Gå til innhold

Jul i svingen

Gjest Barnehagetanta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss, jeg ser at jeg er ganske alene her om å mene at serien er knallbra.

Den er morsom, rørende og fengende - og den viser hvordan unger og voksne faktisk _er_ av og til. Personene har til og med en utvikling underveis, og det kommer da ganske tydelig frem at de som ikke oppfører seg bra slett ikke er noen helter?

Det blir ulidelig kjedelig TV av en gjeng margsnille, alltid korrekte mennesker som laller rundt og klemmer hverandre, uansett om det er for barn eller voksne.

Heia Jul i svingen! :o)

Små barn trenger gode rollemodeller. Når de bli eldre kan de heller få oppleve de mindre gode sidene.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

4

• org

3

• Lisabeth

3

• Luska

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Både jeg, 5 åringen og 11 åringen synes den er kjempebra. Ser flere har reagert på at Marvin siklet over nynaboen, og akkurat det der stusset jeg også over.. Merkelig greie på barne-tv da...

Men ellers er den bra synes jeg!

Jeg så ikke på Jul i svingen igår, men ungene fortalte om den siklinga på naboen, ja. De syntes visst det var ganske merkelig og teit at en godt gift mann gjorde sånt ;-)

Må innrømme at det slo meg at de hadde misforstått litt, men...

Skrevet

Jeg er igrunnen enig, det er flere episoder jeg syns de burde droppet. Feks at faren drikker tiss (som han tror er saft), og ungene som vet det er tiss står og ler av ham.

Sånt syns jeg faktisk ikke er verken gøy, eller allreit å lære ungene at er gøy.

For øvrig syns jeg serien ikke passer for de minste, bare for litt større barn, og syns man heller burde sendt en serie som passer for en større spredning i alder (slik Blåfjell-serien gjør).

Toåringen syntes det var råmorsomt at han drakk tiss. Hun satt og lo lenge etterpå... Huff sann ;-)

Skrevet

Den er morsom, rørende og fengende - og den viser hvordan unger og voksne faktisk _er_ av og til. Personene har til og med en utvikling underveis, og det kommer da ganske tydelig frem at de som ikke oppfører seg bra slett ikke er noen helter?

Det blir ulidelig kjedelig TV av en gjeng margsnille, alltid korrekte mennesker som laller rundt og klemmer hverandre, uansett om det er for barn eller voksne.

Vi liker også jul i svingen kjempegodt, en serie med ordentlige mennesker på godt og vondt.

Og det er ikke noe tvil om at barn får med seg moralen i storyen, iallefall ikke mine barn og jeg tror ikke de er spesielt mye mer oppegående enn andre barn. :)

Skrevet

Jeg og min 5 åring ser den hver dag, til og med de eldre søskene på 14 og 17 om de er hjemme...

5 åringen liker den kjempegodt og ser (som mange andre sier her) moralen i den, han krøp riktignok opp i fanget mitt når spøkelset kom og da Klara satt i traktoren:)

Skrevet

Jul i Svingen er populært her hos oss også. Det er ikke spesielt vanskelig for barna å oppfatte hva som er god oppførsel og hva som er dårlig. Ei heller at dårlig oppførsel straffer seg, og at de gode vinner til slutt :-) 4-åringen her skjønner ihvertfall det.

Gutten vår på 6 år synes også den er fin.. Jeg begynte å le da Nure var i toppen av grana, men da ble knerten sint gitt. Jeg måtte ikke le av det, fordi Nure kunne dette ned og bli skadet.. Og det var jo sant også !!

Annonse

Skrevet

Jeg har bare sett noen få episoder, men er ikke helt fornøyd. Jeg reagerer litt på at det er så mye vekt på forholdet mellom de voksne, f.eks. i den episoden hvor Marvin sikler på den nye naboen, en episode hvor moren og faren kranglet om hva han skulle gjøre og hvem som bestemmer. Det er greit nok at voksne ikke alltid er venner, men jeg håper i hvertfall at de fleste har vett til å ikke skrike til hverandre på den måten rett foran barna. Man lurer jo litt på om serien er ment å være holdningsskapende for foreldrene eller barna.

Min 6-åring liker den, mens 8-åringen synes den er totalt uinteressant.

Skrevet

Her var det mye juleslakt!!!!

