Gå til innhold

Abort, hva gjør jeg!


Gjest Anonym nå!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goldy79

    5

  • Gemini

    2

  • Sofline

    2

  • hidi

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest mistalerkl

Jeg vet ikke hva jeg gjør som jeg skrev i innlegge mitt! Jeg vil ikke ta abort men jeg orker heller ikke føde fram barnet, så jeg vet ikke hva jeg gjør! Måtte inn her å få råd hva jeg gjør!

Kan jeg spør hva som gjør at du ikke orker føde det frem? Er det pga frykt for fødsel? Liker du ikke barnefaren? Er du for ung?

Jeg bare spør, for hvis det er noe av dette, så finns det masse god hjelp å få. Jeg håper du finner ut av det, helt selv, uten press fra noen. :) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ung jente på 17

Har tatt abort. I en alder av 15 år. Det var der og da det rette for meg å gjøre, da jeg var for ung til å bære frem barnet og ta vare på det.MEN i ettertid har jeg grått og grått og savnet barnet jeg aldri fikk. Jeg ga henne tilogmed et navn. Jeg savner og angrer. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg tok abort igjen. For min del er det nå kun voldtekt som skal til for at jeg tar abort. Jeg er i dag 17 år og har fått masse depresjon på grunn a dette. Lykke til jeg håper du får hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Har tatt abort. I en alder av 15 år. Det var der og da det rette for meg å gjøre, da jeg var for ung til å bære frem barnet og ta vare på det.MEN i ettertid har jeg grått og grått og savnet barnet jeg aldri fikk. Jeg ga henne tilogmed et navn. Jeg savner og angrer. Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg tok abort igjen. For min del er det nå kun voldtekt som skal til for at jeg tar abort. Jeg er i dag 17 år og har fått masse depresjon på grunn a dette. Lykke til jeg håper du får hjelp.

Tusen takk for svar! Håper jeg finner ut hva jeg gjør! Dette er ikke så lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Kan jeg spør hva som gjør at du ikke orker føde det frem? Er det pga frykt for fødsel? Liker du ikke barnefaren? Er du for ung?

Jeg bare spør, for hvis det er noe av dette, så finns det masse god hjelp å få. Jeg håper du finner ut av det, helt selv, uten press fra noen. :) Lykke til.

Hvorfor jeg ikke orker å bære fram barnet er fordi barnefaren kutta kontakten med meg for noen uker siden og nå er jeg gravid! JIPPI, nei! Håper jeg finner løsningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

Saken er den at han som kommer evt til å være far, har jeg ikke mer kontakt med nå og jeg har ikke økonomi til å få et barn uten en far som deler på det! Jeg får tenke på det litt! Hvor lenge kan jeg tenke da før jeg må fikse time hos legen?

Har du snakket med han som gjorde deg gravid?

Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger. Men jeg opplevde at en kjæreste jeg hadde gjorde det slutt med meg fordi eksdama kom og fortalte at hun var blitt gravid. Han valgte å gifte seg med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick i dette svaret

Tusen takk for at du hjelper meg. Jeg er så usikker hva jeg må gjøre nå, hva jeg gjør! Tusen takk for nummeret! Nå tror jeg at jeg må gå i tenkeboksen litt. Godt å få det ut her på dol, tusen takk for hjelpa!

Ønsker deg lykke til. Ønsker deg også masse styrke og ro innvendig. Håper du får god hjelp på det nummeret jeg leita opp til deg.

Husk at det finnes alltid en løsning. En må bare finne den løsningen en kan greie å leve med i det lange løp.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Har du snakket med han som gjorde deg gravid?

Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger. Men jeg opplevde at en kjæreste jeg hadde gjorde det slutt med meg fordi eksdama kom og fortalte at hun var blitt gravid. Han valgte å gifte seg med henne.

Det skulle jeg ønske skjedde med meg også! Prøvd å ta kontakt, så får vi se når det skjer noe på denne fronten. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive til meg! Jeg vil så gjerne ha barnet, men ikke om jeg må være alenemor, det orker jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Ønsker deg lykke til. Ønsker deg også masse styrke og ro innvendig. Håper du får god hjelp på det nummeret jeg leita opp til deg.

Husk at det finnes alltid en løsning. En må bare finne den løsningen en kan greie å leve med i det lange løp.

klem fra meg

Tusen takk! Blir nesten rørt her jeg sitter nå! Nå får jeg prøve å tenke sikkelig hva jeg vil! Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det skulle jeg ønske skjedde med meg også! Prøvd å ta kontakt, så får vi se når det skjer noe på denne fronten. Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive til meg! Jeg vil så gjerne ha barnet, men ikke om jeg må være alenemor, det orker jeg ikke!

