Gå til innhold

Abort, hva gjør jeg!


Gjest Anonym nå!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå!

Jeg har funnet ut at jeg er gravid. Men jeg greier ikke være gravid. Jeg bare orker det ikke. Hvordan er det å ta abort, selv om jeg ikke liker det? Hva må jeg gjøre? Kan noen hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goldy79

    5

  • Gemini

    2

  • Sofline

    2

  • 4barns mor-77

    1

Mest aktive i denne tråden

Du må gå til legen din, som bestiller time for samtale på sykehuset. Så er det evt bare å vente...

Har aldri tatt abort selv, så jeg kan ikke svare deg på hvordan det er. Men jeg var til samtale på sykehuset en gang, fikk time til selve aborten allerede dagen etter. Men det utgikk gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Du går til fastlegen din. Denne ordner alt som skal ordnes.

Lykke til :-)

Tusen takk for det! Jeg er sikkelig kvalm, dette greier jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick her i dette svaret

Kanskje du skal la dette synke inn litt før du tar en avgjørels?

Hvis du ikke har lyst til å ta abort egentlig så bør du jo lytte til det. Hvorfor har du ikke lyst til å være gravid? Er du i en vanskelig livssituasjon?

Jeg har en gammel klasseveninne som tok abort når hun egentlig ikke ville det. Hun ble utsatt for indirekte press siden hun ikke var i et fast forhold. Dette er snart 5 år siden og hun sliter med det enda. Hun kan gråte hvis hun møter et barn som er på den alderen som hennes barn ville ha hatt hvis hun hadde født det. Jeg kjenner også flere andre som sliter etter lignende opplevelser(men det er personer jeg ikke kjenner så godt).

Er du veldig ung forresten? Har du noen du kan snakke med som er litt nøytral i saken?

Hvorfor ønsker du ikke barnet? Har du bare fått litt hetta nå siden ting er ganske nytt? Kanskje du hadde blitt en veldig god mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Du må gå til legen din, som bestiller time for samtale på sykehuset. Så er det evt bare å vente...

Har aldri tatt abort selv, så jeg kan ikke svare deg på hvordan det er. Men jeg var til samtale på sykehuset en gang, fikk time til selve aborten allerede dagen etter. Men det utgikk gitt...

Tusen takk for det! Jeg er sikkelig kvalm, så jeg greier ikke dette her mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke nick her i dette svaret

Tusen takk for det! Jeg er sikkelig kvalm, så jeg greier ikke dette her mer!

Kvalmen vil jo ikke være der hele graviditeten. Den går over etter hvert. Dessuten fins det medisin mot kvalmen.

Håper du ikke forhaster deg med noe fordi du føler deg i dårlig form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Kanskje du skal la dette synke inn litt før du tar en avgjørels?

Hvis du ikke har lyst til å ta abort egentlig så bør du jo lytte til det. Hvorfor har du ikke lyst til å være gravid? Er du i en vanskelig livssituasjon?

Jeg har en gammel klasseveninne som tok abort når hun egentlig ikke ville det. Hun ble utsatt for indirekte press siden hun ikke var i et fast forhold. Dette er snart 5 år siden og hun sliter med det enda. Hun kan gråte hvis hun møter et barn som er på den alderen som hennes barn ville ha hatt hvis hun hadde født det. Jeg kjenner også flere andre som sliter etter lignende opplevelser(men det er personer jeg ikke kjenner så godt).

Er du veldig ung forresten? Har du noen du kan snakke med som er litt nøytral i saken?

Hvorfor ønsker du ikke barnet? Har du bare fått litt hetta nå siden ting er ganske nytt? Kanskje du hadde blitt en veldig god mor?

Saken er den at han som kommer evt til å være far, har jeg ikke mer kontakt med nå og jeg har ikke økonomi til å få et barn uten en far som deler på det! Jeg får tenke på det litt! Hvor lenge kan jeg tenke da før jeg må fikse time hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snakk med legen

Vil du ta abort fordi du ikke vil være gravid og ha plagene det kan medføre? Snakk med legen din eller få samtale med jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Vil du ta abort fordi du ikke vil være gravid og ha plagene det kan medføre? Snakk med legen din eller få samtale med jordmor.

Ja jeg må snakke meg legen. Bare det at jeg hater å snakke med folk om det ansikt til ansikt, men jeg må jo bare nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Tusen takk! Da får jeg se hva jeg bestemmer meg for tilslutt!

