Gå til innhold

Fant en mobil idag...hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en mobil ute, hva gjør man liksom med den?

Hehe...trenger jo egentlig en ny mobil, men føler meg litt kjip om jeg bare tar den iksom..Den er avskrudd, men det er et SIM - kort i den?

Levere den til polti?...Hva om ingen savner den?.. Får jeg den da?

:-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter inn gratis tapt/funnet-annonse i lokal-avisa?

Nja...fant den i Oslo...er ikke så mange...eller er for mange lokal aviser der.....

:-)

Skrevet

Lever den inn til politiet. Det er i alle fall der man skal melde den _savnet_, for å si det slik, mener at vi gjorde det da vi mista en her i huset.

Vi ringte et nr for å sperre simkortet, og deretter meldte det til politiet. Noe sånt. De har visst et register.

*husker dårlig*

Ørkenvandreren
Skrevet

Levèr den til onkel - det kan være lagret mye i tlf/kort som en stakkars eier er avhengig av elle rikke ønsker skal komme på avveie.

Og så var det jo moralen og jussen da, men den er du vel klar over...

Gjest Persille
Skrevet

Nja...fant den i Oslo...er ikke så mange...eller er for mange lokal aviser der.....

Skrur den på - ringer 112 og spør hvilket nummer du ringer fra, forklarer situasjonen og får navnet på eieren.

Så ringer du vedkommende (som man sikkert får tak i på et annet nummer også), og forteller den gode nyheten.

Skrevet

Skrur den på - ringer 112 og spør hvilket nummer du ringer fra, forklarer situasjonen og får navnet på eieren.

Så ringer du vedkommende (som man sikkert får tak i på et annet nummer også), og forteller den gode nyheten.

Da blir alarmsentralen glad?

Caloni Makaroni
Skrevet

Om man ringer 112 uten simkort (den blir jo "uten simkort" når man ikke har koden), så kommer det ikke opp noe nummer.

Mobiltelefoner kan uavhengig av simkort eller ei koble seg opp mot et hvilket som helst nettverk og ringe 112 gratis, men det kommer altså ikke opp noe telefonnummer.

Politiet fortvilte en helg for et par år siden. Det var noen ungdommer (de hørte det av latter/bråk i bakgrunnen) som moret seg med å ringe 112 non-stop en hel kveld, og blokkerte store deler av trafikken til alarmsentralen.

Mobiltelefonen gikk visstnok ikke engang å spore når de ringte på den måten (altså uten SIM-kort).

Gjest savner telefonen sin
Skrevet

Tør jeg spørre hvor du fant den og hvilken telefon det er?

Jeg har mistet min nokia 6230, mørkt grått deksel, en stor ripe i displayet. Sannsynligvis mistet på ila/øvre grünerløkka/nedre torshov.

Teeenk om det er min telefon da hadde jeg blitt glad om jeg fikk den tilbake!

Skrevet

Svarer her rett under innlegget ditt også jeg, så er det større sjanse for at du ser det. For jeg har mista telefonen min i Oslo. Sjansen for at du har funnet akkurat min telefon er vel ikke stor, men den er jo til stede, og er man desperat så er man desperat. Se beskrivelse i innlegget mitt lenger nede.

Teeeeeeeeeenk så glad jeg kunne blitt!!!!!

Skrevet

Tør jeg spørre hvor du fant den og hvilken telefon det er?

Jeg har mistet min nokia 6230, mørkt grått deksel, en stor ripe i displayet. Sannsynligvis mistet på ila/øvre grünerløkka/nedre torshov.

Teeenk om det er min telefon da hadde jeg blitt glad om jeg fikk den tilbake!

Ikke nokia dette, så er desverre ikke din...

Håper du får tilbake din:-)

Skrevet

Ikke nokia dette, så er desverre ikke din...

Håper du får tilbake din:-)

Har bestilt ny nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...