Det er bra at du tar deg god tid til å tenke gjennom situasjonen. Og ikke gjør noe forhastet før du har snakket skikkelig med barnefaren.

Forhåpentligis har du litt tid på deg, det er vel 12 uker som er grensen for selvbestemt abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick i dette svaret

Tusen takk! Blir nesten rørt her jeg sitter nå! Nå får jeg prøve å tenke sikkelig hva jeg vil! Tusen takk for hjelpa!

Bare hyggelig. Ønsker å gjøre gode ting for mine medmennesker. Både deg og minien i magen.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det!

Men tenk deg godt om før du tar abort. Eg angra på at eg gjorde det :-( Eg skulle hatt termin 30 mars om eg hadde latt barnet leva :-( :-(

For alt i verden: TENK DEG GODT OM

Sårheten over å tatt abort heng lenge i :-( Det er iallefall mi erfaring :-(

Savner lille nurket som skulle vore i magen min no :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym nå!

Bare hyggelig. Ønsker å gjøre gode ting for mine medmennesker. Både deg og minien i magen.

lykke til

Takk for at du bryr deg om dine medmennesker. Det setter hvertfall jeg pris på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viser ikke signatur på personlig spørsmål

Jeg tok abort som 20åring, og ville ikke gjort det en gang til, og om jeg kunne, skulle jeg gjort det ugjort.

Det er nokså stor belastning syns jeg, fremdels 11år etter. Særlig når våren nærmer seg, og jeg tenker at nå hadde h*n vært så og så gammel.

Men har en venninne som har gjort akuratt det samme, og hun bryr eller brydde seg overhode ikke om det. Og jeg tror hun føler det sånn også, ikke bare utadd, men det kan jeg jo ikke vite 100% sikkert da.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Men tenk deg godt om før du tar abort. Eg angra på at eg gjorde det :-( Eg skulle hatt termin 30 mars om eg hadde latt barnet leva :-( :-(

For alt i verden: TENK DEG GODT OM

Sårheten over å tatt abort heng lenge i :-( Det er iallefall mi erfaring :-(

Savner lille nurket som skulle vore i magen min no :-(

Ja, jeg skal tenke meg godt om. Dette er ikke lett dette her! Håper du får et nytt barn i magen etterhvert da! Tusen takk for god og langt svar. Trenger sånne som deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Jeg tok abort som 20åring, og ville ikke gjort det en gang til, og om jeg kunne, skulle jeg gjort det ugjort.

Det er nokså stor belastning syns jeg, fremdels 11år etter. Særlig når våren nærmer seg, og jeg tenker at nå hadde h*n vært så og så gammel.

Men har en venninne som har gjort akuratt det samme, og hun bryr eller brydde seg overhode ikke om det. Og jeg tror hun føler det sånn også, ikke bare utadd, men det kan jeg jo ikke vite 100% sikkert da.

MVH

Tusen takk for ditt svar til meg! Gjør godt at noen skriver sånt til meg! Jeg skal virkelig tenke over dette nøye! Håper jeg kommer fram til en riktig beslutning til slutt! Takk for at du skrev til meg:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal tenke meg godt om. Dette er ikke lett dette her! Håper du får et nytt barn i magen etterhvert da! Tusen takk for god og langt svar. Trenger sånne som deg!

Eg har kun mi eiga erfaring å referere til, men eg angra bittert på at eg tok vekk barnet :-( Veit ikkje korleis du føler det.

Eg burde tenkt meg meir om :-(

Kor mange veker er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Eg har kun mi eiga erfaring å referere til, men eg angra bittert på at eg tok vekk barnet :-( Veit ikkje korleis du føler det.

Eg burde tenkt meg meir om :-(

Kor mange veker er du på vei?

Jeg fikk mensen to uker etter jeg hadde samleie, men har ikke fått den nå. Så jeg er på min 5 uke, står det etter beregn din termin jeg fant et sted. Håper bare jeg kommer opp med et fornuftig svar. Hva jeg virkelig vil! Jeg er så forvirra hva jeg gjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til det.

jeg har to barn og ble raskt gravid igjen etter fødsel nr 2.

gikk kraftig igjennom tingene før jeg tok den håndfaste avgjørelsen om abort.

men har du først bestemt deg for abort så gjør det snarest mulig. jo lengre du venter jo vanskeligre blir det!

skal ikke komme med moral preken som er kjent på disse sider når det er snakk om vanskelige avgjørelser.

fikk nok av dem selv.

du vet hva som passer deg selv.

bare ikke bruk abort som ett prev middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...