Vi storkoser oss med denne serien, særlig jeg og 7 åringen, men også 5-åringen og itldels 2,5 -råingen. Hun minste synes av og til det blir litt nifst, og pappen i huset er ikke så interessert.

Jeg synes de kunne ha droppet den episoden med Marvin og den nye naboen. Litt merkelig oppførsel fra noen av de voksne er det jo der, men det kommer jo absolutt frem at det ikke lønner seg å være stygg og fæl med andre!

Selvfølgelig kunne de lagt mer vekt på julens innhold, men jeg har litt lave forventninger til nrk på det området.....

Noe vi synes er rart, er at ungene aldri er på skolen! De vålner opp og går rett ut og leker! Ingen skole og ingen barnehage..... Og ¨så er det som regel alltid lyst....OG masse snø!

Skrevet

Her var det mye juleslakt!!!!

Vi storkoser oss med denne serien, særlig jeg og 7 åringen, men også 5-åringen og itldels 2,5 -råingen. Hun minste synes av og til det blir litt nifst, og pappen i huset er ikke så interessert.

Jeg synes de kunne ha droppet den episoden med Marvin og den nye naboen. Litt merkelig oppførsel fra noen av de voksne er det jo der, men det kommer jo absolutt frem at det ikke lønner seg å være stygg og fæl med andre!

Selvfølgelig kunne de lagt mer vekt på julens innhold, men jeg har litt lave forventninger til nrk på det området.....

Noe vi synes er rart, er at ungene aldri er på skolen! De vålner opp og går rett ut og leker! Ingen skole og ingen barnehage..... Og ¨så er det som regel alltid lyst....OG masse snø!

Jeg liker også serien kjempegodt, og det gjør 6- og 3-åringen også. Jeg så ikke den episoden med siklinga på naboen, da... Og jeg hadde ikke tenkt over at de aldri er på skole eller barnehage, men du har helt rett! Helg hver dag, kanskje? Men det var mørkt i deler av gårsdagens episode. (De røde og blå nissene tidligere år har ikke fenget like mye hos oss...)

TV hvor alle går rundt som snille engler må da bli kjedelig? Men det er vel uansett en serie som det er greit å se sammen med de minste barna, så man kan kommentere og snakke sammen om det.

Skrevet

Toåringen syntes det var råmorsomt at han drakk tiss. Hun satt og lo lenge etterpå... Huff sann ;-)

Min snart 3-åring ler seg også skakk av tiss etc. Bare noen av disse ordene nevnes på TV, så er det kjempegøy...

Skrevet

Jeg liker også serien kjempegodt, og det gjør 6- og 3-åringen også. Jeg så ikke den episoden med siklinga på naboen, da... Og jeg hadde ikke tenkt over at de aldri er på skole eller barnehage, men du har helt rett! Helg hver dag, kanskje? Men det var mørkt i deler av gårsdagens episode. (De røde og blå nissene tidligere år har ikke fenget like mye hos oss...)

TV hvor alle går rundt som snille engler må da bli kjedelig? Men det er vel uansett en serie som det er greit å se sammen med de minste barna, så man kan kommentere og snakke sammen om det.

Ja, det stemmer - i går var det mørkt.

Vi ser den sammen ja, og prater gjerne om det som har skjedd. Særlig det med å jukse da de gikk på ski snakket vi om.

Vi så ikke den episoden da noen tisset på seg. Det hørtes jo tåpelig ut at de lo av den som gjorde det.

Det at Marvin drakk tiss han trodde var saft, gapskrattet vi av!!! Kanskje litt teit av oss, men.....

Skrevet

Vi ser den sammen ja, og prater gjerne om det som har skjedd. Særlig det med å jukse da de gikk på ski snakket vi om.

Vi så ikke den episoden da noen tisset på seg. Det hørtes jo tåpelig ut at de lo av den som gjorde det.

Det at Marvin drakk tiss han trodde var saft, gapskrattet vi av!!! Kanskje litt teit av oss, men.....

