Gå til innhold

Abort, hva gjør jeg!


Gjest Anonym nå!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mensen to uker etter jeg hadde samleie, men har ikke fått den nå. Så jeg er på min 5 uke, står det etter beregn din termin jeg fant et sted. Håper bare jeg kommer opp med et fornuftig svar. Hva jeg virkelig vil! Jeg er så forvirra hva jeg gjør!

Eg tok abort i 11. veke :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goldy79

    5

  • Gemini

    2

  • Sofline

    2

  • hidi

    1

Mest aktive i denne tråden

Huff, for en vond situasjon! Håper inderlig du søker noen profesjonelle som virkelig kan gi deg hjelp. Uansett hva du velger.

At du kjenner til begge sider før du tar en avgjørelse! Du har fått mange flotte svar her...

Ønsker deg inderlig lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Huff, for en vond situasjon! Håper inderlig du søker noen profesjonelle som virkelig kan gi deg hjelp. Uansett hva du velger.

At du kjenner til begge sider før du tar en avgjørelse! Du har fått mange flotte svar her...

Ønsker deg inderlig lykke til!

Tusen takk for ditt svar! Ja, jeg har fått gode svar her. Og det er veldig godt! Trenger å ha dere dolere:)! Nå tar jeg kvelden fra dol. Må tenke litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ditt svar! Ja, jeg har fått gode svar her. Og det er veldig godt! Trenger å ha dere dolere:)! Nå tar jeg kvelden fra dol. Må tenke litt!

Ok, Håpar du finn ei bra løysning for din del :-) Skal tenke masse på deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått så mange bra svar her at jeg egentlig ikke har noe nytt å tilføye.

Vil bare be deg om å ta kontakt med f.eks. Amathea for å få prate rundt dette her. De vil hjelpe deg til å få belyst alle muligheter rundt dette svangerskapet. Først da kan du ta det valget som er "riktig" for deg. Ønsker deg lykke til med det vanskelige valget...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg ikke orker å bære fram barnet er fordi barnefaren kutta kontakten med meg for noen uker siden og nå er jeg gravid! JIPPI, nei! Håper jeg finner løsningen!

Jeg har ikke opplevd noe slikt, men det er mange som har stått alene i en slik situasjon før deg, og valgt å få barnet, og klart seg utrolig bra. I nabolaget mitt er det ei som fikk barn tidlig, med en fyr som har vært en skikkelig drittsekk, har aldri fulgt opp barnet sitt skikkelig. Barnet har allikevel klart seg fint, og er nå en vakker, oppvakt og flott jente i slutten av tenårene :-)

Jeg sier ikke at du skal gjøre det ene eller det andre, du må selv finne ut av det, gjerne med hjelp av Amathea, men det er jo ditt valg. Leser bare det du skriver om at du ikke ønsker abort egentlig. Det er mange økonomiske og andre støtteordninger for alenemødre, og som andre nevner mulig å få tak i billig babyutstyr.

Så hvis du bekymrer deg for slike ting, så vil det ordne seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vanskelig valg - men ditt valg!

Jeg har aldri tatt abort; faktisk har jeg bare hatt ufrivillige aborter. Min familie består nå av to adopterte barn; og lykkelig og stolt mor er jeg. Jeg har derfor ingen gode råd å komme med, men vil be deg få noen med erfaring å snakke med. Faktisk har jeg forståelse for at du vurderer abort hvis din graviditet er uønsket og du ikke lenger er sammen med barnefaren. Det vil sikkert være et vanskelig valg å ta abort, men samtidig er det et stort ansvar å sette et barn til verden; og spesielt stort ansvar blir det hvis du blir alenemor.

Jeg ønsker deg lykke til med ditt vanskelig valg. Bruk god tid på å tenke gjennom dette og finn ut hva som er best for deg og for ditt ufødte barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Hva gjør jeg! Jeg har snakket med "barnefaren" nå. Han sier at det ikke kan være han som har gjort meg gravid, for han kom utenfor. Men jeg har jo ikke ligget med andre siden august og fått regelmessig mens etter det. Nå er jeg sikkelig forvirra her! Jeg føler meg sikkelig kvalm, vondt i brystene, og føler meg større i magen! Har jeg fått feil svar på test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg! Jeg har snakket med "barnefaren" nå. Han sier at det ikke kan være han som har gjort meg gravid, for han kom utenfor. Men jeg har jo ikke ligget med andre siden august og fått regelmessig mens etter det. Nå er jeg sikkelig forvirra her! Jeg føler meg sikkelig kvalm, vondt i brystene, og føler meg større i magen! Har jeg fått feil svar på test?

