Gå til innhold

Jul i svingen

Gjest Barnehagetanta

Anbefalte innlegg

Gjest Barnehagetanta
Skrevet

Jeg hører det prates om den dårlige moralen i denne julekalenderen. Jeg har selv hørt barn som reagerer på den.(Barn som ler av en som har tisset på seg) Men jeg har ikke sett den selv.

Hva mener du?

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

4

• org

3

• Lisabeth

3

• Luska

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Mamma til to Linus-fans
Skrevet

Jeg synes du skal se et par episoder og vurdere selv!

Skrevet

Jo, jeg synes det er slett moral. Å le av en som tisser på seg (selv om vedkommende faktisk oppførte seg stygt først), er ikke pent.

Og de voksne er så sure på hverandre! Har dere sett det?

Gjest Barnehagetanta
Skrevet

Jeg synes du skal se et par episoder og vurdere selv!

Ja, det er sant. Men var interessert i flere synspunkter. Har hatt det på i bakgrunnen og hørte det var misnøye med far...

Men musikken er koselig, da.

Gjest mamma til 4-åring
Skrevet

Jeg er igrunnen enig, det er flere episoder jeg syns de burde droppet. Feks at faren drikker tiss (som han tror er saft), og ungene som vet det er tiss står og ler av ham.

Sånt syns jeg faktisk ikke er verken gøy, eller allreit å lære ungene at er gøy.

For øvrig syns jeg serien ikke passer for de minste, bare for litt større barn, og syns man heller burde sendt en serie som passer for en større spredning i alder (slik Blåfjell-serien gjør).

Skrevet

Jeg syns det er en søt og morsom serie, men er neppe midt i målgruppen med mine 25 år. ;)

Har reagert, spesielt akkurat det at de lo av han som tissa på seg. MEN så var det jo en som stod frem og sa at det ikke var pent og at man ble lei seg og sånn, og det er jo bra.

At han pappaen lurte ungene til å måke innkjørselen var heller ikke helt ok, spesielt ikke når han da etterpå stod og pekte på de og hånlo.

Annonse

Skrevet

Jeg har sett noen episoder og den apellerer verken til meg eller ungene mine i alle fall.

Jeg synes det bare er voksne som er ekle med barna, som jukser og unger som er overlegne og ikke vil leke med andre og sånt. Og så langt har den da hatt fint lite med jul å gjøre?! Marvin lagde julekort en dag og så er det disse julekalenderne som vi av og til hører om da.

Nei, jeg synes ikke noe om den, men jeg er kanskje ikke i målgruppa heller.

Skrevet

Jo, jeg synes det er slett moral. Å le av en som tisser på seg (selv om vedkommende faktisk oppførte seg stygt først), er ikke pent.

Og de voksne er så sure på hverandre! Har dere sett det?

Jeg satt nesten med hakeslepp da Marvin formelig sikla etter den nye nabodama... Er det noe å vise i barne-tv liksom!?

Skrevet

Jeg satt nesten med hakeslepp da Marvin formelig sikla etter den nye nabodama... Er det noe å vise i barne-tv liksom!?

Ja, da lurte vi også. Trodde først at mor og Marvin ikke var gift (eller sammen, da) - men de var visst det.

Og mor ertet Marvin om at han var forelska... Merkelige greier!

Skrevet

Det reagerte jeg også på. Syntes det var litt sært å vise på barne-tv, ja.

Skrevet

Jeg har ikke sett mye på serien, men så i dag litt. Jeg reagerte på den mora som fikk gutten til å åpne kalenderen. En lapp forklarte at han skulle støvsuge hele leiligheten!? Og der stod mora med en hånlig latter.

Jeg forstod lite av at dette kan være rett for ungene å se. Lite jul, ingenting som jeg så faktisk. Men beundrer den gravide som alltid er så oppfinnsom og aktiv med ungene. (har sett små glimt)

Skrevet

Her i huset har vi sett 3 episoder og det får holde. Synes at språkbruk og hvordan barn og voksne samhandler er lite positivt. Foreldre som ikke prioriterer barna, som lurer barna, barn som er ekle med hverandre. Dessuten reagerer jeg på hvor gammeldags landsbygda framstilles både i klesdrakt, inventar og for ikke snakke om butikken. Jeg kommer overhode ikke i julestemning i år ved å se på jul i svingen. Hvordan dette makkverket har kostet 28 mill å produsere er ubegripelig. Det gir i allefall hverken meg eller min 5 åring noe å se på jul i svingen. Heldigvis har vi liggende "Jul i Blåfjell" på DVD som har en mye høyere moral og etikk. Dessuten er kulissene, handling og musikk bra snekret sammen. Håper neste års julekalender holder bedre kvalitet. Holder en knapp på klassikere som Jul i Skomakergata og Amalies jul.

