Gå til innhold

Legen har visst ikke helt skjønt

Anbefalte innlegg

hva situasjonen min er. Jeg har gått på cipralex og tolvon i ett år nå, og har stort sett hatt det bedre. Er likevel ikke fornøyd, konsentrasjonen og aktivitetsnivået er ikke tilfredsstillende. Jeg har ventet på å få utredning hos DPS her, men havnet i feil kategori pga legens manglende forståelse (han satte meg opp for kristepsykiatri, utrolig). Jeg har vært "flink" og selv skaffet meg psykolog, men venter på å komme riktig igang med det.

Snakket med DPS igår og må selv ordne opp i det rotet legen min har stelt i stand. Så.....nå er jeg veldig deppa og utafor - igjen, har ikke tid til dette for jeg skal ha eksamen snart.

Føler meg bitter og litt sint, men mest deppa! Noen som har råd hva jeg gjør mens jeg venter?

Psykologen jeg snakket med på den innledende samtalen mente jeg burde utredes for hvilken type depresjon jeg lider av, samt andre ting og det har jeg jo trodd at jeg ventet på, inntil igår....

Synes det er så godt at dette forumet finnes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/257246-legen-har-visst-ikke-helt-skj%C3%B8nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

For en rotete lege da!! Som om man ikke har nok med seg og sitt..

Utredes for hvilken type depresjon du lider av? Finnes det flere typer?

Takk for svar. Ja det finnes veldig mange typer depresjon, bipolar I og II, dystymi (depresjon over lengre tid) og så finnes det depresjoner som dekker over andre mer alvorlige ting, som f.eks. ADHD

Jeg vet jo enda ikke hvilken type jeg har, men håper jeg får svar på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...