Gå til innhold

Mandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kommer de fra. Vokser de på trær? Med skall?

Mye rart man kan lure på ja, og lite greit å ikke kunne svare min lille når hun spør ;)

Skrevet

Mandler vokser på trær ja. I sydlige strøk. De har et skall på seg som har hulle-mønster, men de har også et skall utenpå der igjen som er mykere.

Skrevet

Mandler vokser på trær ja. I sydlige strøk. De har et skall på seg som har hulle-mønster, men de har også et skall utenpå der igjen som er mykere.

Takk for svar! Har nemlig aldri sett annet enn ferdige mandler. Mulig de skreller de der i sydlige strøk da.... ;)

Skrevet

Takk for svar! Har nemlig aldri sett annet enn ferdige mandler. Mulig de skreller de der i sydlige strøk da.... ;)

Og så blomstrer mandeltrærne vakkert med flor av hvitt tidlig på våren ...

Skrevet

Og så blomstrer mandeltrærne vakkert med flor av hvitt tidlig på våren ...

Ååå, høres fantastisk ut :) Jeg nyter synet av kirsebær og morelltrærnes blomstring hver vår. Skulle gjerne hatt et mandel tre ;)

Gjest catiki21
Skrevet

Ååå, høres fantastisk ut :) Jeg nyter synet av kirsebær og morelltrærnes blomstring hver vår. Skulle gjerne hatt et mandel tre ;)

Du bør jo vite noe sånt da pekkaline;)! Bare tulla med deg nå! Nei, det er ikke så lett å vite alt. Måtte bare skrive en liten meld til deg nå! Ikke lenge til det kommer nye nurk til stavanger:), hehe! Nei, jeg får vel begynne å lese til eksamenen som jeg har i morgen. Hadde eksamen idag, håper og tror det gikk greit. Håper hvertfall det! Kunne ikke jeg fått litt moreller av deg, hadde vært så godt å lage syltetøy av det;). Kommer tilbake hit i morgen når jeg har juleferie og svarer om du har svart meg da;)!

Skrevet

Du bør jo vite noe sånt da pekkaline;)! Bare tulla med deg nå! Nei, det er ikke så lett å vite alt. Måtte bare skrive en liten meld til deg nå! Ikke lenge til det kommer nye nurk til stavanger:), hehe! Nei, jeg får vel begynne å lese til eksamenen som jeg har i morgen. Hadde eksamen idag, håper og tror det gikk greit. Håper hvertfall det! Kunne ikke jeg fått litt moreller av deg, hadde vært så godt å lage syltetøy av det;). Kommer tilbake hit i morgen når jeg har juleferie og svarer om du har svart meg da;)!

"nye nurk til stavanger" hehe. Hei forresten, høres ut som likesågodt skal få to-tre barn med en gang! :) Håper eksamen din går flytende. Nå kan du glede deg over ferie!!!

Moreller er godt ;) Men er redd trærne står på naboens eiendom! ;) Jeg har sure kirsebær på min eiendom :)

Mandler er godt, det var hele min kunnskap om mandler før innlegget. Hva har man ikke dol for da? Hærlig!

Gjest catiki21
Skrevet

"nye nurk til stavanger" hehe. Hei forresten, høres ut som likesågodt skal få to-tre barn med en gang! :) Håper eksamen din går flytende. Nå kan du glede deg over ferie!!!

Moreller er godt ;) Men er redd trærne står på naboens eiendom! ;) Jeg har sure kirsebær på min eiendom :)

Mandler er godt, det var hele min kunnskap om mandler før innlegget. Hva har man ikke dol for da? Hærlig!

Nå er hun her sliten.Hadde 1 eksamen i november, 1 forje uke, 1 på 6 timer igår og 1 på 5 timer idag! Så det er godt å endelig ha ferie nå;), er godt det:-)! Så resten av dagen blir det å rydde og slappe av her på dol, om jeg ikke sovner før jeg vet ordet av det;)!

Når jeg først skal ha unger så tenkte jeg å ta alle på samme svangerskap, neida, skal prøve å få di litt sprett. Da får vi se når den første kommer. Du har sikkert forstått at jeg gleder meg å bli mamma:)! Kan du ikke ta litt moreller fra naboen da? Hehe, nei ikke gjør det da;)! Det er fint å kunne spørre de andre dolerne når det er noe en lurer på. Alle kan jo ikke vite alt. Så håper du fikk svaret på hva mandler er. Håper du ellers har det bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...