Skrevet

Har bare sett en episode, så jeg kan ikke si så mye om resten av serien. Men akkurat den episoden der så jeg, og da ble jeg faktisk helt flat!

Er det greit at mamma eller pappa sikler på andre?

Nei, det føltes bare unaturlig, flaut og teit å se på!

Annonse

Skrevet

Jøss, jeg ser at jeg er ganske alene her om å mene at serien er knallbra.

Den er morsom, rørende og fengende - og den viser hvordan unger og voksne faktisk _er_ av og til. Personene har til og med en utvikling underveis, og det kommer da ganske tydelig frem at de som ikke oppfører seg bra slett ikke er noen helter?

Det blir ulidelig kjedelig TV av en gjeng margsnille, alltid korrekte mennesker som laller rundt og klemmer hverandre, uansett om det er for barn eller voksne.

Heia Jul i svingen! :o)

Skrevet

Jeg syns det er en søt og morsom serie, men er neppe midt i målgruppen med mine 25 år. ;)

Har reagert, spesielt akkurat det at de lo av han som tissa på seg. MEN så var det jo en som stod frem og sa at det ikke var pent og at man ble lei seg og sånn, og det er jo bra.

At han pappaen lurte ungene til å måke innkjørselen var heller ikke helt ok, spesielt ikke når han da etterpå stod og pekte på de og hånlo.

Men han fikk jo svi da han fikk snøraset over seg. :o)

Skrevet

Den er morsom, rørende og fengende - og den viser hvordan unger og voksne faktisk _er_ av og til. Personene har til og med en utvikling underveis, og det kommer da ganske tydelig frem at de som ikke oppfører seg bra slett ikke er noen helter?

Det blir ulidelig kjedelig TV av en gjeng margsnille, alltid korrekte mennesker som laller rundt og klemmer hverandre, uansett om det er for barn eller voksne.

Nei, jeg liker også serien. Og unga elsker den begge to. :) Men akkurat den greia der Marvin sikla på den nye naboen, syntes jeg var teit. :)

Skrevet

Vi har vært bortreist så vi har ikke sett alle episodene.

Av det vi har sett, så synes min datter på 3 at det er skummelt. Hun har blitt redd flere ganger, og nå går hun og gjemmer seg bare hun hører musikken.

Storebror på 5 liker serien, og sitter klistret foran skjermen.

Og forresten, finnes det noen plass i Norge hvor det er lyst ute kl 16:50?

Lørdagens episode så spurte de noen hva klokka var, og da var svaret ti på fem, og da måtte ungene skynde seg hjem. Og da var det altså helt lyst ute!

Her på vestlandet begynner det iallfall å bli mørkt allerede i fire-tiden nå i desember.

Skrevet

Jeg elsker det! Både humoren og stemningen.

Svigermoren min pleier også å se på (alene hjemme hos seg selv :)

Men sønnen min (6 år) nekter å se på. Han synes det er skummelt og "teit" Jeg klarte å overtale ham til å se de to første episodene, men han ble ikke overbevist (selv om jeg trodde det en liten stund) og nå sier han bare at han ikke liker jul i svingen, og vil ikke se på.

Skrevet

Jul i Svingen er populært her hos oss også. Det er ikke spesielt vanskelig for barna å oppfatte hva som er god oppførsel og hva som er dårlig. Ei heller at dårlig oppførsel straffer seg, og at de gode vinner til slutt :-) 4-åringen her skjønner ihvertfall det.

Skrevet

Både jeg, 5 åringen og 11 åringen synes den er kjempebra. Ser flere har reagert på at Marvin siklet over nynaboen, og akkurat det der stusset jeg også over.. Merkelig greie på barne-tv da...

Men ellers er den bra synes jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...