Gjest Håper på svar snarest Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Jeg mistet førerkortet mitt for bil, pga jeg hadde en periode hvor jeg besvimte av og til.. Ble tatt alt mulige tester. Hodet, hjertet osv. De fant ingenting. Jeg slet mye på den tiden..psykisk. Hadde et brudd etter flere års samliv, fikk pengeproblemer osv..hadde allerede mye problemer og utfordringer fra før av.. Så når jeg kom meg litt opp på beina igjen så følte jeg at dette var det som var grunnen. Nå skjer det ikke mer. Ikke siden august. Og når jeg brukte å besvime..så kjente jeg vel en halvtime før hver gang, at jeg kunne besvime. Ble dårlig og svimmel..og hadde god tid på å få noen andre til å passe på..og på ungen min. Jeg vil nå søke dispansasjon..men aner ikke hvordan!! Jeg bor på en plass på over 3 mil til butikk, med bussruter som går så sjeldent at det er umulig med tanke på når jeg er på jobb, og når barnet skal i seng om kvelden. I tillegg er barnehagen 3-4 km unna her. Alt er tungvindt..og jeg ville aldri søkt om noe om jeg trodde dette kunne være til fare for oss eller andre i trafikken. Men..noen som vet hvordan? Finnes det noe maler på dette? 0 Siter
sweetness Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Hei. Lurer på om ikke du må gå veien om fastlegen og så videre til Fylkeslegen. Jeg tror det er h*n som "styrer" slike saker. I hvertfall var det slik med en venn av meg. Da måtte han via fastlegen som så sendte anbefaling til Fylkeslegen som så tok en avgjørelse. Men er som sagt ik sikker på om dette er slik i ditt tilfelle. Men å høre med fastlegen din er vel uansett en start/mulighet? Håper det ordner seg. Mvh 0 Siter
Gjest knarp Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Du søker til Fylkeslegen i det fylket du bor. Denne vil da innhente spesialistuttalelse® fra dine leger. Avhengig av hva disse uttalelsene konkluderer med, vil Fylkeslegen ta sin beslutning om du evt kan få tilbake førerkortet tidligere enn det som er bestemt nå. 0 Siter
Lillemus Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Min far mistet førerkortet for en periode pga 1-2 epileptiske anfall og fikk beskjed om at han måtte ha 6 mnd uten anfall før han kunne søke om å få det tilbake. Han fikk det greit da, gikk via behandlende lege/fastlege tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.