Det er en kjent sak at å "hoppe av" ikke er noen prevensjonsmetode. Har selv to venninner som er blitt gravide på denne måten.

Tenk grundig gjennom hva du vil. Ring gjerne helsesøster i kommunen/bydelen din, enten kan du komme til henne og snakke nærmere, eller hun kan henvise til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør jeg! Jeg har snakket med "barnefaren" nå. Han sier at det ikke kan være han som har gjort meg gravid, for han kom utenfor. Men jeg har jo ikke ligget med andre siden august og fått regelmessig mens etter det. Nå er jeg sikkelig forvirra her! Jeg føler meg sikkelig kvalm, vondt i brystene, og føler meg større i magen! Har jeg fått feil svar på test?

Hoppe av i svingen-metoden er ingen sikker prevensjonsmetode. Han er faren, og enten en idiot fordi han prøver å snike seg unna farskapet, eller veldig feilinformert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Hoppe av i svingen-metoden er ingen sikker prevensjonsmetode. Han er faren, og enten en idiot fordi han prøver å snike seg unna farskapet, eller veldig feilinformert.

han er hvertfall ikke feil informert. Fortalte hvordan det var. Håper jeg og han kommer til enighet snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er hvertfall ikke feil informert. Fortalte hvordan det var. Håper jeg og han kommer til enighet snart.

Hvis ikke han tror på deg, bør det ikke være noe problem å finne brosjyrer om prevensjon eller internettsider hvor det står om hvor usikker hoppe av i svingen-metoden er.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er hvertfall ikke feil informert. Fortalte hvordan det var. Håper jeg og han kommer til enighet snart.

Hvis han tror at han ikke kan ha gjort deg gravid fordi han hoppet av i svingen, så er han nok dessverre grundig feil-informert, jo...

Ønsker deg lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym nå!

Hvis han tror at han ikke kan ha gjort deg gravid fordi han hoppet av i svingen, så er han nok dessverre grundig feil-informert, jo...

Ønsker deg lykke til videre!

Tusen takk. De fleste mannfolk er vel det, hehe. Skal vise han tinga jeg nå, spikre det inn i han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå!

Hvis ikke han tror på deg, bør det ikke være noe problem å finne brosjyrer om prevensjon eller internettsider hvor det står om hvor usikker hoppe av i svingen-metoden er.

Lykke til!

Tusen takk. De fleste mannfolk er vel det, hehe. Skal vise han tinga jeg nå, spikre det inn i han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 22 år da jeg oppdaget at jeg var gravid. Fikk helt sjokk!! Det kjentes helt forferdelig ut. Men etter å ha tenkt litt frem og tilbake, beholdt jeg barnet. Var ikke akkurat overlykkelig svangerskap, det kan jo være ganske skremmende. Men med en gang de la babyen ved brystet mitt etter fødselen, var det kjærlighet ved første blikk. Har nå en nydelig stor jente i begynnelsen av tenårene. Og det angrer jeg ikke på. Jeg kan ikke forestille meg livet uten henne i dag. Kan i ettertid se at det har sine fordeler å være ung mor også. Mer overskudd og mer våken.

Likvel er jeg absolutt for fri abort. Prøver bare å fortelle deg at det som kan virke svært skremmende, kan bli noe fantastisk fint og flott, men selvfølgelig også krevende.

Man blir også mer voksen av å få barn. Jeg ble på en måte roligere og slo meg til ro. Det manglet heller ikke på tilbud fra potensielle partnere selv om jeg var enslig mor. Jeg ble derfor tidligere etablert enn mine single venner uten barn.

Dersom du velger å ta bort var det en lege som sa en gang, at hun sammenlignet det med den måten naturen aborterer når det er noe feil, at det ikke passer . Det synes jeg var fint sagt. Jeg er selvfølgelig motstander av at man bruker det som prevasjonsmiddel. Men tror med sterke drifter tilført menneskene, er det ikke til å unngå at noen av og til blir uønsket gravid.

Lykke til med valget ditt uansett hva du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...