktet. Ferskt brød med margarin er godt tilbehør, kanskje også halvstekte rundstykker.

Gjest catiki21
Skrevet

Kjøp en fiskegrateng og ha til potet og gulerot.

Tomatsuppe med egg og makaroni.

Karbonade og egg på brødskive.

Fiskekaker.

Kyllingfilet.

Tunfisk og pasta.

takk for forslag. tenkte å ha middager sånn at det varte i flere dager og holdt seg like bra. men det gjør vel de forslagene også. takk skal du ha!

Gjest catiki21
Skrevet

Nå vet jeg ikke om din definisjon av "sunt" går på slankekost, eller bare ikke "fullt av fett", men:

Fiskepinner finnes i svært mange billigmerker. Ikke like gode som Findus, men det er middagsmat.

Ofte har Findus tilbud på fiskegrateng til 10 kroner. Hold øynene åpne! Det er mer enn nok til to middager om du har poteter og grønnsaker til.

Les reklamebilag, og kjøp det som er billig. Men ikke fall for fristelsen til å legge hele handelen til ICA Maxi bare fordi de har tilbud på én ting! Det er best å kjøpe dagligvarene på billige butikker (som Rema), og heller slå til på tilbudene på andre butikker.

Om du ønsker noe å kose deg med, så husk at f.eks. en 2-liter med is gir mer godt for pengene enn en pose smågodt.

First Price har veldig mange produkter som er billige og gode. Blant annet selger de trepakninger med pizza til 30 kroner (porsjonspizza).

Kneipp er billig brød, men det er mye luft og lite fiber. Det kan lønne seg å bake brødet selv, fra sånne ferdigpakker som bare tilsettes gjær. Da blir man ofte like mett av én skive, som det man blir av tre skiver kneipp.

Suppeposer er ofte på tilbud, og er ofte billige i utgangspunktet. Ferskt brød med margarin er godt tilbehør, kanskje også halvstekte rundstykker.

tusen takk for et langt og bra svar til meg! Jeg har ikke ovn her jeg bor, ikke så store biten jeg har å bo på, så jeg må kjøpe brød på butikken, jeg trenger fiber brød! Tusen takk for svar! Skal gå etter den lista neste gang jeg skal handle! du gidde mange og gode forslag! tusen takk:)

Caloni Makaroni
Skrevet

tusen takk for et langt og bra svar til meg! Jeg har ikke ovn her jeg bor, ikke så store biten jeg har å bo på, så jeg må kjøpe brød på butikken, jeg trenger fiber brød! Tusen takk for svar! Skal gå etter den lista neste gang jeg skal handle! du gidde mange og gode forslag! tusen takk:)

Bare hyggelig! Er student selv ;)

Skrevet

Findus har aldri tilbud på sin grateng til 10 kroner :-)

Men billig gratenger er det alltid, bare med nesten ikke fisk i.

Kiwi har forøvrig alltid rimelig billig, tror den ligger på rundt 12 kroner alltid.

Men gode råd, man trenger forøvrig ikke poteter til heller, bare en fiskegrateng er god mat det :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Findus har aldri tilbud på sin grateng til 10 kroner :-)

Men billig gratenger er det alltid, bare med nesten ikke fisk i.

Kiwi har forøvrig alltid rimelig billig, tror den ligger på rundt 12 kroner alltid.

Men gode råd, man trenger forøvrig ikke poteter til heller, bare en fiskegrateng er god mat det :-)

"Findus har aldri tilbud på sin grateng til 10 kroner :-)"

Jaha? Er ikke Findus den med blå pakning og "Findus" skrevet med hvit skrift på rødbakgrunn, da? ;)

Skrevet

"Findus har aldri tilbud på sin grateng til 10 kroner :-)"

Jaha? Er ikke Findus den med blå pakning og "Findus" skrevet med hvit skrift på rødbakgrunn, da? ;)

Vettu hva, det har jeg aldri sett, og jeg er en storkjøper av fiskegrateng til 10 kroner..

Jeg tar sikkert feil :-)

Beklager på forhånd isåfall!

Caloni Makaroni
Skrevet

Vettu hva, det har jeg aldri sett, og jeg er en storkjøper av fiskegrateng til 10 kroner..

Jeg tar sikkert feil :-)

Beklager på forhånd isåfall!

Hehe, helt greit ;)

Men jeg har kjøpt Findus sin fiskegrateng til 9,90 eller 10 kroner før. Har sett det både på Coop OBS og Ica Maxi. Men det er ikke veldig ofte.

Skrevet

Jeg kjøper ofte gulrøtter, poteter, samt kålrot eller brokkoli. Så skjærer jeg alt oppi små biter, og koker til en grønnsakssuppe. (Ta ut litt av potetene igjen og mos dem, så blir suppen tykkere).

Salt og pepper.

Dette er tvers igjennom sunt, og ikke dyrt.

Kan evt ha oppi småbiter av pølse.

Spis gjerne litt flattbrød eller brød til.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg kjøper ofte gulrøtter, poteter, samt kålrot eller brokkoli. Så skjærer jeg alt oppi små biter, og koker til en grønnsakssuppe. (Ta ut litt av potetene igjen og mos dem, så blir suppen tykkere).

Salt og pepper.

Dette er tvers igjennom sunt, og ikke dyrt.

Kan evt ha oppi småbiter av pølse.

Spis gjerne litt flattbrød eller brød til.

tusen takk for forslaget. Nå ble jeg sikkelig sulten her jeg sitter. Får vel lage meg litt mat nå, se om det blir noe sunt nå! Sånn suppe hørtes god ut! tusen takk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...