Gå til innhold

ansatt med pf el. biopolar?

Anbefalte innlegg

Gjest dumsnilla
Skrevet

er det mulig å jobbe i psykiatrien hvis man selv er biopolar eller har en pf? tror jrg sliter med noe av dette, men har gjort det kjempebra i praksisperioden min som vernepleier.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bipolar lidelse er ingen indring.

PF cluster C skulle heller ikke være noe problem.

PF cluster A (schizoid, paranoid) eller cluster B (narsissistisk, borderline/eupf eller antisosial/dyssosial) er ikke forenlig med arbeid i psykiatrien.

Gjest Løvetannbarnet
Skrevet

Bipolar lidelse er ingen indring.

PF cluster C skulle heller ikke være noe problem.

PF cluster A (schizoid, paranoid) eller cluster B (narsissistisk, borderline/eupf eller antisosial/dyssosial) er ikke forenlig med arbeid i psykiatrien.

Du skrev at bipolar ikke er en hindring ved å jobbe i psykiatrien.. Hvorfor ikke det? Min mor kunne aaaaldri klart det!

Gjest frisk og bipolar.
Skrevet

Du skrev at bipolar ikke er en hindring ved å jobbe i psykiatrien.. Hvorfor ikke det? Min mor kunne aaaaldri klart det!

kanskje din mor er psyk mesteparten av tiden da. En bipolar klare kanskje ikke jobbe så mye under en sykdomsepisode, men mange er friske mesteparten av tiden, og særlig ved medisiner som fungerer bra på mange bipolare.

Moren min jobbet som lege hun, INGEN problem.

Så er en bipolar frisk nok til å jobbe, kan han jobbe som hva som helst. Men bør unngå skift og nattarbeid.

Tror du har skrevet om moren din mange ganger og dømmer alle bipolare etter henne. Unnskyld om jeg blander deg med en annen.

Er selv bipolar etter at jeg fikk medisiner er det ingen problem for meg å fungere i jobb! Rett og slett fordi jeg er frisk :-)

(så får en sykemelding om en evt skulle få en episode igjen akkurat som ved all annen sykdom)

Mange har årevis mellom hver episode, selv uten medisiner og MED kommer ikke flere episoder heller. Og om de gjør, mye kortere.

Fins heldigvis ingenting i veien for at bipolare kan jobbe med det de har lyst til, er utdannet som, og passer til.

Gjest Løvetannbarnet
Skrevet

kanskje din mor er psyk mesteparten av tiden da. En bipolar klare kanskje ikke jobbe så mye under en sykdomsepisode, men mange er friske mesteparten av tiden, og særlig ved medisiner som fungerer bra på mange bipolare.

Moren min jobbet som lege hun, INGEN problem.

Så er en bipolar frisk nok til å jobbe, kan han jobbe som hva som helst. Men bør unngå skift og nattarbeid.

Tror du har skrevet om moren din mange ganger og dømmer alle bipolare etter henne. Unnskyld om jeg blander deg med en annen.

Er selv bipolar etter at jeg fikk medisiner er det ingen problem for meg å fungere i jobb! Rett og slett fordi jeg er frisk :-)

(så får en sykemelding om en evt skulle få en episode igjen akkurat som ved all annen sykdom)

Mange har årevis mellom hver episode, selv uten medisiner og MED kommer ikke flere episoder heller. Og om de gjør, mye kortere.

Fins heldigvis ingenting i veien for at bipolare kan jobbe med det de har lyst til, er utdannet som, og passer til.

Jeg har nok ikke skrevet om min mor her før, så der tar du nok feil.. Og nei, min mor er IKKE syk mesteparten av tiden, heldigvis.

Fint at bipolare kan fungere i jobb innenfor psykiatrien. Jeg tok sikkert helt feil jeg da, men det er greit nok. Det kan jeg leve med!

Jeg er sta, og har mine meninger anyway.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når jeg skriver at bipolar lidelse i seg selv ikke utelukker en fra arbeid i psykiatrien, betyr ikke det at alle med bipolar lidelse kan ha en slik jobb :-)

Gjest Løvetannbarnet
Skrevet

Når jeg skriver at bipolar lidelse i seg selv ikke utelukker en fra arbeid i psykiatrien, betyr ikke det at alle med bipolar lidelse kan ha en slik jobb :-)

OK :-)

Gjest frisk og bipolar.
Skrevet

Jeg har nok ikke skrevet om min mor her før, så der tar du nok feil.. Og nei, min mor er IKKE syk mesteparten av tiden, heldigvis.

Fint at bipolare kan fungere i jobb innenfor psykiatrien. Jeg tok sikkert helt feil jeg da, men det er greit nok. Det kan jeg leve med!

Jeg er sta, og har mine meninger anyway.

hva ved din mors bipolare lidelse hindrer henne å klare en jobb i psykiatrien når hun ikke er syk da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...