Jeg så den episoden med tiss i buksa med 1/2 øye. Slik oppfatet jeg det:

"bøllegutten" ertet og ville deretter skremme de andre. Det endte med at "bøllegutten" selv ble skremt, og tisset på seg. Dermed fikk han erfare at det ikke lønner seg å være slem, og alle ble venner tilslutt (saft og kaker og bare blide fjes). Moralen er ganske lett å få tak på. Ingen av barna som har sett barnetv hos meg har mistet essensen, ihvertfall. :-))

Jeg synes serien laget fine personligheter. De er tydlige, men allikevel viser de at det er en grunn til at ting er som de er (jfr at Børre oppfører seg dumt, at Victoria er sur det meste av tiden etc). Marvin er den som er mest karikert, men jeg tipper han også får fram noen gode sider når nærmer seg jul :-)

Skrevet

Jeg så den episoden med tiss i buksa med 1/2 øye. Slik oppfatet jeg det:

"bøllegutten" ertet og ville deretter skremme de andre. Det endte med at "bøllegutten" selv ble skremt, og tisset på seg. Dermed fikk han erfare at det ikke lønner seg å være slem, og alle ble venner tilslutt (saft og kaker og bare blide fjes). Moralen er ganske lett å få tak på. Ingen av barna som har sett barnetv hos meg har mistet essensen, ihvertfall. :-))

Jeg synes serien laget fine personligheter. De er tydlige, men allikevel viser de at det er en grunn til at ting er som de er (jfr at Børre oppfører seg dumt, at Victoria er sur det meste av tiden etc). Marvin er den som er mest karikert, men jeg tipper han også får fram noen gode sider når nærmer seg jul :-)

Enig med deg i forhold til gode personligheter. Det er noe godt i alle!

Den tisse-episoden - var det da de skremte med det spøkelseshuset? SÅ visst den, men ingen av oss fikk med oss at han tisset på seg.....

Annonse

Skrevet

Enig med deg i forhold til gode personligheter. Det er noe godt i alle!

Den tisse-episoden - var det da de skremte med det spøkelseshuset? SÅ visst den, men ingen av oss fikk med oss at han tisset på seg.....

Ja, det var den.De to 4-åringene som så episoden her hengte seg heller ikke opp i tissingen, men "Frode med det store hodet" derimot...uuhaaaa..han driver de og skremmer hverandre med stadig vekk :-)

Skrevet

Ja, det var den.De to 4-åringene som så episoden her hengte seg heller ikke opp i tissingen, men "Frode med det store hodet" derimot...uuhaaaa..han driver de og skremmer hverandre med stadig vekk :-)

:-)

Det går litt i uaaahhhhh og bøøøø hjemme hos oss og....

Litt interessant å se at det kanskje var de voksne som oppfattet det med tissingen, mens barna overså det ( i alle fall hos deg og meg).

Skrevet

Min snart 3-åring ler seg også skakk av tiss etc. Bare noen av disse ordene nevnes på TV, så er det kjempegøy...

Akkurat sånn er min som blir 3 i slutten av mai også. Tiss, promp og bæsj er favorittordene hennes for tiden ;-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Hjemme hos oss liker vi serien veldig godt.

Bådde 5-åringen, mamma og pappa. Tilmed jenta på 16 synes den er koslig.

Så vi koser oss med barne-tv hver dag hos oss.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen henger seg opp i at han som tisset på seg ble ledd av. Det som skjedde, var jo at Børre lurte og skremte de andre, slik at de ble redde. Børre lo veldig da han så de ble redde og ertet de med at de var så redde at de tisset på seg. (de tisset ikke på seg).

Når Børre så ble skremt av de andre, så tisset derimot han på seg. Slik jeg oppfattet det, var det derfor de andre barna lo; fordi han selv tisset på seg etter å ha ertet de andre og påstått at de tisset på seg.

Er litt overrasket over at så mange kritiserer serien. Jeg syns den er forfriskende, og 3,5-åringen her i huset liker den også.

Skrevet

Enig med deg! Jeg syns serien er artig. At ikke alle i serien til enhver tid oppfører seg slik de burde, viser jo bare at de fanger opp litt av virkeligheten i hverdagen.

Skrevet

Jo, jeg synes det er slett moral. Å le av en som tisser på seg (selv om vedkommende faktisk oppførte seg stygt først), er ikke pent.

Og de voksne er så sure på hverandre! Har dere sett det?

Hehe, å le av en som tisser på seg, etter at vedkommende først ertet og skremte de andre og påsto at DE hadde tisset på seg, er jo bare på sin plass.

Dersom de hadde ledd av at han tisset på seg, isolert sett, er jeg enig i at det ikke hadde vært pent. Men når tilfellet var at han selv ertet om tissing, så er det jo bare på sin plass at han selv ble ledd av når han tisset på seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...