Gå til innhold

Jul i svingen

Gjest Barnehagetanta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke at noen henger seg opp i at han som tisset på seg ble ledd av. Det som skjedde, var jo at Børre lurte og skremte de andre, slik at de ble redde. Børre lo veldig da han så de ble redde og ertet de med at de var så redde at de tisset på seg. (de tisset ikke på seg).

Når Børre så ble skremt av de andre, så tisset derimot han på seg. Slik jeg oppfattet det, var det derfor de andre barna lo; fordi han selv tisset på seg etter å ha ertet de andre og påstått at de tisset på seg.

Er litt overrasket over at så mange kritiserer serien. Jeg syns den er forfriskende, og 3,5-åringen her i huset liker den også.

Oppdaget at vi også så den episoden, uten å legge merke til det med tissingen....

SYnes serien er flott og kjempekoselig - og en lærer faktisk at det ikke er OK å lure andre og være slemme med andre!

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

4

• org

3

• Lisabeth

3

• Luska

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Små barn trenger gode rollemodeller. Når de bli eldre kan de heller få oppleve de mindre gode sidene.

"Små barn trenger gode rollemodeller."

Det er jeg helt enig i. Og heldigvis har barnet mitt mange gode rollemodeller rundt seg.

Kanskje det er en av grunnene til at han ikke har så store problemer med å skille mellom gode og dårlige handlinger, også på TV? Vi snakker dessuten om det vi ser.

Det fremgår da ganske tydelig på Jul i svingen at de som gjør dumme ting, ikke er helter. Og det er nok av gode eksempler der også.

Skrevet

Ja, det var den.De to 4-åringene som så episoden her hengte seg heller ikke opp i tissingen, men "Frode med det store hodet" derimot...uuhaaaa..han driver de og skremmer hverandre med stadig vekk :-)

Hahaha, "Frode med det store hodet" går igjen titt og ofte her i huset også. :o)

Skrevet

"Små barn trenger gode rollemodeller."

Det er jeg helt enig i. Og heldigvis har barnet mitt mange gode rollemodeller rundt seg.

Kanskje det er en av grunnene til at han ikke har så store problemer med å skille mellom gode og dårlige handlinger, også på TV? Vi snakker dessuten om det vi ser.

Det fremgår da ganske tydelig på Jul i svingen at de som gjør dumme ting, ikke er helter. Og det er nok av gode eksempler der også.

Enig!!!

Skrevet

Hehe, å le av en som tisser på seg, etter at vedkommende først ertet og skremte de andre og påsto at DE hadde tisset på seg, er jo bare på sin plass.

Dersom de hadde ledd av at han tisset på seg, isolert sett, er jeg enig i at det ikke hadde vært pent. Men når tilfellet var at han selv ertet om tissing, så er det jo bare på sin plass at han selv ble ledd av når han tisset på seg.

Uansett, jeg likte det ikke.

Gjest kvalitetsbevisst
Skrevet

Jeg syns det er en dårlig serie, selv om det er enkelte morsomme situasjoner. Hjemme hos oss liker verken barn eller voksne serien. Den skaper rett og slett for mye vemmelse.

I dag dro jeg ut og kjøpet Jul i Skomakergata på dvd. (Hadde tenkt å kjøpe Blåfjell men den var utsolgt). Skomakergata falt mye mer i smak hos ungene mine!

Generelt sett syns jeg barne-tv har tapt seg veldig de siste årene. Utrolig mye av dårlig kvalitet.

Dumt at de bruker så mye penger på å lage en ny serie, når de har så mye bra liggende, som stadig nye generasjoner av unger vil elske å se!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...