Det er svært mange såre sjeler der inne, du vil helt sikkert føle deg "hjemme".

Der er alle slag historier.

Men ikke legg all vekt på "skremselshistoriene", for svært, svært mange går det helt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke nick nå i dette svaret

Saken er den at han som kommer evt til å være far, har jeg ikke mer kontakt med nå og jeg har ikke økonomi til å få et barn uten en far som deler på det! Jeg får tenke på det litt! Hvor lenge kan jeg tenke da før jeg må fikse time hos legen?

Jeg vet om en rådgivingstelefon for gravide som heter "Amanthea". Nummeret dit er 815 32 005.

Der kan du spør om alt du lurer på.

Så klart bestemmer du selv til syvende og sist hva som skal gjøres. Men jeg håper bare du ikke tar forhastede avgjørelser fordi jeg har sett hva det har gjort med veninna mi.

Når det gjelder det økonomiske så får du økonomisk støtte hvis faren ikke kan bidra økonomisk. Kan ikke mye om det men det vet de nok på det nummeret jeg ga deg. Sjekka i katalogen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Ja, det glemte jeg. Amathea som noen anbefaler her.

De er til for å høre på deg, og de skyver deg ikke i noen retning men de ønsker å hjelpe deg til å se saken fra alle sider.

Der kan du også få brukt vogn og utstyr til barnet om du har dårlig råd.

Sånn i tilfelle du heller til den kanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukker når jeg tenker på det

Her kan du få støtte og informasjon.

Det er en del abortmotstandere som lager kvelme der innimellom men dem skal du hverken tro på eller bry deg om.

http://www.barnimagen.com/

Abort er ikke alltid den rette løsningen da. En må få tenke selv. Selvbestemt abort er bra, men det sskal ikke være et "must".

Abort er ikke alltid en "enkel" løsning. Og i hvert fall ikke enkelt for den babyen som ikke blir født

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Jeg vet om en rådgivingstelefon for gravide som heter "Amanthea". Nummeret dit er 815 32 005.

Der kan du spør om alt du lurer på.

Så klart bestemmer du selv til syvende og sist hva som skal gjøres. Men jeg håper bare du ikke tar forhastede avgjørelser fordi jeg har sett hva det har gjort med veninna mi.

Når det gjelder det økonomiske så får du økonomisk støtte hvis faren ikke kan bidra økonomisk. Kan ikke mye om det men det vet de nok på det nummeret jeg ga deg. Sjekka i katalogen for deg.

Tusen takk for at du hjelper meg. Jeg er så usikker hva jeg må gjøre nå, hva jeg gjør! Tusen takk for nummeret! Nå tror jeg at jeg må gå i tenkeboksen litt. Godt å få det ut her på dol, tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Ja, det glemte jeg. Amathea som noen anbefaler her.

De er til for å høre på deg, og de skyver deg ikke i noen retning men de ønsker å hjelpe deg til å se saken fra alle sider.

Der kan du også få brukt vogn og utstyr til barnet om du har dårlig råd.

Sånn i tilfelle du heller til den kanten

Tusen takk for svaret ditt! Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Abort er ikke alltid den rette løsningen da. En må få tenke selv. Selvbestemt abort er bra, men det sskal ikke være et "must".

Abort er ikke alltid en "enkel" løsning. Og i hvert fall ikke enkelt for den babyen som ikke blir født

Jeg vet ikke hva jeg gjør som jeg skrev i innlegge mitt! Jeg vil ikke ta abort men jeg orker heller ikke føde fram barnet, så jeg vet ikke hva jeg gjør! Måtte inn her å få råd hva jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til

Abort er ikke alltid den rette løsningen da. En må få tenke selv. Selvbestemt abort er bra, men det sskal ikke være et "must".

Abort er ikke alltid en "enkel" løsning. Og i hvert fall ikke enkelt for den babyen som ikke blir født

For noen er abort en enkel løsning, for andre et svært vanskelig valg og ta, og en skikkelig traume for resten av livet.

Minst enkelt for barnet som ikke blir født?

Det barnet er vel det mennesket som har det lettest i en slik situasjon.

Men jeg er ikke ute etter å diskutere for og imot abort, trådstarter spurte om noe som jeg følte jeg kunne svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...